Göppingen Gö-4 Goevier van Schneider

Wat in ieder geval kan en erg voor de hand ligt (maar niet zo lekker werkt) is weer vrouwtjes aan de servosnoertjes solderen en mammetjes aan de draadjes die nu uit de romp steken.

Bij montage aan elkaar friemelen (even nummeren! :thumbsup: ) en in de romp friemelen.

Het denken gaat door!

;)


jan.
 
Laatst bewerkt:
Onderzijde kielvlak iets afschuren, zodat je het stabilo iets omhoog kunt houden; mannetje connectoren in het stabilo inlijmen; vrouwtje connectoren in de oplegplaat van de romp lijmen.

Dan kun je de mannetjes van bovenaf in de vrouwtjes laten zakken. ( . . . )
Hoeveel bedraagt de totale 'weg' van het mannetje in het vrouwtje? :stout:

Paar mm?


jan.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt twee inslagmoeren in de 'oplegplaat'.

Zet de zaag valk voor de voorste moer in de plaat en zaag loodrecht plm. 3 cm. naar beneden, en zaag vanaf de voorkant het stuk neuslijst er uit..

Monteer in het ontstane verticale vlak het vrouwtje, en in het afgezaagde stuk het mannetje, en plak dat aan de onderkant van je stabilo.

Allemaal verstevigen en mooi pas maken, en geen haan die er naar kraait (behalve de lezers van dit forum met een goed geheugen.)

Succes!


jan.
 
Is dit misschien een optie:

Compression connector.png

Bij Hypeflight:
http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=WING-CONTACT&name=compression-contact-wing-connectors

Heb er onlangs een setje van mee besteld om te proberen. Ze zien er goed uit.
Ik kan het je toesturen, zal minder verzendkosten zijn dan vanuit de UK.
Voor mezelf bestel ik nog wel een setje als ik ook weer wat anders nodig heb.

Rick
 
Het deeltje met de vaste contacten is ongeveer 10 x 10 mm, dat met verende contacten ongeveer 10 x 8 mm.

Connector.jpg


Rick
 
Is dit misschien een optie:

Bekijk bijlage 203376
Bij Hypeflight:
http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=WING-CONTACT&name=compression-contact-wing-connectors

Heb er onlangs een setje van mee besteld om te proberen. Ze zien er goed uit.
Ik kan het je toesturen, zal minder verzendkosten zijn dan vanuit de UK.
Voor mezelf bestel ik nog wel een setje als ik ook weer wat anders nodig heb.

Rick
Hallo Rick,
Een wat late reactie. Ik ben even off-line geweest. Inderdaad een mooie oplossing. Nog wel even een vraag; wat is de veerweg van de contacten? Het mag natuurlijk niet te kritisch zijn. Met de bouten is het stabilo redelijk gepositioneerd maar in de hoogte komt het contact aan op de voorspanning van de aangedraaide bouten. Hoe veilig is deze verbinding? Normaal gebruik ik 6 contacten waarbij plus en min voor beide servo's gescheiden zijn. Nu ben ik de controle over het toestel kwijt als ik een plus of min contact kwijt raak. Een mogelijke oplossing is om 2 contacten achter elkaar te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Jan en Isola2 ook bedankt voor je reactie en het meedenken! Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en een oplossing geven. Maar het schuifcontact is inderdaad wel erg eenvoudig...ik moet alleen nog even overtuigd raken van de betrouwbaarheid.
 
Een clubgenoot is al weer afgestapt van deze "contact" connector in zijn DLG, bleek toch niet helemaal betrouwbaar.

Ik kan slecht de juiste dimensies inschatten maar ik zou kiezen voor een stekkersysteem dat horizontaal in elkaar schuift bij het monteren van het stabilo. Eventueel een zijde loslaten zodat de verbinding handmatig tot stand gebracht kan worden en beide connectoren "verdwijnen in de de reeds gemaakt uitsparing.
 
Ik heb nog eens zitten denken.
Op mijn werk gebruiken we gelijkrichtermodules die in een rack geschoven worden.
In dat rack zitten zogenaamde pogo pins (verende contacten).
Zou dat niet een idee zijn?
Ik moet alleen nog even zoeken waar ze in Nederland te koop zijn.

DIt soort dingen bedoel ik.

https://www.mill-max.com/new_products/detail/103

GJ
 
Ik ben ook nog eens aan het passen en meten geweest. De "lifthoogte" van een 6 polige multiplex sterkte is ongeveer 6 mm. Als ik de uitsparing in het kielvlak iets opruim en de connector helemaal voor in het stabilo zet zou ik het stabilo 6 mm kunnen liften in zijn speling. Dat maakt dan het gebruik van de multiplex stekker mogelijk. Een dergelijke verbinding geeft mij toch een beter gevoel. Ik ga in de komende dagen aan de gang met deze klus. Ik houd jullie op de hoogte! In ieder geval allen heel erg bedankt voor het meedenken. Dat wordt zeer gewaardeerd!
 
Het is even stil geweest rond de Goevier. Toch heb ik nog een paar klusjes geklaard. Ten eerste de rolroerscharnieren aangebracht, de rolroer servo's en de stuurstangen;



De stuurstangen bestaan uit 2 mm draadstang met daarom heen carbonbuis voor de buigstijfheid. De servohevels en roerhevels zijn van Gabriel.
Daarna de servo's voor de remkleppen;


Ik heb op de remklep een dekplaat van 0,4 mm triplex gelijmd. Die dicht de spleet tussen de klep en de kleppenkast mooi af. Daarmee zijn de remkleppen nu ook klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de stekkerverbinding voor het hoogteroer even uitgesteld. Nog even goed nadenken welke optie het beste is.
Na enig wikken en wegen heb ik toch maar gekozen voor een connector op de kopse kant van het stabilo. Dit betekende wel het nodige breekwerk. De servokabels moeten namenlijk omgelegd worden en er moeten doorvoeringen gemaakt worden door 2 rompspanten. Maar het is allemaal gelukt. Ik hoop dat de foto's duidelijk maken hoe ik dit probleem heb opgelost;






 
Laatst bewerkt:
Gaat het huis van de servo's met deze manier van fixeren niet vervormen, en van alles en nog wat (vooral tandwielen) aanlopen?


jan.
 
Back
Top