Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

1888 mah geladen op een lipo van 2200 is grofweg 85% leeg gevlogen.
Zou hem niet leger laten komen
Mijn Lipochecker begint te piepen alsof er een bom kan gaan ontploffen.
Hij geeft aan 'Cell voltage too high!'

Hier een aantal afbeeldingen van wat ik te zien krijg:

full
full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je hem er wel goed op zitten?
Hij kan maar op 1 manier en meer dan 12.6 gaat er niet in normaal gesproken

Hij is precies zo vol als kan.
4.2 zijn ze van mij ook
 
Oke,

Ik vindt het mooi hoor.
Maximaal 0.1 afwijking dus m.i. Heb je ze goed geladen.
Ik gebruik de lipochecker alleen na de vlucht
 
Oke,

Ik vindt het mooi hoor.
Maximaal 0.1 afwijking dus m.i. Heb je ze goed geladen.
Ik gebruik de lipochecker alleen na de vlucht


Goed om te horen. Dan weet ik nu hoe ik ze moet laden :) ik heb nog een heel klein lipo checkertje gekocht op Ebay, die ik gewoon op de Quafcopter kan bouwen.
 
Je woont een beetje ver weg om met 2 identieke multi's te gaan vliegen.
Ik ben nog niet uit hoe en waar de gimball gaat komen.

Welke gimball heb jij?
 
Je woont een beetje ver weg om met 2 identieke multi's te gaan vliegen.
Ik ben nog niet uit hoe en waar de gimball gaat komen.

Welke gimball heb jij?


Ik heb geen gimbal,, en die neem ik ook nog niet zolang ik geen gopro 4 heb.

Wel heb ik fpv spul, deels is nog onderweg.
 
Ah.

Vandaar.

Het monteren van een gimball onder ons frame kan wel maar het is enorm proppen.
Daarom ga ik eerst het vliegen oefenen en net als jij even de fpv spullen erop zetten.

Dat is niks meer dat een kleime camera en een zendertje.
Ontvanger heb ik ook.
Alleen nog wachten op de lcd scherm die god weet ik veel waar weg moet komen.
Ik wil nog geen bril omdat ik nogal snel zeeziek ben.

En vrees met een bril in notime kotsend lang het akker te staan
 
Zó, vanmiddag weer even wezen vliegen! Ging het goed ? NEE!!

Ik begon met het kalibreren van het compas, door middel van de quad horizontaal rond te draaien, en vervolgens verticaal.

Daarna ben ik gaan vliegen in GPS mode, dit ging opzich aardig, maar hij bleef niet heel mooi op 1 punt hoveren/hangen, hij week een beetje af, waardoor ik de heel tijd tegen moest sturen om hem op ze plek te houden.

Zo een tijdje gevlogen, en toen dacht ik 'ik ga de failsafe eens even testen'.
Dus ik vloog op +- 1 meter hoogte, en schakelde de failsafe in. Vervolgens steeg de quad naar ongeveer 20 meter, en vloog terug naar zijn begin punt. Echter kwam de quad niet naar beneden, maar begon roekeloos rondjes te vliegen ? Ik was even bang dat ik hem kwijt zou raken, maar uiteindelijk zakte hij zover, dat ik hem bijna kon pakken. Dus ik onder de drone staan om hem te pakken..... STIJGT hij weer op! Ondertussen door de paniek had ik de Failsafe alweer op me zender uitgeschakeld, maar de quad bleef in die modus staan. Overgeschakeld naar manual, en toen had ik weer controle, maar aangezien ik mijn gas naar beneden had, stortte hij neer, en brak er een pootje van het landings gestel af.

Hoe kan het dat de quad niet daalde op het moment dat hij bij zijn thuis positie aankwam ?
 
Homepoint niet vast gelegt?
Oftewel, te snel de lucht in?
Calibratie tegen de wijzers vd klok in gedaan? En het 2e deel met de voorkant naar de grond?

Edit.

Te weinig satelieten op de gps?
 
Homepoint niet vast gelegt?
Oftewel, te snel de lucht in?
Calibratie tegen de wijzers vd klok in gedaan? En het 2e deel met de voorkant naar de grond?

Edit.

Te weinig satelieten op de gps?


Is er ergens een duidelijke handleiding ? Zodat ik even kan checken of ik niks verkeerd heb gedaan ?
 
Op youtube zijn ladingen filmpjes.
En ja, manual maakt verbinding maar moet je uiteraard wel gas geven.
Anders heb je pech dat hij uitschakelt.

Maar ik vermoed homepoint niet vastgelegt.
Of te weinig satelieten bij de start.
Denk dat het daar zit, zeker omdat hij dweilde ipv mooi hoveren
 
Ik wacht tot groene led knippert.
Dan schakel ik 6 a 7 keer met de ioc schakelaar.
Dan knippert de groene led heel snel achter elkaar.

Gaat hij dan geel/groen knipperen ga ik de lucht in.
 
Back
Top