Rook, wat was daar ook al weer mee???
Zo voor het eerst dit jaar weer eens gevlogen, denk dat ik een maand of 5 niet gevlogen heb en moet zeggen het was weer heerlijk.
3x de lucht in geweest zonder problemen.
Eerste vlucht even gewoon wennen,lekker rustig rondjes gedraaid en diverse circuitjes gedraaid om weer even te wennen aan het 'kleine' veld.
Landing was met iets te hoge snelheid en moest aan het eind in de ankers, echter op tijd stil.
Had nog kunnen uitwijken naar de 'extra 20mtr' maar dat was niet npdig.
Vlucht 2 nu met een half litertje PowerBox System Blue Max rook olie.
Ook vrij rustig gevlogen en was zo door de olie heen :lol:
Maar goed zichtbaar.
Lading was prima en zonder remmen prima op het veld gekregen.
Vlucht 3 was met 3/4 rookolie en toen heb ik het veld redelijk blauw gezet tijdens rustige lage runs over het veld met smoke aan.
Het was erg rustig dus de rook bleef goed zichtbaar.
Landing was weer prima zonder remmen.
Moet wel het zwaartepunt iets naar achter verschuiven, de pop is iets zwaarder en had de 3S LiFe wat verder naar voren gelegd als compensatie van de rook motor en LiPo.
De Kingtech heeft zich weer volop bewezen, 3x zonder problemen gestart en gelopen.
Hier een kort filmpje van vlucht 2 (ook de enige die gefilmd is):
Dit is trouwens met een pijpje recht achter de turbine, ga toch de andere ook nog eens proberen en kijken wat het verschil is.
Hij mag ook nog iets langzamer lopen, had de pijpjes ook nog wat dichter geknepen voor een beter 'spray'.