Nitro On-Road 1/10 autokeuze

Inderdaad Diederik, wat is er simpeler dan een lagertje vervangen, mocht dat nodig zijn. AVID zijn zeker prima lagers.
Ja inderdaad bouw ik ze gelijk in als ik de auto ga bouwen. Zag dat ze ook gemaakt worden specifiek voor het 748 platform. Trouwens, 200mm bodies van PF staan daar al de lijnen op aangegeven als je deze wil gaan uitsnijden voor koeling van de motor en een gat voor de uitlaat?
 
Het kan geen kwaad om een paar extra lagers op voorraad te nemen, met name de koppelingslagers zijn regelmatig aan vervanging toe. Ik heb laatst de 12x18 lagers van Ebay gehaald, 25 stuks voor 18 euro. Mijn 10x5 lagertjes koop ik bij Dealextreme met 8 voor 3 euro.

Bodies bevatten geen duidelijke uitlijning, je moet de voorwielen een beetje als positionering gebruiken en dan alles pas aftekenen en uitknippen. Er zijn wel wat tools te vinden om posities aan te geven waar je de gaten moet maken. Een verse body heeft een plastic beschermfolie waarop je kunt tekenen, zo kan je de bodygaten en pluggat aftekenen voordat je gaat spuiten.
 
Inderdaad... lagers hebben sowieso niet het eeuwige leven. Ik vervang mijn lagers ook eigenlijk nooit door de originele lagers, die zijn doorgaans onbeschoft duur en niet per se beter.
 
Als je het gemakkelijk wilt: de Brilliant TCX (Brilliant is het accesoire-merk van Shepherd) is pre-cut verkrijgbaar voor verschillende modellen, onder andere de Serpent. En hij is nog EFRA-gehomologeerd ook ;-)
 
Als je het gemakkelijk wilt: de Brilliant TCX (Brilliant is het accesoire-merk van Shepherd) is pre-cut verkrijgbaar voor verschillende modellen, onder andere de Serpent. En hij is nog EFRA-gehomologeerd ook ;-)
Brilliant levert sowieso mooi spul zag ik. Zelfs hun eigen bandjes die ook nog toegestaan zijn door de EFRA
 
Brilliant levert sowieso mooi spul zag ik. Zelfs hun eigen bandjes die ook nog toegestaan zijn door de EFRA

Banden waren voorheen vrij en inweze zijn ze dat nog steeds.

Bij de EFRA als ook vele andere competities wordt nu met handout banden gewerkt. De fabrikant kan zich inschrijven als leverancier voor een race, krijgt hij die toegewezen moet hij er zorg voor dragen dat er genoeg banden aanwezig zijn. Jij als rijder moet dan van te voren aangeven en betalen hoeveel je er nodig hebt. Op de races krijg je dan de banden uit de grote doos.

Er is dus geen EFRA goedkeuring op dit gebied zoals met uitlaten en bodies maar een soort van tender en bij de keuze een verplichting voor de leverancier om ze te leveren en voor de rijder om die ter plekke af te nemen.
 
Banden waren voorheen vrij en inweze zijn ze dat nog steeds.

Bij de EFRA als ook vele andere competities wordt nu met handout banden gewerkt. De fabrikant kan zich inschrijven als leverancier voor een race, krijgt hij die toegewezen moet hij er zorg voor dragen dat er genoeg banden aanwezig zijn. Jij als rijder moet dan van te voren aangeven en betalen hoeveel je er nodig hebt. Op de races krijg je dan de banden uit de grote doos.

Er is dus geen EFRA goedkeuring op dit gebied zoals met uitlaten en bodies maar een soort van tender en bij de keuze een verplichting voor de leverancier om ze te leveren en voor de rijder om die ter plekke af te nemen.
Ahh zo werkt het dus.
Inderdaad... lagers hebben sowieso niet het eeuwige leven. Ik vervang mijn lagers ook eigenlijk nooit door de originele lagers, die zijn doorgaans onbeschoft duur en niet per se beter.
Zo heeft elk merk denk ik wel zn ''dingetjes'' die verbeterd kunnen worden. Geen een auto is nagenoeg standaard perfect denk ik zo. Mijn Kyosho heeft ook dingen waarvan ik wel denk dat ze verbeterd kunnen gaan worden.
 
Back
Top