Multiplex MiniMag...

:)Leuk he modelvliegen? Dat is nou de charme ervan om oplossingen te bedenken.

stressen bedoel je mn hartslag ging te keer was aan t vechten..
maar verloor dus behoorlijk, ik moet gewoon mezelf dwingen
bepaalde onduidelijke dagen te mijden, ondanks de verleiding

update:
zo is alweer gefixt was denk ik 1-3uur klusje, lekker op t gemakkie :rolleyes:

10153234_269760953185130_815700425_n.jpg


Lego blokjes opgestapeld geschuurd/dremelt klemde strak en verlijmd..

1095101_269761013185124_173904490_n.jpg


ipv bij de vorige reparatie 2mm AH mandjes plastic
heb ik nu 3-4mm ABS (aquarium afdekplaat) gebruikt

1969389_269761033185122_427039930_n.jpg


oude maten overgenomen maar sterker design vooral de pootjes
(hierdoor was d'r wel weinig ruimte voor de bekabeling)

10155266_269761046518454_13766371_n.jpg


1975015_269761083185117_1117755696_n.jpg


aluminium mount + boutjes vergrendelt

1458626_269761096518449_1448228723_n.jpg


het is steviger als/dan ooit :cool: nu heel houden *zucht*

10152462_269761119851780_1623937616_n.jpg


(positief effect is dat de motor nu weer nagenoeg verticaal recht zit!)

1655867_269761139851778_1522426265_n.jpg


10155500_269761163185109_279012142_n.jpg


uiteraard zit de bedoelde zijwaartse afwijking er nog gewoon netjes in :wink:
 
update: vandaag @ barneveld vallei vogels...
leuke locatie maar was 20-25min rijden
plus het feit dat er zondags niet gevlogen kan/mag worden

ik zal soesterberg spoedig eens bezoeken en dan keuze maken
als beide niks is moet ik er aan denken om dit toestel te ruilen voor een kleinere

http://youtu.be/VAfGDLMEH9U
 
update:
vandaag een eigen ontwerp staartwiel gemaakt...
speelgoed wiel, wat lego en gecoat ijzerdraad

10151878_270641226430436_1203157670_n.jpg


eerst 4mm gat geboort, 6-8mm lego(kruis)plug erin gelijmd

1969264_270641256430433_1947474805_n.jpg


het id is dat als t ooit breekt zal t niet de groene connector zijn,
maar waarschijnlijk de makkelijk te vervangen blauwe lego pin

10009290_270641276430431_820122965_n.jpg


de looks zijn misschien niet optimaal....

1969379_270641296430429_211411374_n.jpg


maar buiten op de meest gare tegels en klinkers, gaat ie als een speer!!

morgen de dunste 2aderige electro draad halen,
zodat ik de verlichting erin kan bouwen heb 6led strip rood, 6led strip groen en 6led strip wit/geel voor de staart

zodoende wil ik toch eens in de schermering gaan vliegen :P

PS: dat grijze ding heb ik al eerst erin gelijmd met een ander system echter vond t niet echt fijn en t wiel lag er in no-time af... de 2e versie (huidige werkt perfect!)
 
Dat ziet er mooi uit!

Niet vergeten opnieuw te balanceren, met een paar gram extra in de staart moet er in de neus een hoop gewicht bij of naar voren verplaatst worden.

Martin
 
Dat ziet er mooi uit!

Niet vergeten opnieuw te balanceren, met een paar gram extra in de staart moet er in de neus een hoop gewicht bij of naar voren verplaatst worden.

Martin

dankjewel voor het compliment...

yup ik zal een hoop gewicht extra in de neus moeten, alles zit al maximaal voorin (misschien moet ik dus toch een zwaardere accu) zelfs met camera voorop wilde hij klimmen, overiges zoals je kunt zien op t filmpje is de cam achter de prop geen groot suc6 dus zal hem op de tip van de vleugel (in t midden plaatsen) en dan uiteraard opnieuw balanceren :cool:

heb echt zin om morgen de verlichting in te bouwen,
wat gave plannetjes namelijk :rolleyes:
 
update:
vandaag een eigen ontwerp staartwiel gemaakt...
speelgoed wiel, wat lego en gecoat ijzerdraad
Dat is wel leuk maar heeft je richting roer niet voldoende effect om de zaak recht te houden voor de staart los is van de grond.
Er zijn ook veel lichtere wieltjes te koop maar meestal is een plaatje triplex al voldoende dus waar om zo een zware constructie die je in veelvout moet compenseren in de neus.:confused:
 
Dat is wel leuk maar heeft je richting roer niet voldoende effect om de zaak recht te houden voor de staart los is van de grond.
Er zijn ook veel lichtere wieltjes te koop maar meestal is een plaatje triplex al voldoende dus waar om zo een zware constructie die je in veelvout moet compenseren in de neus.:confused:

het wiel is hol van binnen en is bij elkaar al erg licht, maar ik snap dat het niet de ideale situatie is... trouwens ik gooi-start em tot nu toe altijd, t hele systeem klik ik dr in minder dan een seconde af en vind t gewoon leuk dat ik nu ook met t toestel kan rijden zonder te schuren :p
(denk dat t meer voor de lol is, omdat ik niet verder kon met de verlichting hopelijk lukt dat vandaag wel)

nog ff 1vraagje... als ik de nu huidige 2blads graupner 12x5 prop
omwissel voor mn 3blads 8x6 prop wat is t verschil dan momenteel?
 
