Arrma Senton 6s BLX

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Floyd, 10 okt 2017.

  1. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Er bestaat nog geen topic over de Arrma Senton 6s BLX V1 en V2 dus bij deze. Hopelijk komen hier meer vragen en antwoorden over deze fantastische auto.

    Mijn vraag specifiek: ik zoek een nieuw setje banden+velgen voor de Senton en ik merk dat deze moeilijk verkrijgbaar zijn omdat de meeste Short Course Trucks geleverd worden met 12mm Hex maatvoering waar de Senton beschikt over 17mm Hex maatvoering. De stock wielen zijn niet al te best en leveren weinig grip dus zoek ik vervanging.

    Stock wheels: dBoots SIDEWINDER 2 Tyres, 17mm Hex, 12mm axlehole, velgmaat 2.2/3.0


    Heeft iemand ervaring met een setje aftermarket banden+velgen voor de Senton en wat is jullie advies?

    Duratrax Lockup off-road 1/8 buggy tyre 17mm hex
    [​IMG]


    Bandidos on-road 1/8 tyre 17mm hex
    [​IMG]

    Op aliexpress vindt ik deze (monsterstruck) tyres. Voor die prijs wil ik dit nog wel eens proberen. Wellicht wel gaaf op een Senton. Ik vraag me alleen af of het past....

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2017
  2. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Hey, leuk dat je hier een topic over begint. Ik heb sinds de herfst ook een Senton en ben ook erg enthousiast over deze fantastische auto! Ik ben eerst flink bezig geweest met het verbouwen/upgraden van de Senton om hem bash proof maken voor zoveel mogelijk. Op zich is de Senton al mega degelijk uitgevoerd vanuit de fabriek dus echt noodzakelijk zijn sommige zaken wellicht niet maar nu is het echt een tank geworden. Het is een leuke aanvulling op de Arrma Kraton en Outcast die ik al had. Ik ben ook zoekende geweest naar goede upgrade banden voor de Senton aangezien ik veel slechte verhalen heb gehoord over de stock banden. Ik moet zeggen dat ik dit zelf nog wel mee vind vallen. Het zijn leuke banden om lekker op te rijden op het asfalt of andere lichte ondergrond. Voor zwaar offroad werk en gras kun je wellicht beter upgraden voor maximale grip inderdaad. Zo ben ik door een kennis getipt op HRC bulldog buggy banden. Deze heb ik onlangs besteld via onderstaande link en ik ben erg onder de indruk van het profiel van deze banden. Ik heb ze nog niet gemonteerd en dus nog niet getest maar het ziet er veelbelovend uit. Ze zijn ook iets groter dan de stock banden (die naar mijn mening wat klein ogen) dus je krijgt iets meer grondspeling, hogere topsnelheid en een andere look. Zie deze link:


    http://www.vogel-modellsport.de/Rei...htm?SessionId=&a=article&ProdNr=84-HRC60816BK


    De banden die jij tipt zijn echter ook erg gaaf en deze had ik ook al gezien op diverse forums op het internet als DE upgrade banden voor de Senton. Ik ga vooralsnog even geen onroad/straat banden aanschaffen voor de Senton. Maar als ik dat ga doen dan worden het waarschijnlijk ook die Bandidos. Die banden van Aliexpress zou ik niet kopen. Ik heb niets tegen banden van Aliexpress, sterker nog ik heb onlangs een setje monstertruck 1:8 banden gemonteerd op mijn Arrma Kraton van Aliexpress die super presteren. Echter lijken mij die van Aliexpress die je door hebt gestuurd voor de Senton te groot. Zowel te groot in diameter (waardoor de looks verpest worden en je body waarschijnlijk te veel gaat schuren tegen de banden) en te breed waardoor wederom de body teveel gaat schuren tegen de banden, en mogelijk zelfs de stuuruitslag in problemen gaat komen. Ik zou het dus bij 1:8 buggy banden houden of echte SCT (Short Course Truck) banden met 17mm hex aansluiting.
     
