Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ook staat het internet "vol" van info over het instellen etc van die 701
Het schijnt een best goede combi te zijn alhoewel ik daar geen ervaring mee heb
Wel een goede combi is jou 701 met de fx30(met het gov menu) want die matchen 1op1 met elkaar...
Het is een klein beetje het zelfde als mijn t12fg met de GV1 gov die ik gebruik alleen is jou setje in 1 unit verwerkt....maar het moet best wel goed komen (staan genoeg youtube filmpjes voor het instellen van deze unit op internet tags: bobby Watts 701)
S6 Merlijn
 
Controlarm gebroken van de tail, is lastig wanneer ineens alles losbungelt.

Geluk bij ongeluk gebeurde nog op de grond en je hebt het nog geeneens zo door omdat de tail gewoon redelijk recht blijft:D pas toen de control arm tegen de bladen ging wist ik dat er iets fout zat. ;) Schade voorste gear stript omdat hij vast sloeg en natuurlijk de control arm.

Maar wel weer alles uit elkaar om die gear te vervangen en dan merk je dat als je netjes je draden aan de binnenkant hebt weggewerkt dat je weer opnieuw kan beginnen:D


full

Ai, das balen :-( zo blijf je bezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ach ja de tik in mijn tail rotor is toch harder geweest als dat ik dacht, want er zit nu aanzienlijke speling in zowel de slider als de grips dus is hij wat onrustig op de tail.

Maar goed voor de rest vlieg hij `nog redelijk, ff nieuw staartje ergens op de kop tikken en hij is weer top.

ff doorspoelen naar 1.50min want eerst moest ik ff de gain nog instellen voor de remaiden.(en het hands of was niet helemaal je van het:mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gyro heb ik aardig voor elkaar, staart blijft mooi strak in FFF. Maar het afstellen van die motor blijft ehm... Krijg er geen gevoel bij.

Nu nog eens uitvinden hoeveel effect de gov gain heeft.

Zender en gov werkt inderdaad goed, heb achter een lineair kanaal de gov adjust zitten: 100 rotor Rpm omhoog en omlaag, dus 200 rpm om tijdens het vliegen bij te stellen. Dat werkt perfect.

Dingetje vliegt verder wel goed hoor. ;-)
 
...ik zoek een 6s lader (met ballancer) zonder 220 volt,
alleen voor 12 volt voor in de auto,

thuis laad ik met 10 Amp. (2C)
maar voor in de auto hoeft dat niet zo veel,

ik dacht misschien nog een ultramaat 16 van Graupner,
maar die kost inmiddels ook 160 €,

gebruikt iemand zo iets ???

groetjes van Uwe
 
Uwe, hou wel in de gaten dat je energievoorziening in de auto behoorlijk fors moet zijn. Ook als je 5A per 6S accu gaat laden. Grofweg komt dat neer op 20A op 12V. En dat gaat de accu van de VW niet langdurig trekken ;-)

Met een 100Ah accu kon ik zelf vlot 3 x laden, daarna was het over. Om die reden heb ik zelf voor een kleine generator gekozen.
 
Grappig .. zit nu zelf te overwegen een generator of accupakket te kopen.. generator is best kostbaar (ongeveer €400 voor een 1000W kipor)

Accupakket zit ik te denken aan 2x 12V 100Ah = 100Ah@24V..
100Ah gesloten onderhoudsvrije AW semi tractie accu | AW Accu
maximale ontlading van deze accu's is 70% .. dus in theorie zou ik 5-6 setjes van 10Ah kunnen laden (2x 6S 5000mah).. alleen zit je dan weer met het gewicht en voormaat van de accu's.

Ander voordeel is dat je wel met 30A kan ontladen op een regenachtige dag :)

ik ben dr nog niet overuit ..
 
