jeroen1987's heli beslommeringen

die after run na iedere dag komt van mij..
ik heb in het verleden extreem veel last van roest gehad.
in die periode ben ik dat gaan doen, en sindsdien minder roest gehad.
toen gewisseld van brandstofleverancier. dat was naar alle waarschijnlijkheid een stap die ik 3 lagers geleden had moeten nemen...

iig, kan geen kwaad.
en houd de roest van de lagers, als er dan eens een keer zuurachtige verschijnselen optreden.
lagers gaan idd niet langer mee vanwege after run.. maar het houdt wel de roest weg.

qua tank vol of tank leeg.
het is mij wel eens opgevallen, dat vliegtuigvliegers hun tankbeslag (interne leidingen en zo) nooit wisselen.
pas na vele jaren...
en bij mijn heli, toen ik nog op 15% vloog, had ik na 1 jaar een schapedarm achtig flubbeltje als leiding. sindsdien wissel ik bij de heli ieder jaar een keer.
sinds de overstap naar 5% ivm vonkontsteking komen de leidingen er wel beter uit na dat jaar..
had iets met uitlaatgas te maken in de tank, vrat de leidingen op. dacht ik.

zet je vol weg, blijven de leidingen heel.
maar dan zou zo'n ding bij mij zijn tankinhoud geheid een keer ergens laten lopen, met veel gegil als gevolg.
niet van mij.
van een grotere probleemfactor dan dat plasje brandstof :D

alles wat origineel niet kan lekken en waar makkelijk iets tegen te doen is, GAAT bij mij lekken.
raar genoeg.
dus zet ik hem leeg weg.


maar het is heel raar.
er zijn mensen die al vele jaren geen fluit extra doen aan hun heli.
gewoon vliegen en wegzetten.
nooit ergens last van.
sommigen (o.a. ikzelf) doen zo'n beetje alles, en houden gewoon last.

in mijn geval is het echt 100% aan de brandstof te wijten geweest.. maar daar moet je bij een gerenomeerde leverancier wel ff achter komen..
bewijs heb je nl nooit.
en zij hebben nooit klachten gehad.
 
Die moet je me even uitleggen....

Motor en krukas is eind vorig jaar naar de US geweest om er een op maat gemaakt glijlager in te zetten. Een centre glide bearing noemt de maker het.

En levenslange garantie.

a8RAngE08F7OOelwgM9RPrYbl3Z01PmYpWYfnCs1JfLT9_1fAYxgqDRdGTstMESDjolTy8yvZkgiUGZeptaWQck8jTEULtVsAwnWRCKAIC_ZgXKyLFWBDkVjr2ku9JbiPwJpDEoL34YYYoLIhjs7lSoCSgbrcLQItRDQ2vpBd9vuLNbzMal0OcCv1aXV0aKENja6kCl99CUexVqhMTRS-JNmyxZ1jeDjM4zaV2HShXJ6aL0l_R3P0tuyVoFPj5TsC1bD8QLXuVzI6QTgLfpLlQYDFS3TuCYj8Fs72hUVWwZslyVN3wU6SatCVFF29r1Yriaut1Noblt_h1lVhTlegYCnopAv1OPsIKp7moJLVBrX52mum91gLbXXm3AmMvrvb_D9XgCHdzKNyZNS4Ebd5_lW4nQZOgqiKeJBXCCN8KSlAUQg_1yDk_E3K4D4spVvjcO5qbRGkWssOVhHs7FYatgfUspk6bgzAjWfGE5uvgTsokuT4E1IQvywvMAid5XrT2cJuynBD8gDT_GpeWDps_a7mD2h2P2NvTEdrfbGXpYLSTX_rlBEsJqowTMC85JCs0rD=w1306-h979-no
 
Motor en krukas is eind vorig jaar naar de US geweest om er een op maat gemaakt glijlager in te zetten. Een centre glide bearing noemt de maker het.

En levenslange garantie.

a8RAngE08F7OOelwgM9RPrYbl3Z01PmYpWYfnCs1JfLT9_1fAYxgqDRdGTstMESDjolTy8yvZkgiUGZeptaWQck8jTEULtVsAwnWRCKAIC_ZgXKyLFWBDkVjr2ku9JbiPwJpDEoL34YYYoLIhjs7lSoCSgbrcLQItRDQ2vpBd9vuLNbzMal0OcCv1aXV0aKENja6kCl99CUexVqhMTRS-JNmyxZ1jeDjM4zaV2HShXJ6aL0l_R3P0tuyVoFPj5TsC1bD8QLXuVzI6QTgLfpLlQYDFS3TuCYj8Fs72hUVWwZslyVN3wU6SatCVFF29r1Yriaut1Noblt_h1lVhTlegYCnopAv1OPsIKp7moJLVBrX52mum91gLbXXm3AmMvrvb_D9XgCHdzKNyZNS4Ebd5_lW4nQZOgqiKeJBXCCN8KSlAUQg_1yDk_E3K4D4spVvjcO5qbRGkWssOVhHs7FYatgfUspk6bgzAjWfGE5uvgTsokuT4E1IQvywvMAid5XrT2cJuynBD8gDT_GpeWDps_a7mD2h2P2NvTEdrfbGXpYLSTX_rlBEsJqowTMC85JCs0rD=w1306-h979-no

Ik kan helaas de foto niet zien... maar het klinkt goed! Levenslange garantie wil dus zeggen dat je de lager niet meer hoeft te vervangen?
 
Ik kan de foto helaas ook niet zien....

