Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Zijn er hier nog mensen die 250 vliegen? Ben aan het opruimen en kom nog het nodige tegen:

u8y3apyb.jpg


Lipo's zijn matig.

Hele zwikje voor €15 ;-)


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jammer, dat ik geen meer heb,
anders zou je meteen een klant hebben,

het was een mooie vogel,
maar je kan niet alles hebben,
en trouwens ook alleen met een heli vliegen !

Goede actie, voor die het gebruikt !

Groet
Uwe
 
Da heb je iig gelijk @Student:

maar de "oude" T Rex 600 nitro met paddelstang van mij,
die vliegt zo goed, dat ik uit princiepe niks verander, ha ha
...ik heb wel vaker aan gedacht, maar "never change een wi...."

Groet
Uwe

dat is een "veilig" uitgangspunt..
maar van veilig hobbyen is nog zelden een kind geboren :mrgreen:

In mijn geval vond ik het een leuk experiment.
daarnaast hoef je niets aan de motor te veranderen.
bevalt het niet, ruk je heel de ontsteking en bougie eruit, je schroeft er weer een gloeiplug in, en je kunt weer.
wel ff opnieuw afstellen, maar dat spreekt voor zich ;-)

Maar, wat ik persoonlijk wel een beetje heb ondervonden, is dat het wel erg prettig is als je iemand met wat ervaring naast je hebt staan.
Ik ben toen ff bij Bert langs geweest, die kon me toen ff de goede kant op duwen
heb tegenwoordig een stroboscoop.. Scheelt erg veel zoekwerk ;-)


Alles met een knipoog he ;-)
doe je mee, leuk!
doe je niet mee, veel plezier!
jouw hobby, jouw manier van werken :mrgreen:
 
Alles met een knipoog he ;-)
doe je mee, leuk!
doe je niet mee, veel plezier!
jouw hobby, jouw manier van werken :mrgreen:

Thanks voor de uitnodiging,
maar op dit moment ben ik echt druk bezig met anderen dingen,
ik heb zelfs amper tijd, na mijn eigenlijk werk te gaan, ha ha ...
maar alles komt goed,

misschien een opdracht voor de winterdagen, wie weet?

Groet
Uwe
 
In mijn geval vond ik het een leuk experiment.
daarnaast hoef je niets aan de motor te veranderen.
bevalt het niet, ruk je heel de ontsteking en bougie eruit, je schroeft er weer een gloeiplug in, en je kunt weer.
wel ff opnieuw afstellen, maar dat spreekt voor zich ;-)

Dat is een van de prettige zaken van dit project geweest, de volkomen omkeerbaarheid. Dat was ook mijn belangrijkste voorwaarde voor het maken van die sensors.

Maar, wat ik persoonlijk wel een beetje heb ondervonden, is dat het wel erg prettig is als je iemand met wat ervaring naast je hebt staan.
Ik ben toen ff bij Bert langs geweest, die kon me toen ff de goede kant op duwen
heb tegenwoordig een stroboscoop.. Scheelt erg veel zoekwerk ;-)

Het was (en is nog steeds) ook voor mij een lange zoektocht, maar heel erg leuk en leerzaam om te doen. In elk geval heb ik ondertussen door wat er voor de tot nog toe behandelde motoren ongeveer nodig is, en wat wel en niet werkt.

Nu verder met de vonkjes en tegelijkertijd door met de volgende uitdaging: dat mengsel beter onder controle krijgen....

Groet, Bert
 
Vandaag door de regen toch maar aanvang gemaakt om alle heli's uiteindelijk weer eens vliegend te maken. (ik ga nooit meer met alle heli's tegelijk aan de slag:(.) Had zowieso al mijn FBL units verkocht en had er nog 1 vliegend echter door mijn fuck-up met de lipo verkeerd aansluiten:oops: viel ook de laatste 450 stil, De nieuwe ESC's zijn puur ter vervanging van de 40A hobbywings die er opzitten maar geen goede softstart hebben. tailgrips stonden al tijdje op nominatie dus nu eindelijk gelijk alles aanpakken.

450-1 nieuwe ESC en FBL unit, nieuw mainblock ivm rotte align lagers in de oude
450-2 Nieuwe ESC en FBL unit, motor, tail grips (ivm rotte align lagers)
450-3 Nieuwe RX , ESC en FBL unit
500 nieuwe FBL unit
250-1 Nieuwe RX
250-2 nieuwe lagers tail grip
 
normaal vliegen ze allemaal hoor, todat ik weer besloot eens wat nieuws te proberen :-)

Ach lijkt veel maar valt wel mee meeste werk zit weer in de draadjes beetje verstoppen en alle units ff instellen.
 
eh de atom is momenteel een bouwpakket :) .. wacht op nieuwe schroefjes, en ik moet er nog een fbl unit en ontvanger voor bestellen. Die zitten nu namelijk op de warp ... die na de crash dus nog even op onderdelen wacht.

't scheelt dat ik best druk ben met werk, dus toch niet heel veel tijd heb.. maar 't liefst heb ik ze beide zo snel mogelijk weer vliegend.
 
oh ja dat had je gezegd:hammer:

Ach ja, zo blijf je lekker bezig ik heb al weer 2 450's klaar staan voor te test vliegen :-)

en de 500 tja denk toch dat ik die maar gelijk naar TT ga ombouwen, heb zo'n ziekte hekel aan die belt, (HEB GEWOON SLECHT GEVOEL BIJ BELT:D)
 
dr is niks mis met een belt ;)
Althans, ik heb er nooit problemen mee gehad bij beide heli's.
Ga ze nu 1x preventief vervangen en daarna geloof ik het voorlopig wel voor het komende jaar.
 
Back
Top