De Novarossi Sturm is een hele goede keuze om mee te beginnen. Niet al te duur, meer dan snel zat en niet al te moeilijk met afstellen. Ik rij al iets meer dan 10 jaar 1:10, ik ben geen toprijder maar ik ken de weg op mijn thuis circuit Gouda vrij goed. Ik heb een aantal snelle motoren, maar mijn persoonlijk snelste rondetijd heb ik met een Novarossi Sturm gezet. Het verschil met de rondetijd van mijn snelste motor (Max XXL3) was overigens niet groot (0.1s), en waarschijnlijk deels toe te schrijven aan de omstandigheden op de baan die dag. Ik rij de clubwedstrijden zo veel mogelijk met de Sturm om te laten zien dat het in handen van de meeste rijders gewoon niet onderdoet voor een bommetje van 300 euro.
De Bittydesign Striker-SR (
http://www.bittydesign.net/en/striker-sr-clear-tc-body-200mm-lightweight) zou volgens de fabrikant EFRA goedgekeurd zijn. Op de EFRA lijst (
http://www.efra.ws/wp-content/uploads/2017/03/EFRA homologation IC Track 200mm_2017.pdf) zie ik hem echter niet terug. Hij heeft wel wat weg van de SRC Veleno (
http://www.redrc.net/2014/06/new-src-18th-110th-on-road-bodyshells-revealed/) wellicht dat het dezelfde is. Hoe dan ook, bij beginnende rijders zijn bodies meestal geen al te lang leven beschoren, en op clubwedstrijden wordt de soep meestal niet zo heet gegeten voor wat betreft bodies. De kans dat je eerste (lightweight) body nog wedstrijd waardig is tegen de tijd dat je een NK gaat rijden is echt nihil. De meeste rijders gebruiken meerdere bodies per seizoen. Met andere woorden, ik denk dat een regular body een verstandigere keuze is dan een lightweight, maar als je hem gewoon heel gaaf vindt moet je hem gewoon nemen.