Uwe ik heb nog een vraagje over de nodige threadlock. In de handleiding staat dat je 243, 262 en 648 nodig hebt. Welke heb jij gebruikt voor 262 en 648? Ik heb thuis de blauwe 243 maar de overige heb ik niet (behalve een beetje groene van Align die volgens mij 648 is).
idd gebruik ik standaard de Loctite 243 voor alle schroeven, de Loctite 648 is voor b.v. pin op motoras plakken, ik gebruik deze ook voor schroeven in metal, die vast moeten zitten, en die normaal niet meer uit moeten, b.v. borg ik met Loctite 648 het tailhub-schroefje dat op de tailshaft terecht komt, die mag absoluut niet los, en als de as kapot is, is meest de hub ook beschadigt, en die kost 8 € of zo, die Loctite 648 krijg je normaal niet meer los, verder gebruikt Lynx alleen nog secondelijm voor schroeven in plastic, en ik zou de heck-stuur-stang controleren, het carbon was volgens mij ook met secondelijm geplakt, en dat breekt ! dus hier heb ik opnieuw geplakt met epoxid 2 componenten lijm, alles duidelijk ?? Groet Uwe
... en ook van HM melding gekregen, dat de spullen morgen in Den Haag arriveren, dus zolen ze zaterdag hier op de bouwtafel terecht komen, 1 * v-Bar 1 * s-Bus 3 * MKS 95 1 * MKS 95i 6 * OptiPower 1300 de bouw gaat dus na mijn werkweekend maandag verder. Groet Uwe
... und alles zit onbeschadigd in de box en de lipos zijn top gebalanceerd ! .. de komenden dagen nog wat stekkertjes solderen en de elektronica inbouwen, naja ... dan afstellen en vliegen ... ik ben echt benieuwd !!! Groet Uwe
ik denk voor de lipos ga ik 4 mm gold connector gebruiken, simpel, goed te solderen, en bij een defect zie je dat meteen.
het zijn die XT60 stekkers geworden, blijkbaar is dat de trend, alternatief zou ook nog een EC3 stekker kunnen bedankt @AHoogendijk : Groet Uwe
nu heb ik een vraag, hoe gaan jullie servo kabels inkorten, ik weet, dat het een tang geeft, waar je niks moet solderen, maar voor 3 kabels ...
Ha Uwe, Ik ban meestal van vastknijpen met een universele tang, en dan een beetje soldeer. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de kabel doorknippen, alle drie de kabeltjes ietsje verder, zodat er nooit kortsluiting kan komen, dan een krimpkousje om de losse draadjes, en om de hele kabel nog eentje. Dan zit het stevig genoeg. Zoek een plaatsje waar het niet in het zicht is en niet beweegt, en je stekkers zijn nog orgineel. Groeten Arie
ik heb toen zo'n tang gekocht .. uit de UK voor 12 euro ofzo. Simpele maar doeltreffende tang. Het is wel een gepriegel om die pennetjes er goed aan te zetten. vergt wel even wat oefening. het moet goed zijn, dus niet " het kan wel " of " net niet lekker " ... Dus keuzes ...
Even nog de positie van de ESC en van de v-Bar vast gemaakt, morgen komen de servo's aan de buurt, en dan wat kabels verstoppen. Ik ben druk bezig op mijn werk, dus bouwen heel weinig tijd. Groet Uwe
ESC . . . s-Bus ontvanger . . . v-Bar zijn bekabeld, motor loopt de goede kant op (kanaal 3 reversen!), en de v-Bar heeft haar basis instellingen via de PC gekregen, als ik morgen na mijn werk nog wat tijd heb, ga ik nog de servo's installeren, linkjes aanpassen, servoarmen horizontaal stellen ... ... en dan nog afstellen ik denk, dat hij na het weekend (maandag ben ik vrij) zijn maiden krijgen kan. Groet Uwe
... en elke vrije tijd gebruiken om weer wat te doen, even de linkjes en de servo-armen gedaan, en klittenband voor de lipos geplakt, vanavond nog de servo's inbouwen en de armen mechanisch (op 90 graden bij 0 pitch) instellen... Groet Uwe
zoo, .. servo's zijn ook ingebouwd, nu DARTS op de TV, en morgen ochtend nog een keer werken .. Groet Uwe
alles in de kleine heli geperst, was wel wat knutselen, om alles passend in te krijgen, zelfs dat kabel (dat je nu nog ziet) van de elevator servo moet aan de zijkant geplaatst worden, omdat anders de canopy niet 100% dicht gaat, ook die kabel van de lipo moeten goed liggen, dat ze niet aan de canopy stoten en niet de motor raken. Groet Uwe
>>>door klikken of dubbel klikken op de foto's kunnen deze vergroot worden<<< ik moet de foto's heel klein maken, van 3 MB naar 0,3 MB, omdat anders mijn contingent snel op is groetjes, Uwe