zweefduur

Nee.....je moet met dezelfde aandrijving op 2 verschillende manieren starten en meten hoe hoog je komt. Met een hoogtelogger, gps-ontvanger, vario...verzin iets...maar meet concrete getallen i.p.v. aannames.....want je lijkt nu eindelijk te realiseren dat je vliegduur na motor uit geen bruikbare data oplevert
 
ik wil het Kira lijstje er nog wel bij halen, dan zie je wat een vertraging doet, en dat je met genoeg vertraging ook genoeg kracht opwekt om verticaal te gaan, als de motor in beginsel (precies) sterk genoeg is.
 
post 36

"" hier nog een voorbeeld van mijn eerdere post;
kira 400/34, 3s accu, ongeveer 22A;
geen vertraging, 5x2 prop, bijna 35k rpm, pitch snelheid 106 km/h 772g
4:1, 10x8, pitch 106 km/h 1545g *stall in rust
7:1 14x14, pitch 105 km/h 2345g ""
15:1 20x30, pitch 105 km/h 3238g ""
25:1 26x50, pitch 105.5 km/h 4467g ""
 
ik hoef alleen accu capaciteit, voltage, klimsnelheid, motorlooptijd, accugewicht, vliegtuiggewicht, en zweef seconden, om alles over de efficientie te kunnen zeggen.
 
hoe komt dat van die vertraging en prop? simpel, efficienter..

dat probeer tot in de treurigheid iedereen te laten snappen hier
 
stel dat die kist met die kira, 1,5 kg weegt. dan zou ik de 7:1 gebruiken. en als een raket verticaal stijgen. (deze snelheid is wel veel te hoog voor een zwever, maar toch dan maak je de meeste hoogte). direct drive zou dan kut vliegen. super weinig stuwkracht. dan moet je heel vlak klimmen. dat gaat langzamer in m/s vario. daarom kom je onherroepelijk minder hoog daarmee. (en die hoek)

naja dit is toch ook wel weer een duidelijk voorbeeld toch? dat is toch zo?
 
ik hoef alleen accu capaciteit, voltage, klimsnelheid, motorlooptijd, accugewicht, vliegtuiggewicht, en zweef seconden, om alles over de efficientie te kunnen zeggen.
Het ENIGE wat je nodig hebt om iets te zeggen over efficiënte klimhoek of efficiëntie van de aandrijving is: het door de motor opgenomen vermogen en de bereikte hoogte. En dat zijn de enige dingen die níet in je lijstje staan.

Ik weet nu wel zeker dat je loopt te trollen. Doei!
 
capaciteit/motorlooptijd is Amperage. dank je Arjan. weer een blunder voor jou.

klimsnelheid maal motorlooptijd is hoogte.

de hoogte is ook niet echt belangrijk, wat belangrijker is is de zweefduur. hoger = beter.

ik ken mijn stuff..

je bent leraar maar newb (sorry kon het niet laten). je blíjft ook komen he? wie is de troll.\
moe en oud word ik van je.

ik zei al ik heb steeds minder behoefte om je te kennen, en ik wil dat je dan maar ophoudt.. ik wordt serieus geirriteerd hier
 
Laatst bewerkt:
leraar....? Hoe kom je daar dan bij.
Capaciteit x motorlooptijd is amperage....?
Klimsnelheid x motorlooptijd = hoogte, dat gaat lekker betrouwbaar wezen.
De hoogte is ook niet echt belangrijk....? De hoogte is het enige wat relevant is.

Lekker logisch dat je met 2 makkelijk en betrouwbaar te meten variabelen je experiment kunt onderzoeken (en ik ben er eerlijk gezegd ook best nieuwsgierig naar) en je gaat dan rookgordijnen opwerpen met variabelen die niet ter zake doen, of met variabelen wilt werken die je niet nauwkeurig kunt meten. Dat gaat helemaal nergens over.

Je valt door de mand LecraM
 
10 m/s x 100s is 1000m

1000 mAh in 6 minuten, = 1Ah/0,1 = 10A

dankjewel, Arjan.

naja je doet je wel wijs voor maar dit is zo dom... wat een blaag lol

denk je dat het verschil maar procenten is? het gaat om tientallen procenten wat verticaal klimmen voordeel heeft, of nog veel meer. een duurvlucht kist, maakt nihil hoogte, en vliegt kort met de motor uit.

de zweefduur toont dit aan.
 
met al die metingen, wordt alleen maar scherper dát ik gelijk heb. doe jullie best en zie dat het bijna niks uit zal maken.
 
doen jullie dan niks met mijn feiten die ik steeds post? jullie moeten het toch een keer inzien, dat mijn redenatie waaróm mijn methode werkt ook juist is, zowáar mijn methode werkt?
 
Wat mij betreft mag dit draadje gesloten worden. Het word persoonlijk en het is inmiddels meer dan duidelijk dat deze Marcel op een andere planeet woont waar andere natuurwetten gelden...
 
Back
Top