Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

Snel rood is voltage warning.

Maar jij hebt de waardes ook heel hoog staan

Jup, ik heb het ooit eens aangezet, en er niet meer naar om gekeken :P

Ondertussen wezen vliegen, en het ging PERFECT! Op het feit na dat op het moment dat hij nu leeg was gewoon uit de lucht stortte, maar Return To Home werkte perfect.

Even uitzoeken welke waardes goed zijn voor Low Voltage Alarm e.d. en dan is me drone helemaal ready to fly

loss op 0
per cel op 3,3 tot 3,5 volt, en 2e trap dan 1 volt lager dan totaal van stap 1.

vb: 3s lipo
is dan tussne de 9,9 belast, en 10,5
2e is dan 1 volt lager

loss op 0
per cel op 3,3 tot 3,5 volt, en 2e trap dan 1 volt lager dan totaal van stap 1.

vb: 3s lipo
is dan tussne de 9,9 belast, en 10,5
2e is dan 1 volt lager

Bedankt voor je reactie, maar ik snap er geen snars van.

Ik heb 2200mah 3s 25c Lipo

Ik wil absoluut niet zomaar iets invullen, want hij moet zeg maar niet crashen xd

Ik weet wel waar ik over praat hoor ;)
Begin eerst eens op :

loss op 0 volt
de eerste waarde op 10,5 volt
de 2e waarde op 9,5 volt.

Ik weet wel waar ik over praat hoor ;)
Begin eerst eens op :

loss op 0 volt
de eerste waarde op 10,5 volt
de 2e waarde op 9,5 volt.

Zo dan :

a9671a7fa2.png

???

zojuist weer even gevlogen. Wat mij opviel nu, was op het moment dat ik vol gas gaf, de led oranje ging knipperen, en wanneer ik weer minder gas gaf, bleef deze keurig groen.

Is dit normaal ? Of heeft dit aandacht nodig ?

Waarom leggen jullie niet gewoon uit hoe hij ze low voltage in moet stellen?
Hij geeft aan er niks van te snappen. Een accu onder load is altijd anders dan een accunin rust dus een loss van 0 kan nooit kloppen. Ik zal vanavond uitleggen hoe je je voltage alarm in stelt als niemand mij nog voor geweest is.

Hij geeft aan er niks van te snappen. Een accu onder load is altijd anders dan een accunin rust dus een loss van 0 kan nooit kloppen. Ik zal vanavond uitleggen hoe je je voltage alarm in stelt als niemand mij nog voor geweest is.
Doe je best ;)

Je wilt onder een bepaalde waarde blijven belast. Dus loss is dan nergens voor nodig en maakt het allemaal onnodig ingewikkeld...

Als je gas geeft en de rode led gaat knipperen, dan betekend dat door de stroom, die hij trekt, de spanning wat inzakt. Wat ik altijd deed, is dat als hij met vliegen / hoveren continu knipperd ik ging landen.

Dat hij af en toe knipperd alsje veel gas geeft, is op zich vrij normaal. de spanning zakt wat, en triggerd de low voltage protectie. Want dat is niets anders dan dat je een seintje krijgt wanneer hij onder een grens komt.

De ene lipo kakt meer in bij belasting dan een andere. Een hogere C waarde kakt minder in. Door de kou, kakt je lipo ook sneller in.

Bedankt voor het feit dat je mij wilt helpen, maar na het bericht van Emil, ben ik er haast wel van overtuigd dat dat klopt. Z'n uitleg klinkt heel aannemelijk, en hij huist hier al een tijdje rond op het forum geloof ik.

Doe je best ;)

Je wilt onder een bepaalde waarde blijven belast. Dus loss is dan nergens voor nodig en maakt het allemaal onnodig ingewikkeld...

Als je gas geeft en de rode led gaat knipperen, dan betekend dat door de stroom, die hij trekt, de spanning wat inzakt. Wat ik altijd deed, is dat als hij met vliegen / hoveren continu knipperd ik ging landen.

Dat hij af en toe knipperd alsje veel gas geeft, is op zich vrij normaal. de spanning zakt wat, en triggerd de low voltage protectie. Want dat is niets anders dan dat je een seintje krijgt wanneer hij onder een grens komt.

De ene lipo kakt meer in bij belasting dan een andere. Een hogere C waarde kakt minder in. Door de kou, kakt je lipo ook sneller in.

Emil ook jij bedankt voor je mooie en heldere uitleg, ik laat mijn waardes zo staan. En inderdaad, na het accelereren even hoveren zodat je de led kleur kan bepalen.

