MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

Als je uitgaat van 4"HQ bullnose en 1806 of 2204 motoren kun je op zich wel een Gopro meenemen, doe ik soms ook op de Morphite, maar de sweet spot ligt bij maximaal 400 gram AUW. Om genoeg power te kunnen leveren heb je ook weer zwaardere lipos nodig waardoor je dat gewicht al snel haalt zonder camera erop. Lipo moet dan eigenlijk 60A leveren, en dat kunnen de kleine Nanotechs niet. Het is in deze klasse veel moeilijker om een goede balans te vinden omdat je gewoon power restricties hebt. Op het Morphite forum kiezen de meesten ook voor 1306 3100 kV motoren en Gemfan 4045 (op 4S), je hebt dan een veel efficiëntere en lichtere setup, maar geen Gopro/Xiaomi, al kan het technisch geproken wel ;)
 
Weet je misschien of iemand motor/prop tests heeft gedaan met verschillende motoren en 4"HQ?
Als je 60A nodig gaat hebben is een 1000mah lipo eigelijk al lastig, zal je snel een 1300mah moeten hebben van min een realistische 45c.
Maar goed, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel een 4x4.5 HQ op een 2204 2300 cobra aan Amps trekt.

Met de standaard uitrusting zoals Davis aan gaf voor de inimini H kom ik heel grof uit op:

360gr (1000mah Nanotech excl frame)
391gr (1300mah Nanotech excl frame, Tattu 45c is iets lichter (20gr max))

Wat er dan op zit is: fpv cam, motoren, props, esc's, fc, lipo, vtx, rx, antenne, xiaomi yi
Ik heb geen idee hoeveel t frame weegt echter als refferentie weegt een QAV180 straks 85 gr.

AUW zou dan met een 1300mah Lipo op 476 gr komen.
Naar schatting moet die motor / prop combo ergens rond de 430gr moeten kunnen leveren.

Even afwachten wat de inimini h weegt maar denk dat t allemaal nog binnen de marge gaat passen.
 
Heeft iemand toevallig de pids van een blackout clone hex met 2300kv motors op 4s klaarstaan, kan ze nergens vinden en het is vrij vervelend om de laptop mee te nemen :)
 
Ik gebruik zelf deze pids :)

set p_pitch = 54
set i_pitch = 46
set d_pitch = 39
set p_roll = 43
set i_roll = 42
set d_roll = 34
set p_yaw = 110
set i_yaw = 50
set d_yaw = 0
 
hoezo heb ik compleet andere waardes staan? of ben ik verkeerd aan het kijken?
upload_2015-8-14_13-5-58.png
 
Ha ha nice, maar vind meneer Blackout dat wel goed :-)
Geen idee maar website bestond wel al een tijdje. We zijn de pagina aan het verhuizen zodat het binnen in www.dquad.nl blijft toch voor de zekerheid [emoji12] Wat een hobby was is een serieuze business geworden.

Er is niets zo leuk als van je hobby je werk te maken toch.

Davis.
 
Weet je misschien of iemand motor/prop tests heeft gedaan met verschillende motoren en 4"HQ?
Als je 60A nodig gaat hebben is een 1000mah lipo eigelijk al lastig, zal je snel een 1300mah moeten hebben van min een realistische 45c.
Maar goed, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel een 4x4.5 HQ op een 2204 2300 cobra aan Amps trekt.

Met de standaard uitrusting zoals Davis aan gaf voor de inimini H kom ik heel grof uit op:

360gr (1000mah Nanotech excl frame)
391gr (1300mah Nanotech excl frame, Tattu 45c is iets lichter (20gr max))

Wat er dan op zit is: fpv cam, motoren, props, esc's, fc, lipo, vtx, rx, antenne, xiaomi yi
Ik heb geen idee hoeveel t frame weegt echter als refferentie weegt een QAV180 straks 85 gr.

AUW zou dan met een 1300mah Lipo op 476 gr komen.
Naar schatting moet die motor / prop combo ergens rond de 430gr moeten kunnen leveren.

Even afwachten wat de inimini h weegt maar denk dat t allemaal nog binnen de marge gaat passen.

EngineerX doet regelmatig dit soort testen.In dit geval is het een bijproduct van het testen van esc's op hoge toeren, maar toch handige data:

 
Top vid, thanks. Ik ga er van uit dat ik wat marge in moet rekenen maar trust gaat dus zeker dik over de 400 gr. En lipo moet burst tot 70A leveren. Nanotech 1300 45c 4s dus best een goeie optie.
 
De Blackout frames lijken wel onverwoestbaar. De mijne heeft al vele klappen opgevangen en bijna geen schrammetje te zien. Er lijkt gewoon veel verschil in Carbon kwaliteit. Kan ook niet anders met dit prijsverschil.

Maakt het wat uit?
Qua vliegeigenschappen maakt het allemaal geen bal uit. Bijna elke quad is goed te tunen en een ware racer van te maken. Daarnaast kun je voor 1 Blackout frame 3 ZMR250 frames kopen. Net wat je wil..
Ik vind sleutelen leuk, maar als het niet hoeft dan liever niet. En als ik dat kan afkopen met een duurder frame, kies ik daarvoor. Maar wanneer je een beperkt budget hebt, is de ZMR250 gewoonweg een prachtig frame met zelfs een PDB.

Een groter nadeel bij ZMR250 vind ik de breedte van de armen t.p.v. de motorbevestiging. Die zijn net wat smaller dan bij de Blackout waardoor bepaalde motoren dicht op de rand zitten waarmee je dus een groter risico loopt op schade aan de motoren.

Ondertussen als reserve quad een Blackout Clone gekocht van G10. Benieuwd hoe die zich houdt.


Die ZMR van mij heeft zo veel "schrammetjes" omdat ik wel eens hard crash tegen harde objecten. asfalt hapt gewoon stukken uit je frame terwijl je dagen lang op boompjes kan klappen.

De enige reden waarom ik geen blackout heb aangeschaft is het gebrek aan voorraad, als ik vandaag een arm sloop wil ik zsm weer kunnen vliegen en niet weken/maanden wachten tot er weer onderdelen op voorraad zijn. Om nou gelijk 2 of 3 te bestellen als ze een keer op voorraad zijn is me ook wat te duur voor eigen voorraad.

Carbon ZMR frames daarintegen zijn ongeveer €25 op GLB, dat maakt het tenminste aantrekkelijk om meerdere te kopen.

En oh ja, iets met dunne armpjes...


2SJPOKg.jpg


L1cuevZ.jpg


Mq4krBf.png


Misschien teken ik binnenkort even een paar nieuwe armpjes die een wat grotere lepel hebben en laat deze frezen.
 
Haa fint, ben tijdje geleden ook afgestapt van de flip, vloog hem constant in de prak .... De miniH is iets vergevingsgezinder :D

Men deelneming ... :) knap filpmje !
 
Die van mij ook gister binnen. Het was even nachtwerk, maar hij vliegt al!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanochtend de mini een aantal keren gecrashed in het vochtige gras. Wil ik een nieuwe accu aansluiten, opeens een grote vonk, kortsluiting shit. Snel naar huis alles doorgemeten en niks te zien wat kortsluiting kan veroorzaken. Blijkt dat een dys esc is doorgebrand. echter 'hapert' een andere. Had gelukkig nog een reserve liggen dus die erop gezet en die 'hapert' ook. Dus nu draaien 2 motoren soepel en 2 heel vreemd. wisselen van motor maakt geen verschil. Iemand een idee waardoor ze zo raar langzaam schokkerig draaien ipv normaal?
Dit is wat er gebeurd:
 
Back
Top