Ons veld staat leuk op je film, zelfs door de propeller is het goed te zien.

Met groeten namens MVC Valleivliegers

(De vogels zijn postduiven)
 
Ons veld staat leuk op je film, zelfs door de propeller is het goed te zien.

Met groeten namens MVC Valleivliegers

(De vogels zijn postduiven)

yup en goed dat ik t testen kon, nu weet ik dat ik em beter bovenop de vleugel kan doen (ookal is dat een minder ideale locatie, t is niet anders)
 
nog ff 1vraagje... als ik de nu huidige 2blads graupner 12x5 prop
omwissel voor mn 3blads 8x6 prop wat is t verschil dan momenteel?
Dan heb je een stuk minder vermogen en trekkracht.
Je kunt het gewoon proberen.
Je zal veel meer gas moeten geven om de zaak in de lucht te houden
Met expirimenteren met de prop moet je op passen de zaak niet over te belasten maar dat zal met een veel kleinere prop zeker niet gebeuren.;)
 
update:
vanochtend stoute schoenen aangetrokken en richting de parkeerplaats van een groot bedrijf gegaan die mij toestemming heeft gegeven om te vliegen, onderweg (zeg 2 deuren verder) zag ik een nog mooier en groter veld en het was vroeg 7:30 en zag iemand lopen en steld mij voor en vroeg of hij voor mij een uitzondering wilde maken... onder strikte voorwaarden zijn we beide akkoord gegaan

haast windstil heb lekker lang gevlogen, ging perfect alleen bij de landing ging t weer mis... ik was t zat elke keer weer te moeten repareren en reed rechtstreeks naar mn RC boer en na wat praten besloten we t volgende te nemen :)

1972433_271259326368626_1851373254_n.jpg


1974978_271259346368624_726457460_n.jpg


1908268_271259359701956_744976389_n.jpg


voordeel iets meer gewicht eindelijk heb ik de juist balans te pakken
en weet ook bijna zeker dat hij iets meer kracht of sneller is dat voelde ik duidelijk
oja en de motormount weer opnieuw zelf gemaakt (poging 3)

ben wel een beetje zenuachtig voor mn volgende vlucht
zit dr aan te denken t beetje uit te stellen als t me lukt
zodat t vrouwtje kan filmen (of moet ff de kleine HD cam op een pet monteren)
 
update:
gloeiende gloeiende echt weer problemen met snelheid/hoogte
resultaat verse mest uberall en weer de motormount kaput rest is bespaard gebleven

heb een andere motermount gekocht en deze ga ik eerst maar eens monteren moet de neus verder uithollen hiervoor, dus eerst wat moed verzamelen...

dan tussen de moutermount en motor weer een nieuw plaatje maken
ik wacht vervolgens tot akkoord uit Soesterberg

lukt t dan weer niet dan repareer ik em en gaat ie de verkoop in...
en exit gevleugelde RC's naja ik ga dan sparen voor een single blade heli
tot nu toe vind ik vliegen met de coax super simpel dus ben wel klaar voor stap2
 
update:
zo bijna kon ik mn toestel weggooien maar t is me toch gelukt...
ben alleen vergeten foto's te maken van de nieuwe binnenkant neus
ik moest met soldeer bout voorzichtig een groter gat maken *ppffeeww*

1966723_271516479676244_1927358608_n.jpg


1260902_271516496342909_128162050_n.jpg


1779174_271516519676240_177525451_n.jpg


10150736_271516539676238_1413993787_n.jpg


1901737_271516556342903_1430368753_n.jpg


1901854_271516643009561_406758145_n.jpg


1012897_271516616342897_1020256753_n.jpg


10152398_271516596342899_473639957_n.jpg


923178_271516579676234_3841396_n.jpg


nu moet ik mezelf maar dwingen te wachten tot ik bij Soesterberg langs kan

trouwens moet morgen toch naar t ziekenhuis... beter rustig aan doen nu!
 
