Bouwverslag het vliegbaar maken van een door mij zelf ontworpen drone

ja je hebt waarschijnlijk gelijk
ik had ze op het openbare album geplaatst
hierbij de toegevoegde plaatjes alsnog
Dat stukje onder deze tekst werkt niet.
mvgr
dio
full
full
Dat zijn dezelfde twee plaatjes.
Wat is nu je probleem?
Je moet hier in je post de nieuwe gegevens plaatsen anders houdt het hier gewoon op.
Hier nog steeds dezelfde twee plaatjes verder niets.:confused:

Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze discussie maar de centrale vraag is lijkt me welke drie EDF s plus setup past er in en levert genoeg thrust voor dat gewicht incl extra motoren voor aandrijving.?
En ik wijs nog even op de link naar de tri-copter waar overigens geen gewicht bij staat en de opmerking daar onder.

Piloten-Status : kein Anfänger-Modell, Erfahrung mit Multicoptern oder FP / CP-Helis ist von Vorteil

Om een idee te geven van het benodigde vermogen met een frame dat leeg al bijna een kilo weegt.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ley_3300Kv.html?strSearch=Electric Ducted Fan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mijn "berekening" zou er aan verticale "thrust" ca 380 gram en voor de horizontale "thrust" ca 660 gram aan "overwaarde" zijn, ruim voldoende dus ?
noot; sorry maar de opmerking van de plaatjes begrijp ik dan even niet,
mvgr
dio
 
volgens mijn "berekening" zou er aan verticale "thrust" ca 380 gram en voor de horizontale "thrust" ca 660 gram aan "overwaarde" zijn, ruim voldoende dus ?
noot; sorry maar de opmerking van de plaatjes begrijp ik dan even niet,
mvgr
dio

Je hebt je totale gewicht van alle onderdelen bij elkaar (totale startgewicht) 2x nodig aan thrust om je hoverpunt op 50% throttle te krijgen. (en dat is het minimum om beetje normaal te kunnen vliegen)
Als je aan vertikale thrust 380 gram "over" hebt, betekend dat dus dat je totale startgewicht minder is als die 380 gram, en dat lijkt me sterk.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik wel zeker:
het toestel heeft een afmeting van ca 65 cm spanwijdte een lengte van 75 cm en is gemaakt van koolstofvezel ( ca 950 gram )
En ik neem aan dat dat nog zonder electronica, motoren, accu etc is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is correct. Maar om op te stijgen heb meer lift nodig dan je gewicht. Je zorgt met je setup ervoor dat je hovert op 50% van je throttle. Hiervoor moet je voor je max throttle 2x zoveel lift hebben dan je gewicht.
 
heb even gegoogeld,
zie hier voor een Hawker- Siddeley- Harrier is de S/G 1.1
startgewicht 7830 kg en stuwdruk 84,5N
en dit toestel kan ook hoveren !
mijn model weegt 5641 gr. en heeft een stuwdruk van 6300 gr,
dus zou mijn S/G 1.11 zijn en hoger dan de Harrier
dus zou toch goed moeten zijn?
bovendien is dit alleen bedoeld voor start en landen, de rest gaat mbv de horizontale stuwers.
 
heb even gegoogeld,
zie hier voor een Hawker- Siddeley- Harrier is de S/G 1.1
startgewicht 7830 kg en stuwdruk 84,5N
en dit toestel kan ook hoveren !

Dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.:(;)

bovendien is dit alleen bedoeld voor start en landen, de rest gaat mbv de horizontale stuwers.
En hoe veel snelheid heb je dan nodig om wat er aan vleugels aan zit voldoende lift te laten geven bij 5641gram.:confused::hammer:

Hoe kom je aan dat gewicht?
Zou je dat en de vleugelbelasting even willen voorrekenen.
Hoe serieus zie je dit project zelf?
 
Als het alleen om op te stijgen is zou ik zeggen doe het project in 2 fases.
Fase 1 zou het vliegend maken van je model zijn, eventueel hand gooi start of bungee start.
Zodra je model goed vliegt als vliegtuig kan je de verticale takeoff inbouwen.
Dan kan je daarna het hooveren testen en kijken wat het extra gewicht tijdens vliegen doet.
Als alles werkt kan je proberen van verticaal naar horizontaal te gaan.

Neem voldoende ruimte bij testen 6 kg in iemands auto vliegen is Veel schade
 
nou niemand schijnt erg enthousiast te zijn wat betreft mijn misschien wel revolutionaire ontwerp !?
alleen maar negatieve ipv opbouwende kritiek !
ik ga het verder alleen proberen !
en kom wel met een bouwverslag als alles werkt en vliegt.
mvgr
dio
 
Ik ben nogsteeds geinteresseerd in je ontwerp, leuke uitdaging!
Het word alleen wel heel erg lastig als er niks van berekeningen tevoorschijn komen en als er al gelijk geroepen word dat er negatieve kritiek komt.

Mijn tip: Bouw eerst een simpele tricopter om wat met de materie bekend te raken.
Is dat gelukt kan je daar alvast je voortstuwing op testen en vervolgens als alles werkt zoals het hoort het geheel inbouwen in de romp.
 
Back
Top