Jammer, klinkt heel interessant en ik had er ook nog nooit van gehoord....
 
Nog steeds niet.... (maar dat kan liggen aan de computer die ik momenteel gebruik)
 
OK... in die link zie ik hem wel.... Dat is alleen het achterste lager wat vervangen is? Ik neem aan dat er dan ook iets aan de krukas aangepast is.

Ik kan me op zich wel voorstellen dat dat werkt met de huidige materiaal technologie, en ik zie daar ook wel voordelen in...

Alleen al voor de "cool-factor" het overwegen waard.... :D
 
Nee, aan de krukas is niets aangepast. Het lager is ingemeten op de krukas en gelukkig is de as nog niet zo oud,
dus mocht ik ooit een nieuwe krukas erin moeten zetten zal het weinig problemen geven.
 
Dat ziet er erg sjiek uit Floris![emoji108]
Eigenlijk heb jij echt een hele dikke 600N die gewoon af is met alle upgrades die erop zitten!
Zo vind ik de cilinder die de druk op het brandstof systeem zet ipv van de uitlaat-druk ook een hele verbetering[emoji106] [emoji106]
 
Thanks.. die 'cilinder' is een regulator die de brandstof on-demand toevoerd. Dus een vele constantere toevoer. De druk komt van het motorcarter.
55HZ-R-1.jpg


YS werkt met soortgelijk systeem al jaren.
 
Laatst bewerkt:
c4746aca6d4361fde79e5aca4921e665.jpg


Begin van de avond "ff" wezen vliegen, dus alles in de auto om 500 meter verderop naar m'n vliegplek te rijden!

Ze zijn alle drie weer lekker de lucht in geweest... geweldige machine's!!!

Heb weer veel geleerd, heb me nu voornamelijk gericht op inverted vliegen zowel voor als achterwaarts en dan ging het mij dus voornamelijk om de heli netjes de bocht door te krijgen..
Hele uitdaging, maar naar al die uren simmen werpt toch langzamerhand zijn vruchten af!!.

Ik vind het wel vele malen spannender dan op de sim, maar naar een aantal vluchten begon ik er toch wat meer vertrouwen in te krijgen!

De ticktocks blijven lastig, in het begin lijkt het redelijk te gaan tot de heli vervolgens langzaam naar beneden afdwaald... frustrerend zeg!
En ik krijg de slag niet te pakken dat hij weer omhoog gaat, dus dan maar weer opnieuw en opnieuw.... Maarja kan niet alles tegelijk..

Momenteel het minste schik met mijn trex 700, dit omdat ik de Vbar icm de "super" Governor mis..
Vlieg nu met een 3GX en een castle esc zonder governor, dat is toch een gemis wanneer je het op andere machines wel hebt.
Dus zodra de 600N ge-upgrade is, ga ik als eerste de 3gx vervangen voor een degelijke v-Bar pro.

Owja, toen ik net m'n trex 700 terug naar beneden haalde om een accu te gaan wisselen kwam er een man naar me toe..
Zeer geïnteresseerd begon hij vragen te stellen.. later in het gesprek werd duidelijk dat hij in de organisatie zit van de "4 daagse/berg race by night" dat wat hier een hele happening is.
Hij vroeg zich af of ik daar aan de mensen m'n heli's wilde tonen en er wat over kan zeggen.. En eventueel een demonstratie!
Dit omdat er een mooi stukje techniek achter zit, en hij verwacht dat "de jeugd" het ook interessant zal vinden!!

Haha hele eer nietwaar[emoji6] Maar dat demo vliegen ga ik zeker niet doen aangezien ik in een park zou komen te staan. Veel te riskant!
 
mooi mooi Jeroen,

de Castle ESC governor werkt goed bij mij op de T Rex,
helaas de v-Bar governor op de Gaui niet, en de Scorpion Opto governor werkt niet bijzonders ...
maar vliegen doet die Gaui echt top.

morgen nog eens kijken, voordat vrijdag de werk weer begint.

Groet
Uwe
 
Oke misschien dat ik eerst de castle governor ga uitproberen.. Kijken hoe dat vliegt[emoji4]

Uwe kijk nog een keer naar je Vbar governor van de X7.
Als je er echt niet uitkomt wil ik wel een keer jouw kan opkomen met een Vlink kabeltje en mn laptop.
Dan wel optijd zodat we nog genoeg tijd hebben om te vliegen [emoji41]
 
Jeroen; http://www.ebay.nl/itm/Optifuel-Exh...041296?hash=item4d4362f810:g:AJ0AAOSwAL9UilIm
tja, al gaat alles nog vlekkeloos in de sim is het toch altijd ff anders in het eggie.
Veel heli moves is timing en timing. Zeker bij tictoc's
Tip: doe ze eerst langzaam - walk before you run : )
Hahaha dat propje papier in de uitlaat kan echt niet meer he[emoji4] [emoji6]
Ik had die plug bij fast lad al besteld, hoop hem een deze dagen binnen te krijgen, evenal de rest van de upgrades[emoji106]

Veel oeffenen dus voor dat ik die tick tocks kan, als ik het jouw zie doen lijkt het zo eenvoudig[emoji4]
 
Zei ik nou "castle esc"[emoji56] die heb ik niet op mn trex 700 zitten.. nee die heb ik op mn 60pefl gehad maar deze heli heb ik niet meer.
Ik heb de scorpion esc op de trex 700 met 3gx, beide zijn niet zo best om als governor te gebruiken waarschijnlijk[emoji53]
 
Back
Top