feli @hirzo:
hou hem heel als het lukt !!
Ik ben bang dat ik al wat gesloopt heb...
Op de club heb ik samen met iemand anders de zender ingesteld en diegene
(hij heeft zelf de mcpx v1) de maiden flight laten doen.
Achteraf had ik door willen pakken en het ook direct zelf willen proberen, dan zat ik er nu niet zo bij..
Ik vond het wat (te) spannend om het met publiek eerst te proberen en dacht dan zoek ik morgen wel even een rustig plekje op het gras in de buurt op om het eerst te proberen.
Eerst even een ander vraagje: klopt dit wel?
Het stekkertje van de accu heeft 3 gaatjes, en in het zegmaar stopcontact van de heli zitten zitten maar 2 van die dinkies die daar in moeten, de middelste ontbreekt...?
Thuisgekomen had ik toch zoiets van "verdorie, ik wil hem toch even van de grond gehad hebben een paar sec. en weer aan de grond zetten."
Dus op zolder ruimte gemaakt en het ging een paar keer goed, maar toen leek het alsof de accu al op was, het blauwe lampje in de heli ging knipperen en de power leek minder.
(dat moet ook nog anders ingesteld worden want ik moet nu echt de linkerstick 85% omhoog doen/gas geven voordat ie los komt v/d grond.
Dat vond ik maar raar, want de maiden flight was nog geen minuut lang geweest.
Toch maar even een nieuwe accu er in gedaan en weer proberen.
Klopt het trouwens dat je constant allerlei geluidjes hoort zodra je de accu aansluit op de heli? (moeilijk te omschrijven, niet echt piepjes maar je hoort wel wat), zijn dat de servo's?
Ging eerst weer goed tot dat ik een stoelpoot raakte.
Was wel een tik maar de heli bleef op z'n pootjes staan, ik wilde de heli net landen maar hij dreef iets van me af, ik zat al vlak boven de grond.
Ik dacht niks aan het handje, ging niet keihard fout ofzo.
Maar hij maakt nu andere geluiden (piepjes) en er lijkt iets niet te kloppen qua besturing, voelt anders/ziet er anders uit als bij de eerste paar pogingen in ieder geval.
Ik bang dat er iets fout zit nu/kapot is door 1 die stekker 2 dat die accu's zo snel leeg lijken te lopen (originele e-flite accu's) en 3 dus die "crash" en nu ben ik bang dat ie kapot is.
Nouja, morgen Wil maar even bellen of langs de modelbouwwinkel i guess.
Ik hoop dat het simpel duidelijk te krijgen en op te lossen is, wel een beetje jammer.
Aan de andere kant was het wel supertof dat het meerdere keren achter elkaar lukte om voor het eerst met een heli te vliegen.
Ook al was het maar 5/6/7 sec. per vlucht. Ik kon hem vrij smooth aan de grond krijgen.
Voor nog nooit met een heli gevlogen te hebben, alleen 20-30 lipo ladingen met die Syma X1 quad en vanmiddag misschien een kwartiertje de mcpx met Phoenix V5 geprobeerd te hebben ben ik daar eigenlijk dik tevreden over.
Nu hopen dat als er echt iets niet klopt/kapot is dat het gemaakt kan worden en ik snel aan de slag kan want nu wil ik helemaal meer oefenen!
Vergeleken met de Syma X1 gaat het wel even flink wennen worden dat een kleine input al zo'n groot effect heeft op wat de heli doet.
Moet wel echt overnieuw beginnen wat dat betreft. Een achtje vliegen met de X1 met rudder en een beetje aileron ging al aardig, langzaam en op snelheid, maar om datzelfde te doen met de mCPX BL lijkt nu bijna onmogelijk. Als ik weer kan vliegen straks (hopelijk..) eerst maar wat langer gewoon met de staart naar me toe wat hoveren en dan rustig aan alle oriëntaties oefenen met 't agressieve beestje.