Multiplex MiniMag...

update:
zoals sommigen van julli mogelijk in mn andere topics hebben gelezen, dat ik in bezit ben van een leuk klein fullHD cameraatje... deze heb ik al gemonteerd op mn 1:10 F1 / 1:18 4x4 / 60-70cm Heli / 1:16 tanks en moet em van de zomer ook nog op mn boot zetten...

dus snappen jullie wel dat ik mits mogelijk en niet al te extreem investering ik em desnoods ook wel op de Minimag zou willen, uiteraard moet ik eerst gaan vliegen zonder camera om em onder de knie te krijgen...

maar zou t dan uitgesloten zijn dat ik in staat ben met mn huidige (geplande) configuratie er wel mee uit de voeten kan?

stel ik wissel de motor + regelaar + 2blads prop niet, want deze zaten in 1pakket officieel dus horen op elkaar afgestemd te wezen, echter moet ik daarnog een 3S bij dat stond al op de planning... ook vanwege t feit dat ik voor 5euro extra een 30A regelaar upgrade kan krijgen (met inruil van de 20A)

kortom kan ik dat vergeten vanwege t toegenomen gewicht?
en zal ik dus de motor toch moeten vervangen....
dan zou ik dus verplicht die 30A moeten (dat is geen groot probleem)
een 2000-2500 3S accu had ik ook al op gerekend t is niet ander ;)
die 3blads zou ik dan graag definitief gebruiken

nu komt de vraag ik weet dus t gewicht van al die spullen bij elkaar niet
dus ik zou moeten schatten, maar denk dat jullie daar beter in zijn...

er gebasseerd op jullie schatting voor totaal gewicht, wat zou d'r dan voor motor in moeten.... ik zou graag genoeg kracht willen voor soepele acrobatiek (eenvoudig) maar zal meer dan 50-80% van de vluchten lekker willen cruisen (echter is t fijn om extra te kunnen wanneer nodig) incl. camera dus [INNOVV C2]

hoop dat ik t zo beetje duidelijk heb kunnen uitleggen,
wederom enorm bedankt voor jullie inzicht ern adviezen!
 
kortom kan ik dat vergeten vanwege t toegenomen gewicht?
en zal ik dus de motor toch moeten vervangen....
dan zou ik dus verplicht die 30A moeten (dat is geen groot probleem)
een 2000-2500 3S accu had ik ook al op gerekend t is niet ander ;)
die 3blads zou ik dan graag definitief gebruiken

nu komt de vraag ik weet dus t gewicht van al die spullen bij elkaar niet
dus ik zou moeten schatten, maar denk dat jullie daar beter in zijn...
Dat hangt van het totale gewicht af.
Dat zal je dus eerst zelf bij elkaar moeten optellen dat is toch geen probleem.
Ik heb geen Minimag en kan alleen maar grof schatten dat je met 150 gram meer met de zelfde setup nog wel kunt vliegen.
Word het meer dan zou ik zelf een vliegtuig speciaal daar voor bouwen.
Dat is goedkoper en veel lichter alleen niet zo fraai maar dat is een Minimag met camera ook niet.
Ik heb zelf geen ervaring met cameras op een vliegtuig maar daar is genoeg over te vinden.;)
 
dan zal t wel meevallen aangezien ie maar 44gram is :) thnx
nogsteeds geen 3S en heb de 2S inmiddels al in mn Heli zitten
daar is ie overigens perfect voor langer hoef ik toch niet te vliegen :P
 
Update: goed en slecht nieuws, goed heb bij 2brothers RC (omdat ik toch in de buurt was) de luitjes daar advies gevraagd, kwam eigenlijk alleen eventjes kijken of ze een leuke 3S 2200 hadden en jahoor op voorraad en nadat ik verteld had wat de rest van de electra was 1000kv 20A etc adviseerde hij me de volgende prop 2blads graupner 12x5 saampjes voor net minder als 30euro.....

aqe3ytyz.jpg


Echter hier komt t stomme, ik had totaal niet nagedacht over mn laders :/ die zijn enkel voor de standard 2S en oude accu packs etc.

