Bouw depron stuka

Ik had in een eerdere post al gezegd dat deze er een stuk beter uitziet dan de allereerste. :) Je hebt er in ieder geval een hele hoop tijd ingestoken, en da's te goed zien.

Maar oké, het is wel zo dat een schaalmodel, juist door de schaaleigenschappen ervan, wat minder makkelijk te vliegen is. Je hebt echter al wat vliegervaring dus dat komt goed.:)
Bedankt Thieu en sorry voor onze mijn slechte start waardeer echt wat jullie allemaal zeggen hoor.

Grt Richard
 
Ramses, dank dat je de tijd hebt genomen het goed te verwoorden. De omschrijving is gelijk een FAQ.
Richard, doorpakken met deze hobby. Je insteek is goed. Iets maken met minimale middelen en met inventiviteit. Gaat later alleen maar beter worden als je passie daar ligt. Wees een nieuwsgierige 'spons' met het opnemen van alle informatie. Hoewel het leven niet alleen om 'modelbouw' draait. Leren moet je je hele leven.
Vanuit hier... tum, tum trommelend met de vingers op het bureau... wat gaat het volgende project worden. ;)
 
Nog een update die ik jullie wou laten zien alle elektronica getest en alles doet het nu alleen nog een prop erop en de twee delen aan elkaar en dan op naar de volgende iemand een idee welke ik nu moet gaan bouwen.

Grt Richard
 

Bijlagen

  • 20160221_151446.jpg
    20160221_151446.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 167
Maakt niets uit hoor! Alleen de knuppels hebben een andere functie, je kan er alles mee vliegen!
Een charter is ook een goede, volgens zeggen de moeder der trainers!

Groeten, Arnold
 
Je hebt op je zender twee sticks waarmee je vier functies op je vliegtuig aanstuurt.
- Gas (trottle)
- hoog-laag (elevator)
- Rolroeren (roll)
- Richtingsroer (rudder)
Die functies kun je in principe aan elke willekeurige stick en stickrichting toekennen. Alleen zijn er binnen de modelvliegsport een aantal vastgelegd/ benoemd en dat noemen wij de vliegmodes.

http://www.mv-europoort.nl/index.php?page=40&section=5

Met elke vliegmode kun je alles, en er is in principe geen reden om (binnen het gewone modelvliegen) voor een bepaalde mode te kiezen.
Mode een en mode twee worden voor zover ik weet het meest gebruikt, en wélke mode je gaat gebruiken is meestal gewoon toeval, b.v. omdat er op jouw club met een bepaalde mode gevlogen wordt.

Verder zijn er op fora hele "geloofsdiscussies" gevoerd over welke mode het beste is, maar het maakt vlg mij gewoon niets uit. Ik vlieg mode 2, omdat bij de club waar ik lid van ben iedereen mode 2 vliegt. Gewoon toeval dus. :-)
 
Ik
Je hebt op je zender twee sticks waarmee je vier functies op je vliegtuig aanstuurt.
- Gas (trottle)
- hoog-laag (elevator)
- Rolroeren (roll)
- Richtingsroer (rudder)
Die functies kun je in principe aan elke willekeurige stick en stickrichting toekennen. Alleen zijn er binnen de modelvliegsport een aantal vastgelegd/ benoemd en dat noemen wij de vliegmodes.

http://www.mv-europoort.nl/index.php?page=40&section=5

Met elke vliegmode kun je alles, en er is in principe geen reden om (binnen het gewone modelvliegen) voor een bepaalde mode te kiezen.
Mode een en mode twee worden voor zover ik weet het meest gebruikt, en wélke mode je gaat gebruiken is meestal gewoon toeval, b.v. omdat er op jouw club met een bepaalde mode gevlogen wordt.

Verder zijn er op fora hele "geloofsdiscussies" gevoerd over welke mode het beste is, maar het maakt vlg mij gewoon niets uit. Ik vlieg mode 2, omdat bij de club waar ik lid van ben iedereen mode 2 vliegt. Gewoon toeval dus. :)
Ik vlieg ook mode 2 met de easystar die heb ik kapot gevlogen heb nu een arrows en de eigen gemaakte stuka oja en nog een heli hk 450
 
Back
Top