HugoWs Tamiya Cup avontuur

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 23 mrt 2014.

  1. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    Hugo, ik kan af en toe wel heftig reageren op de stelling, maar meestal beneden is het weer over, ook zondag toch hebben we toch weer even normaal gepraat? ;-)
    En Gouda is gewoon een hele moeilijke baan qua grip voor de Formule 1. Zowel Marco als ik hadden het er erg lastig mee hoor. De grip was niet constant en ook nog eens de heftige wind maakte het nog moeilijker waardoor je zomaar je auto kwijt kon zijn.... En inderdaad, je moet gewoon veel meer rijden en trainen, dan komt het vanzelf. en een setup van internet werkt niet voor iedereen, zo rijd ik een hele andere setup dan een andere rijder. Ieder zijn rijstijl is anders. Dus doe je aanpassingen met kleine stapjes p de baan. Dan weet je wat dat doet en kan je zo verder werken aan een juiste setup voor jou.

    Martijn
     
  2. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Oh ja hoor Martijn, ik noemde jou alleen omdat je deze keer wel erg vaak de sjaak was als ik weer een fout maakte. Ik ging redelijk netjes aan de kant voor iedereen, maar als ik iemand per ongeluk dwars zat was jij het. Vandaar. Je nam het koninklijk, maar ik schaamde me er wel een beetje voor...

    Iedereen bedankt voor alle adviezen, in dit topic en via PB. Het mooiste advies tot nu toe vind ik dat ik niet van iedereen advies moet aannemen... ;) Ik hoop dat de RACO een gezellige club en leuke baan is, dan word ik daar lid ga ik proberen één avond in de week rondjes te rijden. Uren maken.

    Hugo
     
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Oh, en deze nog, ik heb hem al eerder gepost maar hij is goed voor mijn zelfvertrouwen:



    Hugo
     
    arnodejong vindt dit leuk.
  4. snor

    snor

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    157
    Als je daarmee op mij reageert, dan heb ik het niet duidelijk genoeg neergezet. Alle advies is welkom. Maar neem het niet klakkeloos over. Probeer na te gaan waarom men dat adviseert. En wat het zou kunnen doen. Vraag het aan diegene, of probeer uit tevogelen waarom de auto dan anders zal reageren. Op deze manier leer je ervan en kun je na een tijd zelf met dit soort oplossingen aankomen.
     
  5. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    Lekker rijden en lol hebben is vaak het belangrijkst zelf vind ik het een geslaagd weekend als me auto goed is en het aan de rijder short :p
    en verder van snor moet je nooit wat aan nemen die lult maar wat joh ;) en martijn kan der geen klap van ;)
    geintje beste is idd je eigen weg zoeken en vinden dan blijft het het langste leuk.
     
  6. Grease monkey

    Grease monkey

    Lid geworden:
    29 aug 2008
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk om vanavond kennis met je gemaakt te hebben Hugo! Hoop je volgende week dinsdagavond in Utrecht ook aan de start te zien met je F1! ( je online volgers zijn ook van harte welkom uiteraard :) )


    Richard
     
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik heb inderdaad gisteren avond eens op de RACO baan rondgereden. Hij is een stuk minder uitdagend dan Gouda in de zin dat ik zomaar op de baan bleef (tot mijn hi-grip achterveer brak, die zijn ook bekend zwak...) De baan is niet erg vlak, de auto staat nu op standje off-road (zo hoog als mogelijk, ik kon zelfs zelf uit het gras rijden de enige keer dat dat nodig was) en ik had veel pick-up op de banden, maar toch leek ik behoorlijk veel grip te hebben. Geen idee hoe dat kan.

    Ik heb me net ingeschreven voor de race komende dinsdag, eens kijken waar ik sta ten opzichte van de thuisrijders. Ik 'hoop' eigenlijk dat ik ver achteraan ga finishen, dat betekent dat ik nog veel van ze kan leren. We gaan het zien! De nieuwe T-bar is besteld en een groter pinion, want erg hard ging ik gisteren nog niet.

    Hugo
     
  8. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Goed om te lezen Hugo, en al eindig je dinsdag achteraan, dan is het geen schande, de mensen daar kennen de baan en weten hoe ze er moeten rijden.
    als je maar lekker je rondjes kan maken en een goed gevoel heb
    zelf ga ik Vrijdag (a.s.) eens lekker Gouda onveilig maken met de F-1 de eerste echte test of ik een beetje rond kan rijden......

    succes a.s. Dinsdag
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zo, vanavond heb ik het dif schoongemaakt en opnieuw ingevet en gemonteerd. Het scheelt niet veel, maar alle beetjes helpen. Ook heb ik alle lagers ontvet, gedroogd en geolied. Ook geen groot verschil, maar toch. Daarnaast heb ik de T-bar vervangen. De achterpod zat scheef, de T-bar, (een high grip versie, die erg zwak schijnt te zijn...) leek nog redelijk in tact, alleen scheef, maar na het loshalen had ik drie losse stukken. Ik denk dat de T-bar al gedeeltelijk gesneuveld is in Gouda. In Utrecht schoot ik zomaar van de baan het gras in zonder aanleiding, dat zal de finale breuk wel geweest zijn, maar beide finales op Gouda reageerde de auto voor mijn gevoel raar en niet consequent. Of het waar is zullen we nooit weten, maar ik denk dat de T-bar die al gedeeltelijk gebroken was en steeds verder inscheurde tijdens de race zondag. Nu zit er een zachte, maar niet high grip T-bar op. We zullen zien hoe het dinsdag gaat, ik hoop dat het droog zal zijn.

