(Verslag wat opgefleurd, post 377)
Je hebt gelijk, Harry, ik ben helemaal niet constant, al ben ik veel constanter dan vorig jaar. Dit was vorig jaar op MRM:
Mijn probleem is te weinig rijden, te weinig tijd. Wat de snellere jongens al opmerkten; ik blijf nu wel redelijk op de baan, maar ik rijd geen precieze lijnen. Daardoor ben ik voor hen heel onvoorspelbaar, en zijn de rondetijden verschillend. Daarnaast durf ik ook niet altijd vol gas te geven, terwijl dat vaak wel kan. Een voorbeeld (dit is wel de oude baan maar de bochtnummers kloppen nog):
Mijn beste rondjes gingen zo:
- Op 1/3 van bocht één al vol gas.
- Vlak voor het einde van bocht drie even liften, beetje gas houden.
- Wijd uitkomen bij punt vier en gas er vol op.
- Vol gas houden tot om de haarspeldbocht bij 10, daar even liften en insturen.
- Vol gas langs negen, wijd insturen op krap langs elf en twaalf te komen.
Vooral dat wijd uitkomen bij vier en vol gas tot 10 lukte maar heel soms. Ook pakte ik vaak bij punt zeven te krap, sprongetje over de curbs. Omdat dat hele stuk vaak niet netjes ging durfde ik vaak geen vol gas te geven. Als het dan wel goed ging dacht ik: "Jammer, dat ging zo goed dat ik wel vol gas had kunnen geven." Ik moet meer oefening krijgen en ook wat meer vertrouwen. Daarnaast raadde Arthur mij aan de baan eens per bocht te bekijken. Dus tijdens de training al lijnen te bepalen. Ik rijd (ook een beginnerseigenschap) met behoorlijke tunnelvisie; geen idee waar ik precies ben en wie er om me heen rijdt. Als ik meer in de gaten krijg waar ik op de baan ben en waar ik wil zijn (in de breedte van de baan, de rest heb ik redelijk door) kan ik aan de lijnen werken. Dan moet ik constanter worden, en daardoor sneller en voorspelbaarder voor de mensen die het echt kunnen en voorbij willen.
De auto zoals ik die nu heb is gewoon goed. Even los van het feit dat door de BEC problemen en de klappen die de motor daardoor gaf de tandwielen en assen nu wel aan gort zijn. Er komen nieuwe tandwielen en een nieuwe tussenas, alles is uitgevreten. Maar dat zal niks aan de auto wijzigen, dat is reparatie / onderhoud.
Wellicht dat ik wat verschillende difs maak met verschillende diktes olie erin om voor te proberen wat dat doet. Ik hoor (en voel bij deelnemers die dat toelaten) dat ze met een veel zwaarder lopend (bijna dicht) dif rijden. Als ik wisselbare difs bij me heb op de trainingsdag kan ik het eens proberen. De difs van de TT-02 kosten weinig en zijn goed (heb ik er nu ook in).
Hugo