Anders heb je straks niets meer te doen.ingewikkeld

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Anders heb je straks niets meer te doen.ingewikkeld
De oplossing van Harm had ik ook in het hoofd.
Snaartje, vrijloop hoeft niet, overbrenging groot genoeg en als ie loopt als dynamo gebruiken..
Is die grote overbrenging ook weer handig ivm het toerental van de dynamo en de laadcapaciteit.
Maar dat praat gemakkelijk, de praktijk is nog wel ff anders..
Qua toerental: Het zou me niet verbazen, als 1000 toeren al redelijk afdoende is voor gewoon vrijvarende boot, zeker gezien de maximum spoed van 45 graden
Dat is een hardnekkig misverstand, de spoed wordt niet weergegeven in graden, maar in een lengtemaat. De spoed is de theoretische afstand welke de schroef aflegt na 1 omwenteling. Het aantal graden is de slag van het schroefblad. Ook hier had ik eens een artikel over geschreven, maar dat is ook verloren gegaan.
Even los met een potmeter kijken ipv de ntc (of ptc) waar de fan stil ligt en dan de waarde aflezen.
Dan kijken bij welke temperatuur de ptc of ntc deze waarde bereikt.
En even met een weerstand parallel of in serie die waarde als nul bij 25 (of 30, wat je wilt) instellen.
Ik heb de "vlaggenkast" gebruikt.een beetje verdekt
Dat is dus de uitdaging om dergelijke techniek te gebruiken en veel bouwdoos bouwers hebben daar geen idee van. Begrijp mij goed, ik heb niets tegen bouwers van een bouwdoos, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken en niet iedereen beschikt over de kennis, de machines en de materialen om dingen zelf te maken. Even de laatste zin aanhalen, jammer maar we geven niet op, al valt het niet altijd mee om je steeds weer te blijven realiseren dat je dit alles voor je plezier doet! Iemand anders zou zeggen zet er gewoon electro in, maar dat is vloeken in de kerk.