Hoe gaan jullie de winter te lijf!?

Effe het draadje hier doorlezen mannen, staat al info in over de verwarmde mietjes tenten ;) :)

O.a. te verkrijgen bij hobbyking en idd met mogelijkheid tot verwarmen. :)

Ik ben zelf ook zo'n verwarmde mietjes tent piloot ;)
 
Ik ga de proef op de som nemen, dus heb net ook maar een "verwarmde mietjes tent" besteld bij hk.
Ze verkopen alleen nog maar het smalle model, ik wil eerst maar eens zonder verwarming proberen
 
Laatst bewerkt:
Jeroen schreef:
Ik meen dat zippo ook van die handwarmers hebben, dan verwarm je gewoon je handen voordat je gaat vliegen...

Mijn ervaring hiermee: biedt weinig soelaas.
Ja, je handen worden wel even warm maar koelen heel snel af.
Ik ben van mening dat het de wind is die de handen erg koud maken.
En dus moet die wind tegengehouden worden.
Een verwarmde zendertas lijkt mij dan de beste oplossing.
Zelf heb ik alleen maar ervaring met een NIET verwarmde zendertas en die trekt het toch echt niet onder de 5 graden.
Want ook dan: koude klauwen.
Vr Gr E
 
tip.
2200 3 cel, van de 450, pak gewoon een ouwetje wat het in de 450 niet meer zo lekker doet.
zoek op conrad naar verwarmingselementen. daar heb je versies van 3 watt, op 12 volt.
stop er 6 in je zendertent. ff een lipo alarmpje in de kabels meenemen.

en je hebt verwarming.

heb je echt slecht doorbloede handjes (zoals ikzelf)
zoek bij hobbyking naar bandenwarmers. je weet wel, bij autowedstrijden warmen ze de bandjes alvast op.
Die dingen zijn 80 watt dacht ik, en zit zelfs een regelbare thermostaat in.
klap ze uit, plak ze in de zendertent.
en je hebt warme handjes.

Vooraf opwarmen is leuk, maar bij mij is het spul binnen de minuut weer afgekoeld.
alleen de zendertent werkt an sich leuk (je bent veel van de wind op je vingers kwijt), maar bij mij is dat bij lange na nog niet voldoende.
 
Die HK zenderzak vind ik niks. Te snel condens en echt veel warmer worden je handen niet. Ook omdat je hem op een kiertje moet laten. De boel word zeik nat..

Enige wat echt helpt bij mij is een dunne handschoen met afgeknipte vinger toppen. Tussentijds lekker handen in je zak.
 
dat heb ik geprobeert.. mijn handen koelen echt veel te snel af.

Punt met die condens is dat het vocht er niet uit kan..
daar is die verwarming ook weer goed voor, stookt alles een beetje droog, en je hoeft het spul niet pot dicht te houden.
 
tip.
2200 3 cel, van de 450, pak gewoon een ouwetje wat het in de 450 niet meer zo lekker doet.
zoek op conrad naar verwarmingselementen. daar heb je versies van 3 watt, op 12 volt.
stop er 6 in je zendertent. ff een lipo alarmpje in de kabels meenemen.

en je hebt verwarming.

heb je echt slecht doorbloede handjes (zoals ikzelf)
zoek bij hobbyking naar bandenwarmers. je weet wel, bij autowedstrijden warmen ze de bandjes alvast op.
Die dingen zijn 80 watt dacht ik, en zit zelfs een regelbare thermostaat in.
klap ze uit, plak ze in de zendertent.
en je hebt warme handjes.

Vooraf opwarmen is leuk, maar bij mij is het spul binnen de minuut weer afgekoeld.
alleen de zendertent werkt an sich leuk (je bent veel van de wind op je vingers kwijt), maar bij mij is dat bij lange na nog niet voldoende.

Haha die bandenwarmers heb ik ook gebruikt in de "verwarmingskoffer"
Mooi project van Sirolf waar hij een mooi draadje van heeft weten te maken.[emoji106]
 
Die HK zenderzak vind ik niks. Te snel condens en echt veel warmer worden je handen niet. Ook omdat je hem op een kiertje moet laten. De boel word zeik nat..

Enige wat echt helpt bij mij is een dunne handschoen met afgeknipte vinger toppen. Tussentijds lekker handen in je zak.

Ik heb de hk zak gister bestel, ben benieuwd of deze bevalt...
Bandenwarmers erin en stoken maar [emoji28]
514dfc42a7bafe9b2b4ccc9476d89f3a.jpg
 
Die HK zenderzak vind ik niks. Te snel condens en echt veel warmer worden je handen niet. Ook omdat je hem op een kiertje moet laten. De boel word zeik nat..

Enige wat echt helpt bij mij is een dunne handschoen met afgeknipte vinger toppen. Tussentijds lekker handen in je zak.

+1 [emoji106]
 
Wij hebben de handen warmers van de aldi zakjes ter grote van een portomone met een zout oplossing. Door het metaaltje te buigen krijg je een chemische reactie die warmte veroorzaakt. Heerlijk warm in je binnen zak en tot wel 1000 keer opnieuw te gebruiken :D
 
Ik heb vandaag met de warme mietjes zak gevlogen! 3s lipo erin en gaan :)

Laatste vlucht vanavond wel wat condensvorming.

Maar voor de rest vooral jalourse koudhandige clubgenoten ;)
 
Ik heb vandaag met de warme mietjes zak gevlogen! 3s lipo erin en gaan :)

Laatste vlucht vanavond wel wat condensvorming.

Maar voor de rest vooral jalourse koudhandige clubgenoten ;)

Ik ben ook jaloers![emoji6] Dan maar een mietje... Ik trok het vandaag na de 2e lipo al niet meer[emoji5]
 
niet vergeten,
dat ook met de heli wat gebeurt, als het (erg) koud is,

plastic breekt veel sneller,
lipos hebben minder vermogen,
gyros moeten ook even aan de koud wennen,
aansturing gaan misschien stroever

en ik ben soms met anderen dingen bezig,
als bij lekker zonnetje vliegen
(bibber, bibber, ha ha)
 
niet vergeten,
dat ook met de heli wat gebeurt, als het (erg) koud is,

plastic breekt veel sneller,
lipos hebben minder vermogen,
gyros moeten ook even aan de koud wennen,
aansturing gaan misschien stroever

en ik ben soms met anderen dingen bezig,
als bij lekker zonnetje vliegen
(bibber, bibber, ha ha)

Ja ik heb totaal niks met de herfst/winter, maar helaas kunnen we het niet overslaan hier in NL...
Die extra aandachtspunten is ook maar een bijkomstigheid maar wel erg belangrijk!

Lipo's warm ik op tot +- 40 graden in de verwarmingskoffer om de interne weerstand in de lipo zo laag mogelijk te houden...

En dan de zendertas, ik hoop maar dat ik er wel plezier aan beleef... Anders kan ik altijd nog een oude handschoen verknippen [emoji39]

Het enige echte nadeel van de winter waar je niks tegen kan doen is dat het zo vroeg donker is[emoji36] Na werktijd vliegen zit er voor mij niet meer in, dus dan blijven enkel de weekenden over.... ZUCHT[emoji30]
 
Back
Top