Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

Ik wacht tot groene led knippert.
Dan schakel ik 6 a 7 keer met de ioc schakelaar.
Dan knippert de groene led heel snel achter elkaar.

Gaat hij dan geel/groen knipperen ga ik de lucht in.

Is dat een verplicht onderdeel ? Schakelen IOC aan/uit schakelen 6 a 7 keer ?
 
Ik heb dit ooit gezien en doe het maar.
Er zijn er ook die zeggen dat als je gps gevonden hebt dat hij dan na opstarten zijn homepoint vastlegt.

Dat weet ik dus niet.

Wel heb jij het over een groene led, ik heb je een filmpje laten zien waar aan het einde duidelijk een geel/groene led knippert.

Dit is de ondicatie dat je ioc werkt.
Alleen groen betekend geen ioc, en die heb je vermoedelijk echt nodig voor de failsafe.

Maar misschien dat 1 vd specialisten hier meer duidelijkheid over kan geven
 
Ik heb dit ooit gezien en doe het maar.
Er zijn er ook die zeggen dat als je gps gevonden hebt dat hij dan na opstarten zijn homepoint vastlegt.

Dat weet ik dus niet.

Wel heb jij het over een groene led, ik heb je een filmpje laten zien waar aan het einde duidelijk een geel/groene led knippert.

Dit is de ondicatie dat je ioc werkt.
Alleen groen betekend geen ioc, en die heb je vermoedelijk echt nodig voor de failsafe.

Maar misschien dat 1 vd specialisten hier meer duidelijkheid over kan geven

Klinkt aannemelijk, zal ik dit filmpje maar aanhouden > [media=youtube]OxMjTjywbYc[/media]

En dan daarna nog 6 a 7 keer IOC switch overhalen.

Ik zie nu trouwens dat ik het NAZA dansje verkeerd deed.
Bij jouw werkt Failsafe wel goed Herman ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik draai tegen de klok in.

Maar op youtube staan ladingen filmpjes en ze doen het allemaal anders.
Ik pak hem vast met d neus naar voren en draai om mijn as.
Dan de neus naar beneden en draai om de as.

Maar anderen doen he zoals jij deed.

Als de led groen knippert na calibratie is het oke
 
Ik draai tegen de klok in.

Maar op youtube staan ladingen filmpjes en ze doen het allemaal anders.
Ik pak hem vast met d neus naar voren en draai om mijn as.
Dan de neus naar beneden en draai om de as.

Maar anderen doen he zoals jij deed.

Als de led groen knippert na calibratie is het oke

Mijn gps module zit niet muurvast op het stokje, is het van belang dat deze altijd in dezelfde positie blijft staan ? En hoe krap steekt het instellen van de software, waar je de X/Y en Z waarde moet invullen ?
 
Die gps moet wel redelijk exact in de richting wijzen vd voorkant.
De naza moet goed gecentreerd zijn.
Als de naza schuin staat tov de multi kan hij ahw wat gaan driften.
Ik meen als hij afdrijft naar links moet de naza wat naar rechts gedraait worden.

Maar primair moet compas juist zijn.

Die xyz waarde moet je doen zoals bij mij want je hebt omgeveer vergelijkbaar

Uit mijn blote hoofd
8. 0. -9
 
GPS moet goed vast zitten, met het pijltje naar voren!
En volgens de handleiding legt hij zijn homepoint vast op het moment dat je echt opstijgt. flipperen met de ioc hoeft dus niet.
 
Ik heb de gps X Y en Z as als volgt :

ddc3855edd.png


full
RODE ARMEN = VOORKANT!


Er zijn gelukkig een aantal dingen die ik vanmiddag verkeerd deed :

GPS stond met de pijl naar achter
Niet goed het kompas gekalibreerd
( en ik denk dat ik niet de juiste XYZ waarde in de software had gezet )

Beter dat we er achter zijn wat het allemaal kan wezen, dan dat je geen idee hebt wat er fout ging. Binnenkort weer proberen met de failsafe, dit keer in de polder, mocht ie naar beneden komen, dan ligt ie maar tussen de bloemkolen.

Voortaan dus op deze manier kalibreren?:
92d6bb94e1.png


Eerst horizontaal, en daarna verticaal MET DE VOORKANT NAAR BENEDEN ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand checken of ik de XYZ as goed heb ingevuld op de software? Ongeveer natuurlijk aan de hand van mijn foto's, is dit mogelijk wat ik heb gedaan ?
 
Kan iemand checken of ik de XYZ as goed heb ingevuld op de software? Ongeveer natuurlijk aan de hand van mijn foto's, is dit mogelijk wat ik heb gedaan ?

ik zou denken dat de x een positieve waarde is.
kan niet goed zien wat de afstanden zijn.

zal straks thuis nog eens kijken,
calibratie doe ik zoals jij aangaf
 
De meeste mensen zetten de gps voor de controller (of COG), dus dan heb je een positieve waarde. Je hebt hem er achter gezet, dus is een negatieve waarde correct.
 
Waarom schiet mijn drone niet meer omhoog ? maar stijgt HEEEEEEl langzaam ?

En hoe knipperen de leds als hij in GPS mode zit.....
Toen namelijk de led groen knipperde ben ik gaan vliegen, en schakelde ik de failsafe in, en het enigste wat ie deed was dalen. Terwijl ik in mijn software heb staan dat hij Return to Home moet activeren....
 
Gps is groen.
Ioc erbij is groen geel.

Misschien even de sticks calibreren in de naza software?


Bedankt voor het meedenken Herman, maar helaas, dat is het niet.
Ik kan me herinneren dat ik eens ben bezig geweest met Low Voltage Alarm e.d.

Kan het zijn dat sinds ik het aan heb gezet (en verder nooit iets goed heb ingesteld ) dat het probleem kan zijn ? Al kijk ik zo naar de waardes lijkt me dat aannemelijk:

f11f7e4c86.png
 
Bedankt voor het meedenken Herman, maar helaas, dat is het niet.
Ik kan me herinneren dat ik eens ben bezig geweest met Low Voltage Alarm e.d.

Kan het zijn dat sinds ik het aan heb gezet (en verder nooit iets goed heb ingesteld ) dat het probleem kan zijn ? Al kijk ik zo naar de waardes lijkt me dat aannemelijk:

f11f7e4c86.png


En aangezien ik aangaf dat hij niet Return to Home toepast, maar direct land, denk ik het probleem gevonden te hebben.

Wat denken jullie ?


EDIT:

Ik weet bijna wel zeker dat dat het probleem was, zonder dat ik tot nu toe al een nieuw test vluchtje heb gemaakt. IK heb Low Voltage Alarm in de software uitgeschakeld, en de led knippert na het opstarten al niet een meer hele tijd rood.
 
Back
Top