Maar maakt het uit welke c waarde ik kies voor een accu op mijn drone ?

Hoe hoger de C waarde hoe meer hij kan leveren...Hij zal ook minder diep en snel inkakken.. Dus de spanning langer stabiel houden...

Op 3,5 volt per cel zit je RUIM binnen de marge... je zou hem ook nog naar 3,4 en zelfs 3,3 volt per cell kunnen zetten. Voordeel van 3,5 volt is dat je dan meestal onbelast op 3,8 volt zit, en laat dat nu net de storage mode voltage zijn, van een lipo.

Dus je kan hem dan meestal gewoon weg leggen.. Een lipo "slijt" even hard van een halve lading dan van een volle.. Dus je wilt ook niet onnodig laden naar storage mode...

Ik vlieg liever niet alles eruit,maar dan liever iets minder vliegtijd en dan een extra accu...
los je het weer op,en het geeft een hoop gemak...

de 3s2200 had ik altijd op 25c.. maar 20c wil ook nog wel... Na veel vliegen waren ze naar een jaar of 2 op... De 25c ook, enkel had je iets meer en langer power, dit merkte je wel..

Doe je best ;)

okee laten we het niet ingewikkeld gaan maken dan:D

Dat is dus precies de rede waarom die loss waarde functie er is. De enne lipo is de andere niet:rolleyes: 3.5 belast zal uitkomen op 3.8 onbelast. Dus dat betekend dat je lipo nog niet eens voor de helft leeg is. Iedereen ze eigen voorkeur natuurlijk maar ik vind dat dus zonde.

En toch ben ik benieuwd naar jou uitleg.
Voornamelijk om er van te leren

okee laten we het niet ingewikkeld gaan maken dan:D

Dat is dus precies de rede waarom die loss waarde functie er is. De enne lipo is de andere niet:rolleyes: 3.5 belast zal uitkomen op 3.8 onbelast. Dus dat betekend dat je lipo nog niet eens voor de helft leeg is. Iedereen ze eigen voorkeur natuurlijk maar ik vind dat dus zonde.
Ontlaad curve is alles behalve liniar. Onbelaste voltage zegt niets minder dan een hele grove indicatie.

Zeker als een accu slijt, en minder word, word het nog een heel ander verhaal...

Onbelaste voltage zegt vrij weinig over de resterende capaciteit.
Juist daarom met een belaste waarde meten. Die kent geen problemen met ouder wordende lipo's

Of ik een loss neem van 0,5, of juist een loss met 0, en dan de totale waarde minderen met 0,5 is EXACT gelijk.

En toch ben ik benieuwd naar jou uitleg.
Voornamelijk om er van te leren

Goed. Ik hoop dat iedereen daar zo over denkt....

om reacties te voorkomen zal ik het zo uitleggen wat mij de beste manier lijkt en hoe ik het heb gedaan.

1. Zorg eerst dat je je Lipo volledig op geladen hebt.
2. Meet de spanning van de Lipo en sluit de lipo aan op je naza. Vergelijk de waarde die je net afgelezen hebt met de waarde in je Naza software bij Current voltage X3. Deze waarde moet gelijk zijn zo niet pas dit aan bij calibrate.
3. Vul bij First level protection 1 volt lager in als dat je net gemeten hebt(Dus heb je 12.60 volt gemeten vul je 11.60 volt in) En laat je loss op 0 staan voorlopig.
4. Hover nu een tijdje rond en houd de LED goed in de gaten en land zo snel mogelijk wanneer de led rood begint te knipperen.
5. Suit de Naza weer op je computer aan en lees weer de voltage af bij Current voltage X3. Er zal een klein verschil zitten bij de voltage die je af leest en de ingestelde waarde van de First lever protection. Dit verschil is de loss en moet dus bij loss worden ingevuld.(Dus stel je voor je leest bij Current voltage 11.70 af dan is de loss in dit geval: 11.70-11.6=0.1)

De waarde die je nu bij First level protection in moet vullen is niet zomaar voor iedereen te zeggen en is afhankelijk van heel veel factoren en vooral persoonlijke voorkeur. Ik zou zelf ongeveer een volt boven mijn second lever protection gaan zitten. De second level protection zou ik op minimaal 3.2 volt per cel zetten maar dat is maar net hoe ver wil je gaan. Als je veilig wilt gaan zitten kun je het ook op 3.3 zetten. Het absolute minimum is 3.0 voor een Lipo ga daar altijd boven zitten!!

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet dan lees ik dat graag hier:p

Back