Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit ga ik eerst proberen.Op te vette brandstof lopen ze niet...
De RB 523 en z'n gekietelde broertje de Sirio S23 kregen bij mij bij 14% olie (Coolpower) al een heel klein gebied waarin ze wilden lopen en starten. Met Tornado was dat een stuk ruimer...
De motor en carb eerst goed spoelen zodat die vette zooi eruit is en dan pas weer wat gaan proberen.
Met dit weer kan een RB nr6 , zodra het warmer is dan een graad of 20 kan je beter een nr7 nemen.
Ik moet zeggen dat ik de kop er een paar keer af heb gehad en nog nooit een ring ben tegengekomen! Zit er die altijd 1 op? Is hij van belang indien hij er niet op zit?Een OS plug doet het beter dan een Novarossi maar als jij een Novarossi 6 snel sloopt is er toch iets aan de hand. Ik zou zeggen te arm. Dit is vaak erkenbaar aan een dof grijze zuigeroppervlakte.
Andere optie is misschien de compressie, ooit de kop eraf gehad en een shimring vergeten terug te zetten?
Misschien tijd om aan te geven waar je woont zodat er misschien iemand is die je kan helpen.
Hoe kom ik hier achter? Of mijn achterlager kapot is?Er moet iets aan de hand zijn want zelfs op die te vette brandstof zou hij moeten lopen. Jij geeft aan een andere plug te gebruiken en dat hij sindsdien niet meer wou starten. Tsja.. waar zou het nu aan liggen ?
Als je motor pluggen gaat vreten kan dat ook duiden op een kapot achterlager.
Niet ondenkbaar als je Tornado hebt gestookt.
Waarmee kan ik het beste spoelen?De motor en carb eerst goed spoelen zodat die vette zooi eruit is en dan pas weer wat gaan proberen.
Er lijkt een aluminium ring te zitten inderdaad, dit zal dus waarschijnlijk gewoon goed zijn.De shims bij de TM523 zullen zeer waarschijnlijk gewoon op hun plek zitten , deze zijn van aluminium en zitten (zeker als de koelkop goed vast heeft gezeten) erg strak om de verbrandingskamer waardoor je ze niet 1, 2, 3, zal verliezen. Waarschijnlijk zie je ze niet eens zitten als je naar de verbrandingskamer kijkt en komen ze pas te voorschijn zodra je met een scherp mesje begint te schrapen.
Hoe doe ik dat?Voor het starten eerst ff de overtollige brandstof via de uitlaat afvoeren...