Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Bij de weg,
er is mij wel eens verteld dat het verbruik van een digitale servo een factor 10 hoger ligt dan een analoge servo?

Zou goed kunnen, maar dan is het wel "vliegstijl-afhankelijk" want met mijn bedaarde vliegstijl zie ik verschillen in de orde van grootte van 2 tot 3 keer zoveel verbruik.

Groet, Bert

Vandaag bezig geweest met het vervangen van de hoofdas lagers van mijn Logo 550SX. Kon al een tijdje merken dat er lagers niet goed meer waren in de heli. Kon ze horen tikken en voelen tijden het rond draaien van de rotorkop.
Dit is wat ik aantrof bij één van de lagers :???:

28950CA4-89CF-4949-923A-600DED9ABD24_zpsgojx4jlm.jpg

Iemand een idee wat dit veroorzaakt kan hebben? De heli is niet gecrasht en heeft een klein 200 vluchten gemaakt met deze lagers.
Of is dit gewoon slijtage?

mvg. Freddie

Je zou bijna denken dat iemand ze er uit heeft proberen te duwen met een schroevendraaier. Verder zou ik niets kunnen bedenken.

Ik ben de enige die aan die heli gebouwd heeft Joop, en heb ze er niet met een schroevendraaier uitgedrukt. Was ook niet nodig, frame ter plaatse van de lager wat los draaien en je haalt ze er zo uit zonder enige vorm van kracht te hoeven zetten.

mvg. Freddie

f2ab1fc4f9a64bb4cdfe944ec967047f.jpg

Blijft mooi werk dat bouwen :-)

Nog wel 1 vraag, de eeuwige discussie .... wel of geen rubbers tussen de servo's en het frame.

Laatst bewerkt:
soms niet ;-) had er gisteren ff genoeg van, want remaiden 1ste 450 gebeurde niet volgens planning. Heb nou ook wel ff genoeg van align zooi.

Controlarm gebroken van de tail, is lastig wanneer ineens alles losbungelt.

Geluk bij ongeluk gebeurde nog op de grond en je hebt het nog geeneens zo door omdat de tail gewoon redelijk recht blijft:D pas toen de control arm tegen de bladen ging wist ik dat er iets fout zat. ;) Schade voorste gear stript omdat hij vast sloeg en natuurlijk de control arm.

Maar wel weer alles uit elkaar om die gear te vervangen en dan merk je dat als je netjes je draden aan de binnenkant hebt weggewerkt dat je weer opnieuw kan beginnen:D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat de deukjes veroorzaakt heeft in de lagers zullen we wel nooit te weten komen, maar dat maakt mij ook niet meer uit.
Vanmiddag heerlijk gevlogen met de heli die weer als van ouds ging :p
Hopelijk morgen nog zo'n dag.

mvg. Freddie

Leuk Freddie,

ook ik kon genieten van het mooie weer zonder wind,
en was op mijn vliegplekje P1 bezig met de T Rex 700.

Groet
Uwe

Valkenburg

Hallo,

gaat zondag iemand op Valkenburg vliegen met een Heli
en die ook een sleutel heeft ?

Laat het me weten, bedankt.

Groet
Uwe

Vandaag weer verder prutsen met die ***** redline motor... Snap nog steeds niet waarom ik via de govenor meer rpm op de kop krijg die ik via mijn throttle curve niet haal..?

Vandaag weer verder prutsen met die ***** redline motor... Snap nog steeds niet waarom ik via de govenor meer rpm op de kop krijg die ik via mijn throttle curve niet haal..?

S6 met prutsen.........

Maar waarschijnlijk ligt dat niet aan die *****redline motor maar aan je zender/gov. instelling anyway wel raar S6
Welke Gov zit er op??

Ik weet dat het ergens in de instellingen zit, niet aan de motor. De motor zelf vind ik los daarvan gewoon geen fijn ding.

Gy 701, gyro en gov in een. Weet ook niet of ik daar echt blij van word. Net als de FX 30, te veel bullshit functies rondom de primaire instellingen. Verlang ik soms toch wel terug naar de 10CG....

Het KISS principe wreekt zich hier wel ;-)

Krijg totaal geen gevoel van afstellen met die Redline vergeleken met een OS50. Gelukkig staat het internet vol met diezelfde ervaringen ghehe.

Back