Aangezien ik morgen graag zou willen vliegen samen met t vrouwtje vroeg ik me af of dr iemand uit leusden misschien de accu voor mij zou kunnen laden? (Dan ga ikzelf uiteraard mn zoektoch voor een betaalbare/nette lader voortzetten)

Of zijn er nog andere mogelijkheden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is ook belangrijk maar denk ook om de stekkers of goudpluggen die je wilt gebruiken.

En soldeer spullen.;)


Yup en aangezien ik vandaag toch niet meer vliegen kan ivm laden, zal ik rustig info zoeken ivm aanschaf

Uiteraard soldeer ik, thnx 4 the tip

edit: wbt het solderen misschien had je op een foto hotglue gezien in de buurt van een stekker, ik heb eerst gesoldeerd, toen krimpkous en daarna voor extra flexibiliteit en stevigheid pas de hotglue was misschien niet noodzakelijk maar zou trek ik met een wat fijnere gedachte de stekkers los van elkaar zonder kortsluiting :)
 
Laatst bewerkt:
UPDATE:

het even de nieuwe 9x5 prop en accu d'r in even voelen hoe dat ongeveer zal gaan met de stuwkracht, oordeel zelf... het is een 4-6x voudig resultaat dan als met 2S :)

RC Multiplex MiniMag thrust/throttle test INNOVV C2 Full HD - YouTube

moet genoeg zijn toch, gras starten gaat hier in de buurt toch niet lukken dus ik zal iig mn best doen een zo mooi mogelijk veldje uit te zoeken en wbt landen zal ik wss genoodzaakt zijn belly drops te gaan uitvoeren
 
Mijn indruk is te weinig of net genoeg vermogen om te vliegen.
Je moet het vliegtuig met de neus omhoog steken en dan volgas geven.
Dan moet er maar weinig gewicht over blijven.;)
 
Mijn indruk is te weinig of net genoeg vermogen om te vliegen.
Je moet het vliegtuig met de neus omhoog steken en dan volgas geven.
Dan moet er maar weinig gewicht over blijven.;)


Goede tip dat ik daar niet aan heb gedacht!! Top zal t strax proberen

Zodra ik meer weet rapporteer ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok heb net getest hij brengt "bijna" mn hand omhoog, ik metk dat er idd maar minimaal gewicht overblijft, dus zonder de camera van 45gram extra voorlopig zoiezo eerst paar vluchten proberen, nadat ik een lader heb gevonden thnx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo de handleiding is niet al te makkelijk iemand evaring?

atu3aju2.jpg


na7u8uvy.jpg


Gelukkig had ik die transformator nog geen id meer hoe ik eraan kom :)

Dus 40euri voor dit hightech ladertje is niet al te slecht dacht ik zo...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag was t vrouwtje weg, dus hopelijk is t weer morgen ietjes better...
anders stel ik t wel uit (al hoewel ik t wel moeilijk vind nu te wachten hehe)
 
Hier de after crash pics :P

3e5eduse.jpg


Beetje te ver naar beneden??

9a4y8yte.jpg


Dit was eerder al dat hoort toch ivm de rotatie van de prop, las ik...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh en aangezien ik vergeten was de timer op de zender aan te zetten haalde ik (crashte lol) eerder maar beneden thuis op mn lader 4.08 4.09 4.09 nog zat over dus ik neem aan dat zolang ik niet onder 3.7 per cell kom ik safe zit dus laat zeggen ik streef naar 3.9 dan is er nog genoeg speling lijkt mij

Andere tips wbt bepalen wanneer je een toestel aan de grond moet zetten?

Volgende keer zet ik iig mn timer aan en laat t vrouwtje in full hd filmen want dit is ruk hehe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo net weer bijgeladen rustig balanceren, vraagje stel dat ik de komende dagen niet kan vlieg hoe erg is t dan om en vol te houden? Ik snap dat als ik nu besluit weken te stoppen dat ik de storage functie moet gebruiken maar wat is de regel na hoeveel dagen? Hoop dat mn vraag duidelijk is...

Trouwens ik heb nu in de omgeving best aardig wat mogelijkheden om te vliegen, maar wie vliegt er zelf (met vliegtuig) ook in leusden?

En waar zou dat nog beter en zelfs perfect kunnen met bevoorbeeld heel kort gras voor oefenen in opstijgen en landen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top