Trex 700N extreme vibraties

Ik ben aan het tobben met mijn Trex 700 Nitro. Zodra ik overschakel naar IU2 worden de vibraties zo heftig
dat mijn V-bar (blueline met losse sensor) af en toe gewoon zelf ff stuurt. Vanmorgen bij vliegen in een rechte lijn rolde hij af en toe naar rechts en moest ik zelf terug sturen.
In IU 1 heb ik dit probleem niet maar volgens mijn v-Bar log heb ik geduurende de gehele vlucht Extreme vibration levels. Ik weet helaas de toerentallen niet . Ik heb alleen een schatting IU1 1800rpm, ID2 2000rpm.

In IU2 loopt de motor het mooiste. De motor is een YS91SR.
De sensor zit achter de hoofdas op een daarvoor gemaakte tray met een dikke 3m tape. Een dunne tape heb ik al geprobeerd maar dat loste niks op.
Ik zit erover te denken om de sensor voor de hoofdas te gaan monteren. Een vliegmaat van me heeft een 600N met de sensor voor de hoofdas een die heeft geen probleem.

Misschien heeft iemand een goede tip.
Dit is mijn eerste Nitro heli dus voor mij is het allemaal nieuw.
 

Bijlagen

  • log-1410032083-19-feb-2017-14-25-11.pdf
    log-1410032083-19-feb-2017-14-25-11.pdf
    276,8 KB · Weergaven: 380
  • 2017-02-19 14.28.22.jpg
    2017-02-19 14.28.22.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 442
  • 2017-02-19 14.28.54.jpg
    2017-02-19 14.28.54.jpg
    122,2 KB · Weergaven: 451
Hai,

Ik gebruik die Gel pads van Align met een hook/look tapeje om de sensor heen.
Had vroeger ook hier problemen mee en nu met deze "gel" pad is dit verleden tijd.
Ik had hem wel op de Gyro mount staan aan de voorzijde.

Op mijn nieuwe Trex700 Benzine 30cc trainer (nog veel meer trilingen van de motor) staat deze ook achter de hoofd as met een carbon plaatje maar met die Gel pads geen probleem(moet nog wel zijn 1e vlucht hebben maar op de grond vooralsnog geen probleem)
Ik zie dat je ook de Silverline sensor gebruik en deze is met ijzere bodemplaat en speciale sensors e.d. en moet zeker geen probleem veroorzaken in een nitro heli.
Je kan ook de sensor op de servo mount plaatsen die is van kunstof

S6
 
Ik vlieg een trex 600 nitro, met bougie/vonkontsteking.
Bonkt ook als een gek.

Ik heb een gyro tape, staalplaat, en weer gyrotape om wat te dempen.
Om de sensor wat minder gevoelig te krijgen, heb ik aan beide zijkanten een 5 gram lood geplakt

Ik had idd ook het punt dat de vbar zijn eigen rondje ging doen..
Sinds de Loodjes op de sensor geen last meer
 
Kijk dat is ook een mooie oplossing @Student

Vroeger met die 3G sensor had ik ook tape/staalplaatje/tape constructie en werkte ook zeer goed
Maar dat met 2x5gr lood op je sensor had ik nog nooit van gehoord
Nu zit er in de silverline ook al een staal plaat bodem en vandaar dat ik overgestapt ben naar de gelpads
 
Een handig man op het veld raadde het aan..

Iets wat zwaar is, zal minder snel meeslingeren met een trilling
En die sensor is relatief licht.

Die 10 gram was een uitkomst.
Erg prettig ;-)
 
Hallo heren, bedankt voor de tips. Ik zal de Align gel tape eens bestellen.
Ik zou dan in de eerste instantie neigen naar de oplossing met het staalplaatje ertussen. Ik hoop volgend weekend uitsluitsel te kunnen geven.
@ dehaan. Wat voor bezinemotor heb je op 700 gebouwd?

Corné
 
op benzine.. kun jij een uur vliegen zeker met zo'n tank eronder :D
mooi gedaan trouwens, die ombouw..

Wat voor brandstof gaat erin, 1:25?
 
op benzine.. kun jij een uur vliegen zeker met zo'n tank eronder :D
mooi gedaan trouwens, die ombouw..

Wat voor brandstof gaat erin, 1:25?

TRM adviseerd de 1e gallon op minerale olie 1:32 in te draaien en na de 1e gallon over te stappen naar vol syntheet (heb 10ltr Castrol tts;) bedankt @brutus voor de tip ) en blijf op 1:32 draaien (er zijn er die op 1:40 draaien maar dat vind ik te schraal) en heb een Vat Aspen 4T staan waaruit ik meng

de ombouw is trouwens van HelixHeli uit Australie waar ik deze gekocht heb en de rest via USA
http://www.helixheli.com/helix-g700-conversion.html
 
er zijn er die op 1:40 draaien maar dat vind ik te schraal

Kan je uit ervaring verzekeren, dat ook met 1:40, die motor nog prachtig in de olie zit van binnen hoor...
Ik heb ondertussen bijna 100 draaiuren verzameld, verdeeld over twee motoren, op 1:40, en dat loopt prima.
Of het kwaad kan om 1:32 te blijven draaien, denk het niet, maar je kunt gerust eens 5 liter 1:40 proberen. Daar loopt je motor echt niet van in elkaar.
 
Goed om te weten @brutus
heb er wel meer over gelezen en gehoord dat 1:40 ook goed te doen is maar veelal blijven deze mensen met deze uitvoering van motor op 1:32 vliegen omdat deze motor het lekkerst draaid bij 13.500Rpm met iets smeer smering....we zullen t gaan zien....hij moet de 1e vlucht nog krijgen Whahahah
 
Oh, ik zeg niet dat het MOET, ik zeg dat je er veilig mee kunt experimenteren: tot minstens 1:50 zal je motor niet op korte termijn in elkaar lopen, maar je kunt o.a. verschillen in loopgedrag observeren, en bijvoorbeeld via bougiegat en uitlaatpoort de smering observeren.

Maar dan moet de motor wel uiteraard éérst gewoon goed ingelopen zijn....
 
Dit is het geworden :

  • Align PU Gel 3mm
  • 4mm staalplaatje 25x25x4mm (Mikado schrijft 3mm voor maar dat heb ik niet liggen)
  • 1 mm 3M tape tussen sensor en staalplaat.
  • Align hook en loop bandje gewoon los eromheen , ivm eventueel verliezen sensor.

Morgen de vuurdoop. Dan horen jullie meer.

Corné

2017-02-25 17.23.12.jpg


230621-7a97313b9af8380474e8691e5a23c64d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top