Blade 180CFX

Het is gelukt
het binden ging goed maar daarna het aanzetten ging niet zoals het hoorde.
Met monitor menu gekeken en niet alles op 100 dus met subtrim gecorigeerd en nu
werkt het goed.
servos center. swash level.
Alleen nu wil ik in het advanced menu de gain bijstellen.
Op dit filmpje I
s te zien dat het met dezelfde zender DX7S als ik gedaan word.
maar ik kan nergens in mijn zender in flight log komen.

Update ik heb nu ook het flight log menu gevonden
alleen zoals in het filmpje zie ik linksboven in het scherm nog geen
balkjes voor ontvangst en ook staat alles nog op nul in het
flight log menu.
Ik wil wel graag wat bijstellen want hij is veel te aggresief nu
 
Laatst bewerkt:
JE kan dual rate en expo aanpassen maar dan zal hij nog niet vliegen zoals het hoort. Beste is prog kabel aanschaffen voor de Talon esc en daar aanpassen zoals ik eerder al zie . Zie ook helifreak : taming the 180 cfx . Er is ook een kabel van Blade zelf om upgrade versies op te laden via pc . Zoeken en lezen he man . Leve het internet en hier en daar een hint :)
 
JE kan dual rate en expo aanpassen maar dan zal hij nog niet vliegen zoals het hoort. Beste is prog kabel aanschaffen voor de Talon esc en daar aanpassen zoals ik eerder al zie . Zie ook helifreak : taming the 180 cfx . Er is ook een kabel van Blade zelf om upgrade versies op te laden via pc . Zoeken en lezen he man . Leve het internet en hier en daar een hint :)

idd is wat draaien aan de zender met Expo en D/R niet de oplossing
dat men nu makkelijk kan vliegen met een heli,

door D/R verlies je toch een stuk van je stuur berijk (je koort hem in),
en met Expo vervalst je het beeld van het echte sturen (kleine en dan grote uitslag bij stikbeweging),

beides kan heel nuttig zijn voor even starten en landen, maar, zo als gezegd, het is niet de oplossing.

suc6,
Uwe
 
De instellingen moeten lijkt me toch in de flybarlesunit gedaan worden AR6335.
Wat heeft de esc hier mee te maken.
Expo gebruik ik op geen een heli.
Heb nu 15 Expo op de blade 180.
Maar hij is nog lang niet waar hij hoort te zijn.
Het zit puur in het gain verhaal vermoed ik.
En dat zit niet in de esc lijkt me
Of heb ik het fout ??
Ook nog steeds aan het zoeken hoe ik dat zichtbaar krijg in me flight log van de DX7S
 
Ja man ik blijf het niet herhalen hoor . Het zit hem wel degelijk in de esc die op hard 3D staat vanuit fabriek en die Is wel bij te stellen . In de korte tijd dat ik de 180 heb gehad ben ik dat allemaal te weten gekomen door te zoeken . Me dunkt dat je het op een plaatje wil . Ik geef je dan al 2 keer advies .
 
Er staat toch duidelijk bij dat ik het vraag.
Dit zou dan de eerste heli ter wereld zijn
waar je de vlieginstellingen in de esc moet doen
 
Het zijn idd niet de vlieginstellingen in de esc maar je weet toch of misschien niet dat je esc wel degelijk kan en soms moet programmeren. Nu kan je bv op een esc timing van de motor instellen . Die timing bepaalt hoe hard je motor gaat draaien en als je je timing zachter zet wordt de heli al rustiger om te vliegen . Dit is toch wat je zoekt of sla ik de bal weer mis LOL .? In de FBL unit Kan je instellingen ^tweaken^ of verfijnen maar meeste gebeurt toch in zender .
 
Volgens mij zijn alle cp micro's van nature al zenuwachtige helitjes alhouwel ik bvb de 130x niet zenuwachtig vind.
Maar wat is zenuwachtig en agressief en nerveus.. dat is een heel deel persoonlijke mening ook he.

De 1 stuurt graag met (letterl) 1 a 2 mm uitslag terwijl de andere persoon voor dezelfde beweging zen sticks al meer dan half weg moet duwen.

Ik persoonlijk heb het ook liever dat hij snel op (heel) kleine bewegingen reageert.

Als je iets echt tam/stabiel wil koop dan een coaxiale of een grote heli, die kan je zoiezo tam instellen.

En @guyken zal er wel iets van weten he, hij heeft hem ook gehad.
 
Als je iets echt tam/stabiel wil koop dan een coaxiale of een grote heli, die kan je zoiezo tam instellen.

Ehh .. dat wil niet zeggen dat het met een kleintje niet kan.
Heb in den beginne ook micro's gevlogen die ik gewoon kon afstellen zoals ik wilde.
En dat waren ook gewoon collective pitch machientjes.

Bas vliegt ook gewoon een Logo 700 .. dus ik denk dat hij het verschil wel weet
 
Tja vliegen met een 700.. Hoe groter hoe gemakkelijker zene :)
Mits wat helifreak gelees komt het allemaal wel in orde dan.
 
Hoe groter hoe gemakkelijker :)
Mits wat helifreak gelees komt het allemaal wel in orde dan.
naja ............. als mCPX pilot maar eens een vluchtje met een Logo 700 doen,
of dat zo makki is,
maar idd moet je met dat kleine spul enorm opletten, gaat snel man
 
Ja van een mcpx naar een 700 is wel ineens een heel verschil in grote maar is vooral psychologisch uiteindelijk he. Wat ik wil zeggen: een 700 is als je dat wilt een super stabiel tam beest.
1 groot verschil is er wel en dat is dat je met een 700 zeker 100 procent verantwoordelijk moet vliegen, zit teveel kracht achter om onozel/gevaarlijk mee te doen.
 
heb maar even op een paar berichten geen antwoord gegeven, das beter denk ik.
Ik vraag advies betreft afstelling vlieg eigenschappen en ineens gaan mensen
daarbij verzinnen dat het toerental daar mee te maken heeft,
Natuurlijk vliegt ie op 100 % wat rapper als 80 maar
de eigenschappen daar vroeg ik om........
En dan het antwoord betreft coax..................
Maar sven naast de logo 700 en de t rex 600 blade 300 nu dus ook
idd de 180 maar daar moeten we nog maar eens naar kijken.
Binnenkort hier nog maar eens wat afspreken met Joop enz.
 
Back
Top