Hellingvliegen maasvlakte

Rick, jouw optie biedt zeker veel rust tijdens het vliegen, maar haalt ook veel gezelligheid weg. Ik kom niet alleen voor het vliegen, maar ook voor de gezelligheid. Ik zou het niet leuk vinden als de mensen verdeeld staan over 3 vliegstekken.
Als je wilt trainen voor F3F is het natuurlijk een ander verhaal, dan heb je de rust van een 'eigen vliegstek' hard nodig.
 
Ik zie goede ideeën!

Als je komt vliegen, heb je eigenlijk al te weinig tijd.
Ik was er van 10:00 tot 14:00, maar het voelt alsof je een uurtje geweest bent. Nou zitten er zelfs mafkezen bij die 5 uur in de auto zitten! ;)

Dan wil je optimaal gebruik maken van de beschikbare tijd, en niet gehinderd worden door tijdregeltjes. Dus ik hoop dat half uur op/ half uur af afvalt.

De Maasvlakte lijkt me groot zat. De combatters kunnen prima op het oude slufterduin vooraan op de klif. De condities voor combat zijn daar echt ideaal.

Dan rechts de wat grotere bakken, en links de kleinere kistjes.

Verder een beetje rekening houden met elkaar, en probeer zoveel als mogelijk achter elkaar aan te vliegen. Of dat nou links of rechtsom is, maakt dan ook niet uit.

Helemaal 100% werkend krijg je dat nooit, maar alle beetjes helpen.

Als iemand een speciale kist wil vliegen, mag hij wat mij betreft best wat privé vliegtijd claimen. Dan kom ik ook eens toe aan foto's / video schieten! En als ik dan toch wil vliegen, loop ik een stukje verder.

Er was een rode kist (Van Arjan?) die tot twee keer toe met behoorlijke snelheid echt rakelings op ooghoogte langs het pilotenrijtje vloog. Ik stel voor dat we daar een rode kaart voor gaan verzinnen!

Groet,

Vincent
 
Er was een rode kist (Van Arjan?) die tot twee keer toe met behoorlijke snelheid echt rakelings op ooghoogte langs het pilotenrijtje vloog.
Ja klopt, dat was ik. Waarvoor mijn oprechte excuses.
Totaal verkeerd ingeschat, ik zag het op het filmpje.
 
Het was zondag idd best druk. Bij het vliegen met mijn Foka had 1 keer bijna een midair met de Sagitta. Ik heb mede daarom het meest gevlogen met mijn PSS Typhoon. De voordelen van dergelijke kisten op een drukke dag merk ik dan meteen.
 
En vluchtleider vind ik persoonlijk wat ver gaan. Eenvoudige afspraken als fly-by alleen van rechts naar links (of vice versa) en hoog en ver weg terug levert al een hoop op. Als ik met Obelix veel lager was gaan zitten om te donderjagen, waar die jongens met die vleugeltjes stonden, had het ook al veiliger geweest.
 
Het belangrijkste is dat het onderwerp onder iedereen leeft, dus dan komen we er altijd onderling uit. Het komt maar zelden voor dat het zo druk is als dit weekend.
 
Is ook maar een grapje Justus, als wij met een groepje naar de waku
gaan dan hebben we vaak met "Lutz" te maken, vandaar.

Gewoon elkaar goed in de gaten houden en duidelijke afspraken maken.
 
Als je bijvoorbeeld zo zou vliegen kan iedereen zijn gang gaan en kom je elkaar een stuk minder tegen. En je kunt ook veilig starten en landen in het middengebied. Het groene voor de schuimpjes etc, in rood de algemene vliegrichting. Natuurlijk kun je dan als je een beetje oplet best in vrijheid vliegen maar vooral vooraan gaat het vaak mis (mensen komen van links en rechts tegelijk en draaien dan ook vaak bochten)

Maasvlakte_bewegingen_zpsbf3a7b5c.jpg
 
@Arjan en de rest, geen slecht idee om afspraken te maken. Ik denk wel dat de meesten graag hun vliegtuigen voor hun neus zien willen vliegen ipv naar links of rechts te moeten kijken... ;-)
 
Natuurlijk, ik ook. En als het rustig is kan dat ook best. Maar zoals afgelopen zondag heeft dat 4 of 5 mid-airs opgeleverd in de 3 uur dat ik er ben geweest. Vind ik toch vrij veel.....
 
Het probleem lost zich met zo'n hoge raakkans op een Darwiniaanse manier vanzelf op, toch? ;) :rolling:

Even zonder gekheid: Mooi schetsje, ik ben voorstander!

Ik heb geloof ik een soort genetische afwijking die me een dwangmatige voorkeur opdringt om van links naar rechts te vliegen...

Dus het is inderdaad wel plezierig als beide opties (Links naar rechts en rechts naar links) aanwezig zijn.
 
Als het niet al te druk is kun je natuurlijk ook gewoon één circuit vliegen wat wel voor je langs gaat, als dan maar iedereen dezelfde kant op blijft gaan.
 
Even zonder gekheid: Mooi schetsje, ik ben voorstander!







Als het niet al te druk is kun je natuurlijk ook gewoon één circuit vliegen wat wel voor je langs gaat, als dan maar iedereen dezelfde kant op blijft gaan.

Inderdaad een mooie schets, en tegelijkertijd is er nog steeds een grijs gebied, namelijk precies daar waar de ovalen elkaar raken. Ik hou van KISS, dus 1 grote ovaal, cq continu een circuit vliegen. Dus Arjan zijn opmerking. In principe vliegt iedereen dan achter elkaar aan en minimaliseer je volgens mij de kans op brokken. En dat zegt de man die er maar een paar keer per jaar voor rijd....

JB
 
Inderdaad een mooie schets, en tegelijkertijd is er nog steeds een grijs gebied, namelijk precies daar waar de ovalen elkaar raken.
uh.....de ovalen raken elkaar helemaal niet, daar zit een heel groot groen vak tussen. Dat is de grap nou juist.....

Eén circuit kan ook, maar als je dan met kleine combatdingen en vleugeltjes vliegt, waar moeten die dan heen? Er was een Obelix waar we (voorlopig)geen last meer van hebben maar er zijn er nog wel wat over hoor :-)

Ik heb afgelopen zondag trouwens een poosje alleen aan de rechterkant gevlogen, dus niet steeds voor me langs, en dat is best relaxed hoor. Je zit ander verkeer dan prima aankomen.
 
Back
Top