    Floyd vindt dit leuk.
  3. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Hey dat zijn mooi bandjes inderdaad! En voor een nette prijs. Ik ben verder erg benieuwd naar jouw upgrades op de Senton! Ik heb tot nu toe de volgende kleine dingetjes gedaan:
    • Verlichting aangebracht (setje met iets van 22 verschillende led's, compleet met werkende rem verlichting als je remt en knipperlichten als je stuurt)
    • Toch die monstertruck banden van Aliexpress geprobeerd... en nee ze passen niet! Ik heb zelf spacers gemaakt omdat anders de velg schuurde. Vervolgens was het Hex 17 gat in de velg te diep en heb ik de hele velg van binnen uit moeten opboren. Vervolgens schuurde het accubakje en heb ik deze vervangen met een zelf gemaakt bakje (witte plastic bak van de chinees) gemonteerd. Ook heb ik de bannen aan de binnenkant voorzien van ducttape i.v.m. ballooning. Hij rijd nu wel maar echt veel te veel tractie. Als ik uit stilstand vol gas geeft doet dat ding een salto. Op asfalt absoluut niet mee te rijden, in mul zand is het echter een blast! Gewoon keihard bashen met dat ding, super tractie! Helaas geen pretje voor de bodyshell.
    • Bodyshell pootjes die hoger zijn (icm met die gekke monstertruckbanden)
    • Bodyshell binnenkant voorzien van een laag ducttape
    • Nieuwe set 'probeer' banden van 20 euro op Ali waar ik wel tevreden over ben. Ik heb de banden wel voorzien van ducttape aan de binnen kant i.v.m. ballooning. Ook heb ik de banden voor een 2de keer gelijmd op de velg. (secondenlijm werkt toch niet zo goed) Helaas moest ik ook deze set eerst opboren omdat het Hex gat te diep was en de velg aanliep. Voor rest goed veel grip in het zand. Asfalt wat minder. https://nl.aliexpress.com/item/4pcs...32799860090.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.mnKx2o
    • Nieuwe lager set uit de USA (17 piek) omdat 2 lagers uit elkaar gespat waren.
    • Bijna een accu gemold. (ik rij 2x 3cellen 4000mah dus 6s) Als de auto in safe-mode gaat (dus niet langzaam gaat rijden) is dat volgens mij een signaal dat de batterij bijna leeg is. Ik heb toen toch nog een stukje doorgereden en dat moet je dus ECHT NIET doen. 1 accu pack zat dik onder de 3v per cell en deze kon ik niet meer opladen. Via NiMh optie (zonder balancer) op 0,1A de accu opgeladen tot 3.0v waardoor de LiPo optie op de lader de batterij weer 'veilig' vond. Accupack gered maar wel met blijven de schade. Deze accu is nu blijvend altijd als eerste leeg terwijl die andere nog op 3,6 of 3,7 per cel zit. Ritjes zijn dus korter.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2017
  4. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Je bent al lekker bezig geweest met de Senton zie ik, nice!! ;) Led verlichting is altijd mooi om te zien en kan ook heel functioneel zijn met deze donkere dagen. Ik heb momenteel nog geen LED verlichting op de Senton gebouwd, maar denk wel dat dit er gaat komen in de toekomst. Ik heb dit al vaker op auto's gemaakt, gewoon een goedkoop Aliexpress led setje. Werkt prima, echter gaat er soms wel eens een lampje kapot tijdens een heftige bash sessie. Och ja, is allemaal goed te verhelpen gelukkig.

    Die monstertruck banden vind ik echt wat te groot voor de Senton. Het zal vast spectaculair rijden offroad, maar het verpest de Short Course truck look een beetje van de auto en de stuurinrichting, aandrijving, diffs enz krijgen het ook zwaarder te verduren met deze grote banden. Die andere knobby banden die je van Aliexpress hebt gekocht zien er wel goed uit, en had ik zelf ook al als favoriet opgeslagen op Aliexpress :koud: Die wil ik voor het geld ook wel eens proberen. Maar voorlopig ben ik dus voorzien met die HRC bandjes. Ik ga de stock banden ook gewoon lekker op rijden op het asfalt, grind enz. Welke upgrades heb ik geïnstalleerd op de Senton:

    - Hot Racing aluminium chassis braces voor en achter. http://hot-racing.com/?partnumber=AON28C01;c=945 + http://hot-racing.com/?partnumber=AON30X01;c=945

    - Hot Racing aluminium servo mount http://hot-racing.com/?partnumber=AON24M02;c=926

    - Hot Racing aluminium diff cup http://hot-racing.com/?partnumber=AON1101;c=926

    - Hot Racing aluminium motor mount http://hot-racing.com/?partnumber=AON38A01;c=926

