hij trek volgens mij heel go e op deze regelaar maar ben al op de site gaan zien en vind hem ni terug zonder de tanks er bij
Volgens mij is deze nu vervangen door Schalteinheit TAE2 für Modelluboote - Die Modellbau Alexander Engel KG bietet U-Bootmodelle, Flugmodelle und Schiffsmodelle of Schalteinheit TAE2 für Modelluboote - Die Modellbau Alexander Engel KG bietet U-Bootmodelle, Flugmodelle und Schiffsmodelle Afhankelijk van je voeding 6 of 12V. Kan iemand dit bevestigen met meer ervaring? grtz, bart
Het is een gewoon nog gangbare ontvanger van Robbe de FP-R118F en nog steeds te koop. Laat obitrans nu eens uitleggen wat hij allemaal zoal gedaan heeft, meten met multimeter e.d. Alles is gebaseerd op; hij doet het niet..!!! Het is een eenvoudige besturingsprint waar niet veel kapot aan kan gaan, en om meteen een nieuwe te kopen is een leuke investering. Hans
tanks beginen van zelf te werken zonder da ik iets doe met de zenden en met meten met multie meter daar ken ik ni zo veel van en de ontvanger is nik mis het is de besturings prit die raar doe de ene keer werkt die gewoon perfekt en de andere keer begint die van zelf te werken
stomme vraag maar zijn je accu's opgeladen daar zit een fail safe op die print en als de accu leeg geraakt dan stuurt hij de pistons op leeg pompen als de sturing voor een 12 volt accu is dan gaat hij leeg pompen als je er een 6 volt (tot 9 volt)aan hangt @Hans het ging mij bij de ontvanger om de neutraal puls want sommige regelaars hebben problemen met modernere ontvangers waar de puls iets verschoven is in pulsbreedte tegen over de oudere ontvangers
een 12 volt accu die 19 volt geeft ????? die mag maar max 14.33 hebben zie de link die ik gepost heb daar zie je dat de tae voor max een 12 volt accu mag gebruikt worden gr raf
wat ik vreemd vind is; dat bijna elke boot van Engel 6V is, en hier wordt 12V gebruikt. Obitrans kijk eens wat er op die oranje relais staat, 6V of 12V. Hans
ja engel heeft wel 12 volt piston tanks want voor 6 volt moest je vroeger een andere motor bestellen wat mij verbaast is die 19 volt op een 12 volt accu want das niet normaal ik denk dat die accu overleden is en omdat hij dan wel en dan niet werkt gewoon de spanning inzakt en de sturing dan naar veilige modus gaat en de boot doet opduiken gr raf
De vraag waar het omgaat is eigenlijk niet beantwoordt. Het kan met een gewone snelheids regelaar maar geeft wel problemen. Die regelaar is niet gemaakt voor zo iets. Hij kan voor en achteruit, vol en leeg. De problemen komen met het stoppen, de motor draait gewoon te hard en het is moeilijk te regelen. En nu weet ik dat er mensen zijn die het wel in hun boot hebben gehad maar topic starter geeft al aan dat hij niet kundig is op dit gebied. En Engel had in het begin alles op 6 volt. Preisenhammer, daar is dit systeem duiktanks van en Engel heeft ze in productie genomen. De 6 volt versie had te weinig kracht en daarom kon je een 25 jaar geleden al een ombouw set er bij krijgen. Ik heb er nog 2 van liggen, maar nu is de standaard 12 volt. Ik zou zonder mee eerst maar eens een nieuwe accu kopen en dan het bts systeem van Norbert kopen en dit oude systeem in de kast leggen. Vaak snap ik de discussies ook niet, er ligt voor een vermogen aan boot in het water en er wordt bespaart op een stukje elektronica wat niet betrouw baar is. Topic starter geeft zelf al aan dat het niet betrouwbaar is. Een boot is zo weg hoor. En let ook op met de zender ontvanger betreffende nulpunt zoals Raf ook al aangeeft. Heb jij een nieuwe zender ontvanger dan kun je met die schakelaar ook problemen krijgen. En geen 2.4 Ghz gebruiken voor je boot. Hein
?? Wat bedoel je? Ik heb trouwens je foto's nog eens goed bekeken. Volgens mij is het een zelfbouw systeem van Norbert Brüggen. Hij heeft een tijdje losse "platinen" verkocht om zelf het schakelsysteem te maken. In de oude boekjes van de jaren 90 zal het nog wel ergens staan. Ik schat van ergens 92-94. Misschien heeft Raf er nog een. Hein
aan de baterij licht het ook niet want heb deze op mijn rc truck aangesloten en daar werkt alles prima en daar zit ook een licht zet in van 12 volt en een hydrolise pomp van 12 volt en moest de spanig inzaken zoals raf zij dan gaat da lichtzet in alarm en da gebeurt niet
Heb even een schemaatje voor je uit gedraaid. Denk dat je de plus en de min op de aansluiting van de motor regelaar hebt zitten. de plus en de min zitten net aan de linkerkant. Zie schema. Heb de mijne op 6 volt maar denk dat 12 volt het zelfde is. @ Hein, Mijn duikboot de Typhoon is van het jaar 2004 en daar zat dit systeem ook in. Groetjes, Eric
Eric, kijk eens op jouw systeem welk versie nr er in zit. Dit systeem op de foto is versie 1.1. Dus al erg oud. Er worden een serie van die schakelingen gemaakt en als ze op zijn nieuwe. Dus tussen produktie datum en plaatsing datum kunnen best wat jaren tussen zitten. Hein
@ Hein, Dat kan ik niet zien, daar alles al is ingebouwd. En aangezien het versie nummer onderop de print staat is dat geen optie. Uitbouwen is namelijk een hele klus. Eric
kijk de schakeling die je op de foto ziet is niet de schakeling die door engel verkocht is geworden. het kan een van de eerste schakelingen zijn maar zowiezo ontbreekt het engel embleem dat staat echt overal op hoor of het is een kloon of echt een van de eerste sturingen die gemaakt zijn geworden. zonder te meten ga je er nooit aan uit komen daar de TS niet veel weet wat meten aan gaat is dit dus een probleem tweede probleem is de microcontroler die gebruikt is deze regelt eigenlijk heel de sturing twee opties mogelijk als ik in de buurt ben kom ik langs (doe ik ook nog via pb)of de print komt naar hier zodat ik er aan kan gaan meten . maar kan ik echt niet gaan doen en een andere oplossing zie ik niet want naar mol komen op een treffen en dan er aan gaan meten ???? maar dan hebben we wel norbert bruggen in de buurt dus dat is een pluspunt want die kent die schakeling als zijn broekzak. dit zijn de opties want meten is weten en gissen doet vergissen en ook omdat er geschreven werd dat de sturing het soms wel doe en dat vind ik ???? gr raf