    Hugo
     
  10. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hallo lieve kijkbuiskinderen,

    afgelopen dinsdag heb ik 's avonds bij RACO gereden, erg gezellig. Ik werd helaas niet laatste, maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering! Ik begin de baan te leren, en ik heb op die ene avond meer gereden dan op een hele Tamiya Cup dag. Helaas begon halverwege de 2e finale mijn dif te slippen en was de snelheid er dus uit, maar het ging wel goed allemaal. Ik ben er nog niet uit wat de oorzaak van het losser gaan van het dif is, in ieder geval komt er een verse borgmoer op. Ik had tussen de finales nog gecheckt...

    Verder heb ik een nieuwe auto gekocht, voor het winterseizoen, een Kyosho Mini-Z MR-03. Dit is hem:

    [​IMG]

    En ik ben een eigen stickersetje aan het maken:

    [​IMG]

    Deze winter ga ik bij de RACO de wedstrijden rijden, en als het weer een beetje mee zit met de F1 trainen. Ik heb twee doelen met het trainen: meer ervaring opdoen en leren wat veranderingen aan de auto doen op steeds dezelfde baan, en ik wil rechtshandig gaan sturen. De Mini-Z is al niet met linkshandige zender te koop, bij de RACO kreeg ik de zender van een F1 aangeboden om eens te proberen en dat kon niet, en die persoon wilde graag mijn auto testen om me advies te geven en dat ging ook niet. Dus rijd ik nu thuis in de woonkamer rechtshandig met de -Z, en dat valt niet tegen.

    En dan het grootste nieuws van de dag; dit zal één van de laatste posts van mij in dit topic zijn. Ik stop met de Tamiya Cup. Ik ga veel rijden bij de RACO, en kies de Cup vaarwel te zeggen in ieder geval voor 2017. Wellicht kom ik terug, zeg nooit nooit, maar voor mij is het even of/of, en niet en/en, en ik heb gekozen voor de RACO wedstrijden. Niks slechts over de Tamiya Cup, een persoonlijke keuze. En met het stoppen met de Cup vind ik ook dat dit topic niet verder moet. Geen idee wat ik verder ga doen qua berichtgeving, dat zien we nog wel.

    Groeten,

    Hugo
     
  11. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Leuk Hugo! En nmm goede keus om voor een standaard zender te gaan. Dat voorkomt precies het probleem waar je nu tegenaan liep. Nu kun je tenminste met alle standaardzenders rijden.
    Ben zelf ook linkshandig maar rijd/vlieg/vaar/muis "rechtshandig" .
    Is even wennen, maar je weet al snel niet beter meer.

    Ik heb dit draadje van a tot z gevolgd en heb daardoor maar 1 simpele tip voor je in de mini-z: stop niet teveel in veranderen, maar meer in rijden. Voor een standaard Kyosho/RCP track betekent dat het aanbrengen van de goede hardheid banden voor en achter en gaan met die banaan. Als je net zoveel verandert als bij de Tamiyacup, rijd je voor je het weet met een Levitezer vooras en een Eliger heck.
    En dat brengt echt wel wat als je een topcoureur bent, maar voor de gemiddelde rijder is het nmm geldverspilling. Belangrijkste bij mini-z is rondjes blijven rijden en lijnen rijden. Waarbij het eerste waarschijnlijk nog het belangrijkste is :)

    Verder in het draadje: HugoWs Mini-Z avontuur? :koud:
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  12. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    he Hugo,
    weer lekker stukje tekst
    ik kan je dilema begrijpen van of / of en niet en / en en ja dan gaat de eigen club voor daar kan je meer dan genoeg rijden en ook gewoon je wedstrijden en je zou eventueel een TC dicht bij huis gewoon nog mee kunnen nemen voor de lol
    verder zal ik je stukjes missen en ook je aanwezigheid bij de TC
    maar ik ga je nog zien gozer succes iig bij Raco
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dat wat HeliKoper zegt. Had mijn tekst kunnen zijn.

    Mini-z is gewoon domweg rondjes rijden, juiste banden zoeken en knallen. Ben in jaar tijd van rondjes 16 naar rondjes 13 gegaan. We rijden eens per maand. Dus er is vooruitgang. Record zit op krap 11 dus zit nu lekker in de middenmoot.

    Gewoon eerst paar keer rijden en de baan onder controle krijgen en als je het onder controle hebt dan naar tijden gaan kijken.
     
  14. Coenen

    Coenen

    Lid geworden:
    2 mrt 2015
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Omgeving Eindhoven
    Ga je wel een nieuw topic starten Hugo? Ik lees je verhalen met veel plezier, ze waren voor mij een reden om met racen te beginnen. Plus ik ben wel beniewd naar je vorderingen bij Raco. Ik snap dat en/en niet gaat, maar 1 of 2 keer meedoen zal toch wel gaan, kan je geljik zien hoeveel je vooruit gegaan bent. :)
     

Deel Deze Pagina