Tamiya Cup NL 2014

Kijk, dat is handig. Dank je wel. Nog meer reden om het ook in het Nederlandse deel van het reglement op te nemen. Wel leuk dat er geen beperking meer is qua M chassis, misschien dat ik mijn (te?) oude Mini'tje toch van zolder haal. Hoe meer rijtijd, hoe sneller ik ervaring opdoe.

Hugo
 
Hoort hier wel niet helemaal thuis maar ...

Te koop gevraagd : Tamiya TB Evolution 5 of Tamiya TB Evolution 5 MS.

Wie heeft of wie kent iemand die eventueel zijn auto wil verkopen. (PB-tje)

Omdat ik er nu wedstrijden mee rijd is het wel zo verstandig om reserve onderdelen te hebben :)

Andre
 
Tamiya regelaar gerepareren

Net als vorig jaar bij de Tamiyacup in Deventer ging mijn regelaar stuk door het de stekkers verkeerd om in de bussen op de accu te steken.
Deze keer had ik gelukkig voldoende tijd een leen regelaar te plaatsen om de finales mee te kunnen rijden.

Thuis gekomen, de regelaar ,een TEU-105, nog eens goed onder een loep bekeken en toen werd duidelijk waar de regelaar kapot gegaan was. Na het verwijderen van de groen lak die de printsporen afdekt, was duidelijk te zien dat een stuk printspoor verdampt was. zie foto.
full


Een stukje koperdraad erop gesoldeerd en de regelaar werkt weer als vanouds!

Dus heb je een defecte Tamiya regelaar, niet gelijk weggooien! Mogelijk is die nog te repareren met weinig moeite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Men kan zich alleen kwalificeren voor deelname als men met een auto deelneemt die ook voor de desbetreffende klasse op het EK is toegestaan.
Dit omdat onze regels wat soepeler zijn dan het EK en wij voor deze serieuze wedstrijd geen deelnemers op pad willen steuren die onbekend met het desbetreffende model zijn, of met een model gekwalificeerd hebben wat een voordeel op de “EK-legale” modellen zou kunnen geven.
Denk hierbij aan modellen als de M-04 en F-103. Geen probleem als je hiermee aan de nationale wedstrijd deelneemt maar het is niet de bedoeling om de kleine voordeeltjes die ze bieden uit te buiten voor het kampioenschap en de EK kwalificatie.

Hmmm ..de tekst in het reglement zou best wel eens wat duidelijker mogen wezen wbt de M-chassis, er wordt gesuggereerd volgens de toegevoegde tekst, dat de M-04 niet zou voldoen aan het EK reglement… in het stukje van het EK reglement staat bij de omschrijving van een reglementair chassis, dat “alle M-chassis zijn toegestaan”… 1 van beide kan maar waar wezen lijk mij!!!

Toen de M-chassis klasse erg populair was, waren de regels wat uitgebreider en duidelijker omschreven moet ik zelf ook erkennen, desalniettemin met een beetje goede wil kan men wel aanvoelen wat de essentie is!!! Nu de populariteit weer is toegenomen bij de mini’s, zal het reglement waarschijnlijk volgend seizoen, ook wel weer meer aandacht krijgen….
 
Tip

Helemaal waar, al rijdt hij met de oude tandwielen en de motor op de juiste plek op de steun (:hammer:) ook weer goed. Maar viel9 leek zo stellig dat er meer mis was met mijn auto, dat ik eigenlijk verwachtte dat hij dus een goede tip zou hebben. Wie weet komt dat nog.

Hugo

Hallo Hugo, wellicht heb je er al lang naar gekeken.
Met de droop voor en achter omlaag brengen, kun je de auto een stuk rustiger maken. Ik zou zeggen rijhoogte 4,5 a 5 mm (voor en achter gelijk als begin). Droop achter tussen 2 en 4mm. Droop voor tussen 3 en 7mm. De droop kun je wijzigen door binnenin de demper ringetjes onder de zuiger te plaatsen. Voor het grove werk kun je de plastic ringetjes gebruiken, die 'over' zijn op het demper-rekje. Voor het fijnere werk de 3mm shims. Droog voor-meten scheelt heel wat demperolie van weer uit elkaar halen, omdat het nog niet goed was.

Succes en tot ziens in Eindhoven.

Mvg, Joost
 
Dank je wel (en zorry voor de late reactie). Ik heb de boel inderdaad verlaagd en de slag van de dempers beperkt, al voor de vorige race. Ik vind de auto best goed rijden / sturen, nu, alleen durf ik nog niet zo. De eerste race durfte ik wel, en dat kostte alleen maar tijd en leverde schade op. Nu moet ik het langzaam opbouwen, denk ik.

Even iets anders, wie-o-wie verteld mij welke pinion / spur ik het beste kan gebruiken voor de ERCE baan?

Dank,

Hugo
 
Dank, dan beginnen we daar maar eens mee.

Is er al ergens een inschrijflink voor komende zondag voorbij gekomen? Heb ik wat gemist (ik heb geen facebook)?

Hugo
 
Zo, meteen ingeschreven voor Gouda, ik heb er nu al zin in. Ik zit youtube filmpjes van De Sluis te kijken, ik denk dat de 25/55 er maar weer in gaat? Het lijkt me een lange baan voor een Top Stock auto.

Hugo
 
Hi,
ik heb een nieuwe TT-01E BMW M3 op komst en wil eigenlijk proberen mee te doen in Gouda in de standaard (beginners) klasse.
nu weet ik daarvoor motoren worden uitgereikt tegen kosten maar moet ik mij daarvoor (buiten MYRCM) nog ergens voor aanmelden?

o.ja, een lagerset en een Carson Cup Machine motor zijn ook onderweg zodat ik toch even het gevoel kan krijgen met de auto

thanks voor de info
 
Laatst bewerkt:
Kijk even in mijn topic in mijn onderschrift voor veel tips van aardige mensen die mij goed helpen!

Succes,

Hugo
 
Oh ja, je hoeft je nergens aan te melden anders dan bij MyRCM. De motor koop je voor ik meen € 10,- van Michael L. Hij beheert de motoren. Aan het begin van je eerste racedag koop je een motor, aan het eind van de dag lever je hem in. Bij iedere volgende racedag haal je jouw motor weer op bij Michael, en lever je hem aan het eind weer in, zonder kosten.

Hugo
 
He Hugo
Thanks voor de info, moet zeggen dat jou stukjes over de Tamiyacup wel heel lekker lezen en een goed inzicht geven.
ook komen er handige tips naar voren.
Morgen komt de auto en dan nog even wachten op de lagers en motor....
Zaterdag nog even shoppen bij PK voor tussenas en shocks....
 
Als je al Alu dempers wilt gaan aanschaffen dan kijk eens naar de orginele dempers van Tamiya of 3Racing dempers.
De gelinkte .... dempers zijn geen aanrader.

Andre
 
Hou er rekening mee dat als je mee wilt rijden in de belgie-nederland finale in Rucphen, je in de stock alleen met de kunststof dempers (tamiya) mag rijden, althans dat was vorig jaar zo.
 
Back
Top