Ja als de snelheid af neemt dan neemt de hoogte ook af uiteindelijk.
Maar oefening baart kunst en schakel niet te snel over naar wat anders als het even niet lukt want ook daar mee zal je problemen ontmoeten.
Ik heb ook wel een paar crashes gehad de afgelopen dagen maar na een half uurtje lijmen vloog het de volgende dag weer.
Ik heb de indruk dat je de zaak nog niet eens goed hebt getrimd en gebalanceerd.
Geduld is een schone zaak en dat geldt zeker ook in de modelvliegerij.;)
 
Ja als de snelheid af neemt dan neemt de hoogte ook af uiteindelijk.
Maar oefening baart kunst en schakel niet te snel over naar wat anders als het even niet lukt want ook daar mee zal je problemen ontmoeten.
Ik heb ook wel een paar crashes gehad de afgelopen dagen maar na een half uurtje lijmen vloog het de volgende dag weer.
Ik heb de indruk dat je de zaak nog niet eens goed hebt getrimd en gebalanceerd.
Geduld is een schone zaak en dat geldt zeker ook in de modelvliegerij.;)

daar zit wat in :rolleyes: eerst was trimmen niet mogelijk want stond al op max en accu kon niet verder naar voren en staart bleef achterover hangen...

nu de nieuwe prop en dergelijke kan dat wel kan ik de trim neutraal zetten en de accu op een goede plek leggen (ook zijn inmiddels de kabels die boven op de neus zitten nagenoeg vlak en niet zo bol als hier op de foto's overigens)

dus kan best zijn dat t nu wel leuk gaat echter is t gewicht flink toegenomen dus camera dr op zal voorlopig niks worden, ik zal de cam met op een pet vastzetten en de volgende keer de vlucht en/of crash opnemen zodat er wat meer info beschikbaar is over de toedracht

PS: wat vlieg je zelf dan?
 
Ik vlieg met indoor modellen geheel zelf gebouwd uit depron.
Soms van tekening en soms eigen ontwerp.
Sommige zijn wat groter en sneller zodat er ook met wat wind nog wel mee te vliegen is.
Ik kan er lekker mijn fantasie op botvieren en een crash kost nooit meer als een plaat depron en een aantal uren werk en de elektronica overleeft dat wel.
Maar ook bij mij is elk nieuw model een uitdaging om het goed vliegend te krijgen en het zwaartepunt moet op de goede plaats komen anders vliegt het gewoon niet.
Je moet dus een fout geplaatst zwaartepunt kunnen herkennen om het te verhelpen.
Het hoogte roer moet iets naar boven gericht zijn met het zwaarte op de juiste plaats op 1/3 van de voorkant van de vleugel.
Motordomp is altijd nodig bij een hoogdekker anders gaat hij meteen klimmen als je wat gas geeft.
Het gewicht moet altijd in acht genomen worden want een lichter vliegtuig zal altijd makkelijker vliegen.
Dat bij veel wind een beetje extra gewicht een voordeel is geldt alleen als ook voldoende power en ervaring voorhanden is.
Een model uittesten doe ik altijd met heel weinig wind.;)
 
Ik vlieg met indoor modellen geheel zelf gebouwd uit depron.
Soms van tekening en soms eigen ontwerp.
Sommige zijn wat groter en sneller zodat er ook met wat wind nog wel mee te vliegen is.
Ik kan er lekker mijn fantasie op botvieren en een crash kost nooit meer als een plaat depron en een aantal uren werk en de elektronica overleeft dat wel.
Maar ook bij mij is elk nieuw model een uitdaging om het goed vliegend te krijgen en het zwaartepunt moet op de goede plaats komen anders vliegt het gewoon niet.
Je moet dus een fout geplaatst zwaartepunt kunnen herkennen om het te verhelpen.
Het hoogte roer moet iets naar boven gericht zijn met het zwaarte op de juiste plaats op 1/3 van de voorkant van de vleugel.
Motordomp is altijd nodig bij een hoogdekker anders gaat hij meteen klimmen als je wat gas geeft.
Het gewicht moet altijd in acht genomen worden want een lichter vliegtuig zal altijd makkelijker vliegen.
Dat bij veel wind een beetje extra gewicht een voordeel is geldt alleen als ook voldoende power en ervaring voorhanden is.
Een model uittesten doe ik altijd met heel weinig wind.;)

daar zit ook wel wat in :D klinkt leuk..

maar zoals misschien al te lezen valt in de andere draadjes...
heb ik besloten de club zoektocht op te geven: afstand/beschikbaarheid

ook is de lol er wel een beetje vanaf na de vele pech tot nu toe..
en wil liever nu het nu kan een leuk bedrag voor het toestel krijgen
zodat ik verder kan met fatsoenlijke heli's

het is nog niet 100% zeker maar toch wel 50-75%
en dit is nogal een behoorlijk groot percentage :rolleyes:

ik zie wel waar t schip strand :cool: of beter gezegd vliegtuig land (crasht)
 
oja nog een vraagje wat zou het toestel in deze configuratie compleet incl zender ontvanger de hele ratteplan (excl. lader) min/gem/max opleveren? danku
 
Dat valt meestal tegen voor de verkoper.
Het kan ook zo zijn dat het beter verkoopbaar is in onderdelen omdat men meestal al spullen heeft.
En een beginner koopt vaak een complete nieuwe set.
Gewoon proberen zou ik zeggen.
Maar je hebt gelijk vliegen met een gezelschap is leuker leerzamer en makkelijker.;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top