...ik zoek een 6s lader (met ballancer) zonder 220 volt,
alleen voor 12 volt voor in de auto,

thuis laad ik met 10 Amp. (2C)
maar voor in de auto hoeft dat niet zo veel,

ik dacht misschien nog een ultramaat 16 van Graupner,
maar die kost inmiddels ook 160 €,

gebruikt iemand zo iets ???

groetjes van Uwe

Uwe als je toch aan zo'n bedrag zit te denken kijk dan voor Revolectrix powerlab PL 6 of 8 .. zelf heb ik de 8 .. ik laad met 30V@35A :D
 
Goede morgen,

mijn VW-Bus is al voorzien van een ingewikkelde stroomverzorging:
een 2. Accu kan gebruikt worden voor licht koelkast enz..
en de start accu word niet aangetast

tijdens het rijden worden beide accu's opgeladen,
en ook tijdens aansluiten aan 220 volt

natuurlijk is die 2. accu niet zo groot, dat je
onbeperkt kan lipos laden, dat weet ik ook,
het gaat meer om maar een extra pakje te laden als het moet,

maar ook die optie met een aggregaat is interessant,
heb eens gekeken, dat je een bruikbare al voor om de 150 € krijgt,
zo als Einhell, Güde enz.
soms ook 2. hands heel goedkoop

Ik zoek het verder uit,
bedankt allen !

Groet
Uwe
 
Ik zou zelf voor een klein aggregaat gaan Uwe, heeft meerdere voordelen want je hebt gelijk extra stroom bij je voor een kopje koffie, soep, broodje braadwurst, etc ;-)

Generator%202-rood.jpg
 
Ik betaal 100 euro per jaar voor een vliegclub met koffie, stroom en een wc en een prachtig veld ... dan ga je toch echt niet met zo'n ding lopen slepen.
 
uwe vliegt volgens mij niet op zo'n veld ;-) (ik ook niet trouwens maar heb dan wel weer wc, stroom, uitkijk, soep, broodjes, een bed, een stoel, verwrming, etc:mrgreen:)
 
Ik betaal 100 euro per jaar voor een vliegclub met koffie, stroom en een wc en een prachtig veld ... dan ga je toch echt niet met zo'n ding lopen slepen.

Als ik 100 Euro per jaar zou betalen voor zo'n vliegclub, zou ik dat ook niet doen...

Maar al betaal ik 1000 euro per jaar, ik sta nog steeds op een boerenweiland, moet ik in de sloot pissen, de koffie zelf maken, en de elektriciteit.... tsja, er zijn weinig stopcontacten in een boerenweiland....

Dus betaal ik maar niets, en heb ik een generator...

Groet, Bert
 
tuurlijk bert, ook wij vliegen nog steeds wel eens in een weiland dichtbij. En dan is het inderdaad accu's leeg knallen en weer op naar huis, dus dan is een generator wel handig.

maar over 't algemeen gaan we toch meer naar de club die ook maar 15 min. rijden is.
 
Vandaag weer op Valkenburg gevlogen,
maar bij het opladen van de lipos
heeft de accu heel snel 'goed bye' gezegd,

dus grotere accu of generator ,
waar ik denk, dat het laatste het zou worden,
andere optie zou natuurlijk ook nog
brandstof vliegen zijn,

maar die geluidskeuring is heel streng.

Groet
Uwe

edit: bedankt voor de goeden tips via PB en hier
 
Laatst bewerkt:
Denk dat Bert in dit geval het veld van zijn knvvl erkende heli school bedoeld :D

Maar inderdaad wel gelegen in de vrije natuur zonder obstakels :cool:
 
Op de club hebben ze bij ons 12V en 230V. Prima geregeld :thumbsup: Ik heb een kleine Kipor generator voor als ik uit vliegen ga. En daar is het ding echt prima voor. Heeft nu 80 uur op de urenteller en het is nog steeds 1 keer trekken en draaien. Ben er erg tevreden mee.

Ik heb eerst lopen leuren met een 100A accu. Daar was ik snel flauw van :-) Nadeel van een accu is dat de spanning in elkaar kakt als je er 25A uit trekt. Vervolgens gaat de stroom verder omhoog omdat je lader toch de laadstroom wilt halen.
 
Ik vind het een beetje krom om met een generator/accu te gaan lopen zeulen.
Voor hetzelfde geld koop je extra vliegaccu`s ! in plaats van 1 uur in het gebrom te staan voor 1 extra vluchtje.
 
Back
Top