    - Setje shims om de diffs te shimmen, zie deze tutorial:





    - Busjes in de stuurinrichting vervangen voor lagers




    - Arrma Outcast mudflaps https://www.arrma-rc.com/part/AR320376

    - Arrma Outcast tall side guards https://www.arrma-rc.com/part/AR320352 (je moet dan wel die beugels van de standaard side guards af dremelen en overzetten op die tall side guards)

    - HRC offroad banden

    - Aluminium wielmoeren van Aliexpress https://nl.aliexpress.com/item/17MM...ruck-WHEEL-RC-HPI-LOSI-HB-AE/32634449777.html

    - Zelfgemaakte skidplates gemaakt van 3mm dik aluminium

    - Body volledig verstevigd met mijn eigen custom methode (o.a. shoe goo, stucband, liquid rubber enz), zie dit filmpje van mijn Youtube kanaal:






    - 17T pinion wordt binnenkort geïnstalleerd voor een ideale verhouding tussen acceleratie en snelheid bij met name bashen op 4S. Mijn outcast rijdt ik ook voornamelijk op 4S, alleen mijn Kraton rijdt ik ook op 6S.

    - Gisteren nog een bestelling gedaan: Dusty Motors cover om de rotzooi uit de Senton te houden. Want kan dat ding vies worden zeg (veel erger dan de Outcast en Kraton omdat de wielen onder de body zitten dus alles wordt naar binnen geduwd en blijft daar ook liggen. Overal gras, steentjes enz. http://www.dustymotors.com/shop/shroud-covers-by-model/

    Volgens mij was het dat :rofl: pffffff...veel werk dus haha. Maar wel een tank nu.
     
  5. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Oke...net nog een setje onroad banden besteld, maar nu ben ik echt ff klaar met investeren in de Senton haha :hammer::hammer:

    https://nl.aliexpress.com/item/4pcs...108.1000016.1.248dc8afEFbmyT&isOrigTitle=true

    Ben benieuwd naar de kwaliteit. Ik zal ze wel weer moeten gaan tapen om het balloonen tegen te gaan. Hopelijk kunnen dit mijn speedrun banden worden voor deze auto. Of gewoon lekker op parkeerplaatsen scheuren met die bak. Dat is zonde met de nopjes offroad banden...:cool:
     
  6. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Zo hey! Dat zijn nog eens at upgrades! Die monstertruckbanden zijn inderdaad veel te groot, ook niet meer mee gereden. Ik zet ze waarschijnlijk onder de crawler van mijn zoontje. Dat oude ding liep op NiCad en koste me een vermogen aan batterijen. (9,6v) Ik heb er 2 laptop batterijen ingedaan (max dus 8,4v) en dat ding presteert nu beter en gaat langer mee op 1 lading!

    Ik zie dat veel onderdelen vervangen hebt door alu. Wat is daar, naast de ubercoole look, functioneel beter aan? Nog best duur ook zo te zien!
    Zelf heb ik mijn diffs nog niet open gehad. Ben bang dat ik dat binnenkort toch moet doen.... ik heb echter geen idee wat ik in de 3 verschillende diffs moet doen qua olie. Ook dat shimmen is me niet duidelijk... waarom doe je dat?
    Dan die steering upgrade. Geweldig! Die ga ik ook uitvoeren. Bij mij gaat de servo behoorlijk heen en weer bij het sturen. Ik zie dat jij ook een alu mount hebt.... helpt het als ik die ook installeer?
    De mudflaps en tallside guards vindt ik reuze interessant. I.c.m. een hoes of cover ga ik dit ook uitvoeren. Ben die troep in mijn auto meer dan zat :p
    Jouw eigen recept vindt ik echt geniaal! Die ductape van mij laat alweer los en geeft veel minder bescherming. Ik denk dat ik bij een volgende shell jouw idee ook maar eens moet uitvoeren. Over shells/body gesproken....enig idee of er een goedkoop alternatief bestaat welke op de Senton past?
     
  7. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Hallo, helemaal vergeten dat deze vraag nog open stond. Voor de kerstvakantie waren we op en neer aan het berichten, maar in de kerstvakantie ben ik even helemaal niet bezig geweest met het modelbouwforum. Wel goed gereden met de RC auto's en veel fun gehad. Maar uiteraard wil ik hier graag even op terug komen.

