Bouwverslag P40 bouwdoos (Topflite 1,6m)

Hallo Erikjan, wat een prachtkist heb je ervan gemaakt :thumbsup:
Welke verf gebruik jij voor het airbrushwerk of werk je met spuitbussen?

Groeten, Ralf
 
@ralf

Ik heb van alles door elkaar gebruikt.

Het groen en grijs zijn spuitbussen van de leger dump matte verf. ( Benscore in Rotterdam)

Het rood van de spinner en de blanke lak zijn spuitbussen van de Action

Het rood van de roundels en de haaienbek en het blauw, interieur groen en geel is airbrush verf van Hobbyking.

Het wit en zwart is airbrushverf van HBM machines in moordrecht.

@ Busking

Thnx
 
Heeft iemand ervaring met het zwaartepunt wat Topflite opgeeft?
Ik hoor van verschillende mensen dat het te ver naar achter is.

Dat is wel mijn ervaring met mijn TF P-51D. Berekening gaf aan dat TF 1,5 cm te ver naar achteren aangeeft.
Nog niet gevlogen met de nieuwe instelling, wel met de TF instelling. Ik moest de wielen uit laten om nog enigzins stabiel te kunnen vliegen, dus dat TF te ver naar achteren aangeeft kan ik voor mijn model wel bevestigen.
 
a467b50f5d647611f0dea545728ba38c.jpg
 
Dank :) hij heeft vandaag de maiden gehad inderdaad. Hij vliegt mooi.

Het filmpje is helaas waardeloos


ik weet niet waar de camera last van had. Maar de landing was wel mooi.

Mijn collega vlieger Luc heeft de 1e vlucht gemaakt en de kist getrimd. Hij had alleen wat trim op het hoogte roer nodig. Daar na zelf ook even gevlogen.

Hij heeft vandaag 2 vluchten gemaakt.

Volgende keer een beter filmpje.
 
Dat is een hééle fraaie landing zelfs! Voor een eerste vlucht? P-40! Een dame met fratsen? Mozesknetter!
De P-40, bij ons op de club, Saito gedreven kwam harder binnen zeilen. Alles te maken met prop/motor rpm. En dat blijft vrij hoog bij een brandstoffer. Het komt hier over als 'een eitje'. (goede piloot natuurlijk)

Ofwel, je kan beter 'remmen' lijkt wel, met een elektro op deze kist? Iets om te onthouden. Zwaartepunt lijkt dik in orde te zijn! Komt prachtig binnenzetten op de flaps... Whow!
Nét te zien op mijn grote beeld scherm.

Trim up? Wellicht iets neuslastig, maar wel veiliger? Vliegt het altijd. Je had hem veilig afgewogen niet? Je kan later als je de kist goed door hebt, fractioneel gaan verschuiven?

Die camera... oef! Behoorlijk compressie en de belichting staat niet goed. Haha.
Top hoor!
Gr bas
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er inderdaad makkelijker uit als het is. Dat bleek wel bij de 2e start.
Iets te veel gas en hij ging bijna om.


Er stond ook een windje dat maakt binnenkomen iets makkelijker.

Zwaartepunt zit inderdaad aan de veilige kant. Tf geeft 1,5 a 2 cm verder naar achter aan.

Het gewicht is uiteindelijk 5,1 kg incl. 8s 4000mah accu.
 
Gefeliciteerd Erikjan met de geslaagde maiden van jou mooie P-40! :feli:

Ook dit prachtige project is toegevoegd aan de index.
Veel vliegplezier met je P-40!

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Mwah... vind het wel meevallen hoor! Die maffe Rascal van mij wil eerst wheelies draaien op het veld. Supercritisch bij de start. Mogelijk staan de wieltjes niet goed, haakt het. Moet de uitspoor controleren. Ziet er uit als toespoor... kan zijn dat het daar aan ligt...
Je corrigeert netjes hoor.
8S... is wel heel mooi natuurlijk. Plaatje in de lucht! Het aandrijfrecept is er eentje om te onthouden!
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd ! !

Echt een imposant toestel. Ik hoop dat je volgende keer de complete vlucht op film hebt ;)

Mvg,

Bart
 
Dat is een hééle fraaie landing zelfs! Voor een eerste vlucht? P-40! Een dame met fratsen? Mozesknetter!
De P-40, bij ons op de club, Saito gedreven kwam harder binnen zeilen. Alles te maken met prop/motor rpm. En dat blijft vrij hoog bij een brandstoffer. Het komt hier over als 'een eitje'. (goede piloot natuurlijk)

Ofwel, je kan beter 'remmen' lijkt wel, met een elektro op deze kist? Iets om te onthouden. Zwaartepunt lijkt dik in orde te zijn! Komt prachtig binnenzetten op de flaps... Whow!
Nét te zien op mijn grote beeld scherm.

Trim up? Wellicht iets neuslastig, maar wel veiliger? Vliegt het altijd. Je had hem veilig afgewogen niet? Je kan later als je de kist goed door hebt, fractioneel gaan verschuiven?

Die camera... oef! Behoorlijk compressie en de belichting staat niet goed. Haha.
Top hoor!
Gr bas


Hoe groot is die P40 bij jullie op de club dan? Mijn Black Horse P40 Saito FA91 aangedreven komt prima langzaam binnen
 
De wielen staan indd iets naar binnen. Als hij dan op 1 wiel komt draait hij de goede kant op en komt het andere wiel ook op de grond. Als je recht heb staan en ze buigen iets naar buiten heb je kans dat de kist links of rechts gaat op 1 wiel.
 
Nope! Ik denk zoals Femmo stelt... maar internet geeft raad... even een screendumpie... van RC-Universe
Mijn zoekronde "toe in toe out taildragger" ...

Schermafbeelding 2016-03-07 om 16.30.09.png


http://www.rcuniverse.com/forum/que...865518-main-landing-gear-toe-out-neutral.html

Black Horse P-40B is anders dan Top-Flite. Ook de pootjes staan iets anders. Lijkt iets lichter te zijn gebouwd. Ook geen lievertje om te vliegen overigens, maar ik denk dat jij vliegen met de paplepel hebt binnen gekregen, je de kist ook heelhuids achteruit kunt landen! Vast ook die van Erikjan ;)
Die P-40B heeft kit-origineel behoorlijke wiebelpootjes, die alle kanten uit kunnen gaan, nieuw of moe gewiebeld. Soort... jojo-toe...quick-step?


Kijk... een internetplaat!... P-40B, panel lines als van een kruiswoordpuzzel...

sdc10946.jpg


Op die ene P-40E kist zit een nieuwe Saito (100 of 115) meen ik, die moet nog inlopen. Fijnafstelling stationair... flinke prop, tweeblads... wellicht ook een redelijke spoed? Allemaal van die factortjes die meespelen... Kwam echt rap binnen. Die van Erikjan flaneert als een clubterrasvlieger binnen.
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top