C&C Model L-39 (big & light)

Rook, wat was daar ook al weer mee???


Zo voor het eerst dit jaar weer eens gevlogen, denk dat ik een maand of 5 niet gevlogen heb en moet zeggen het was weer heerlijk.

3x de lucht in geweest zonder problemen.

Eerste vlucht even gewoon wennen,lekker rustig rondjes gedraaid en diverse circuitjes gedraaid om weer even te wennen aan het 'kleine' veld.

Landing was met iets te hoge snelheid en moest aan het eind in de ankers, echter op tijd stil.
Had nog kunnen uitwijken naar de 'extra 20mtr' maar dat was niet npdig.


Vlucht 2 nu met een half litertje PowerBox System Blue Max rook olie.
Ook vrij rustig gevlogen en was zo door de olie heen :lol:

Maar goed zichtbaar.
Lading was prima en zonder remmen prima op het veld gekregen.


Vlucht 3 was met 3/4 rookolie en toen heb ik het veld redelijk blauw gezet tijdens rustige lage runs over het veld met smoke aan.
Het was erg rustig dus de rook bleef goed zichtbaar.

Landing was weer prima zonder remmen.

Moet wel het zwaartepunt iets naar achter verschuiven, de pop is iets zwaarder en had de 3S LiFe wat verder naar voren gelegd als compensatie van de rook motor en LiPo.

De Kingtech heeft zich weer volop bewezen, 3x zonder problemen gestart en gelopen.


Hier een kort filmpje van vlucht 2 (ook de enige die gefilmd is):


Dit is trouwens met een pijpje recht achter de turbine, ga toch de andere ook nog eens proberen en kijken wat het verschil is.
Hij mag ook nog iets langzamer lopen, had de pijpjes ook nog wat dichter geknepen voor een beter 'spray'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er uit als een mooi vluchtje Berto. Je was het duidelijk nog niet verleerd! ;)
Nu dus ook rook aan boord. Altijd leuk! Mooi ook dat je die kist gewoon met weinig wind zonder remmen kunt landen op de hei.

Nu maar hopen dat we veel mooie woensdagen krijgen.

Ik zit nog even te wachten tot het zomertijd wordt, want nu heeft het voor mij nog geen zin. Tegen de tijd dat ik mijn kist in elkaar heb geschroefd is het donker.
 
Hee Jaap,

Rook was altijd al wel aan boord maar werkte nooit naar mijn zin.
Enerzijds vanwege het systeem, anderzijds vanwege de rookvloeistof.

Nu dus werkend :cool:

En ja, na 5 maanden niet vliegen kon ik het nog, mede dankzij de nieuwe piloot denk ik ;-)

Eerste 2 vluchtjes waren rustig, de derde vlucht al wat meer spelen.
En prima te doen met een 14,5 kg bak en maar 10kg stuwdruk aan boord vanaf Ede met windstil weer :-)

Zie je wel weer een keer op de hei :yes:


O ja, de nieuwe remmen werken ook beter dan de oude dus ook hier happy mee :D
 
Tussendoor maar weer een lekker makertje :lol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had de Lipo`s weer eens geladen na vorige week:
ontvanger LiPo 1: 516 mA
ontvanger LiPo 2: 514 mA
gear LiPo: 257 mA
turbine LiFe: 452 mA

Kijken of het weer morgen mee wilt werken......
 
Vandaag weer 4 vluchtjes gemaakt :D

De eerste 2 vluchten waren ruk, naja de vluchten gingen wel maar de landingen waren waardeloos.

Bij vlucht 3 en 4 waren de landingen weer super, de LiFe accu 3 cm naar voren kan veel uitmaken in het landen.


Heb met kero en ontkistingsolie lopen klooien voor de rook en het rook aardig maar nog niet zo als de Blue Max.

Acceptabel maar kan beter, we mixen dus lekker verder ;-)
 
Die gaan we volgende keer testen :yes:

De Boomerang Jets Sprint van Mark waarmee die zijn jetbrevet heeft gehaald:
IMG_3787.JPG


En wat rook foto`s:
IMG_3804.JPG

IMG_3807.JPG

IMG_3803.JPG

IMG_3808.JPG

IMG_3809.JPG

IMG_3811.JPG

IMG_3812.JPG


IMG_3819.JPG
 
Ja toch?

Dit zijn trouwens foto`s van de laatste vlucht rond een uur of 8, toen was er toch al wat minder licht.
 
Vandaag weer 4 vluchtjes gemaakt :D

De eerste 2 vluchten waren ruk, naja de vluchten gingen wel maar de landingen waren waardeloos.

Bij vlucht 3 en 4 waren de landingen weer super, de LiFe accu 3 cm naar voren kan veel uitmaken in het landen.


Heb met kero en ontkistingsolie lopen klooien voor de rook en het rook aardig maar nog niet zo als de Blue Max.

Acceptabel maar kan beter, we mixen dus lekker verder ;-)
heb nog steeds goede ervaringen met dat spul (diesel en ontkistingolie)
zie, theo jetvlieger rc smoke - YouTube
 
Hee Theo,

misschien dat de kero het toch wat anders maakt, Heb jij eenn verhouding van 50-50 gebruikt?

Van de foto`s van de laatste vlucht waren met 70 - 30 (ontkistingsolie - kero).

Volgende keer weer wat verder klooien :D


Grt,
Berto.
 
hoi Berto
kleine corrective de boomerang van Mark is echt geen sprint hoor die was er toen nog niet dit in een intro mooie plaatjes trouwens
gr.Pieter
 
hoi Berto
50% diesel en 50% ontkistingsolie is het juiste mengsel en ongeveer 40 mm achter de uitlaat onder 45 graden met de straal mee inspuiten
Succes verzekerd
 
@ Pieter,

Dank voor de correctie.


@ Theo,

Zo heb ik de pijp op het moment ook zitten.



Grt,
Berto.
 
Back
Top