    Op alle 3 mijn Arrma's (Senton, Outcast en Kraton) heb ik veel onderdelen vervangen voor mooier en sterker uitgevoerd aftermarket spul. Ik werk met de volgende merken: RPM (ze gebruiker sterker kunststof dan origineel in hun bumpers en wing mounts bijvoorbeeld), GKA Customs, Voltage Hobbies en Hot Racing. Die laatste 3 hebben zich op de aluminium tuning parts gericht. Het spul is niet goedkoop. Zeker omdat je het vaak zelf uit Amerika moet halen, waarbij het geheel dan nog duurder uit pakt omdat je btw en afhandelingskosten moet betalen aan de douane wanneer je pakketje wordt onderschept. Toch vind ik het waard om dit mooie spul te bestellen en hierin te investeren omdat het er zoals je zelf al aan gaf enorm mooi uit ziet. Maar dat is niet de hoofd reden uiteraard. Je koopt deze upgrades voornamelijk omdat ze je auto sterker maken dan origineel en daarmee betrouwbaarder, degelijker en meer bash proof! Je kan langer en harder knallen zonder telkens te moeten repareren. Voltage Hobbies bijvoorbeeld heeft nog maar een kleine lijn aan tuning parts voor de Arrma 1:8 auto's maar het zijn precies die onderdelen die vaker kapot gaan. De echte harde bashers, dus de jongens op Youtube die je met hun Arrma's ziet springen op BMX banen en enorme zandheuvels op bouwterreinen enz die breker of buigen veel van de onderdelen die Voltage Hobbies, GKA Customs of Hot Racing heeft vervangen door betere en sterkere onderdelen. Ik behandel mijn Outcast bijvoorbeeld ook niet echt als een baby, dat ding heeft al dubbele backflips meegemaakt en lompe landingen. Maar omdat ik dus aluminium chassis braces heb geïnstalleerd houdt dit mijn chassis zo recht mogelijk tijdens een verkeerde landing en is daarmee de kans op een krom chassis of schade aan mijn diff housings of kromme aandrijfassen tot een minimum beperkt. Je kan je wel voorstellen dat als een chassis na een harde klap buigt dat de onderdelen die op je chassis zijn geschroeft zoals de complete aandrijflijn dat ook niet echt leuk vinden. Natuurlijk als je heel beheerst rijdt en nooit gekke of hoge sprongen maakt of dingen probeert dan is een standaard auto ook prima. Maar ik hou van de grenzen opzoeken met deze auto's terwijl ik ze wel met respect wil behandelen en altijd probeer op 4 bandjes te landen. De meest nuttige aluminium upgrade die ik je echt kan aanraden is om op zijn minst een servo mount te kopen van GKA Customs, Voltage Hobbies of Hot Racing. Je servo wiebelt dan niet meer op en neer zoals met de standaard kunststof mount. Die is echt heel flexibel. Je stuur gedrag wordt daardoor veel directer, en je servo heeft minder te lijden.

    Om zoveel mogelijk rotzooi buiten de deur te houden bij de Senton heb ik onlangs dus die Dusty Motor Cover besteld en in de kerstvakantie heb ik deze geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat het echt wel scheelt! Ik ben met de Senton gaan rijden in het bos en daar liggen veel bladeren, kleine takjes, steentjes en modder die door de banden worden opgeworpen, en via de kap in je chassis normaal terecht komen tussen je aandrijving enz. Bij de Kraton en Outcast is dit veel minder erg want die hebben de grote banden buiten de kap zitten dus er wordt veel minder naar binnen toe geslingerd. Bij de Senton is deze cover echt een must naar mijn mening. Ik heb trouwens een leuk filmpje gemaakt van deze Forest Trip met mijn Senton op mijn Youtube kanaal. Misschien leuk voor je om eens een kijkje te nemen. Dit is ook te eerste keer dat ik de Dusty Motor Cover test.

     
  8. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Zo das weer even een tijdje geleden. Leuke video's op je kanaal, heb je direct aan mijn abbo's toegevoegd! Vooral die tutorial over banden (die velg gaatjes dicht maken en aan de buitenkant gaatjes kunt boren) was echt een eye-opener. Ik heb zelf mijn eerste set bandjes van Aliexpress weggegooid. Ze waren 'behond repair'. Ik had met duct-tape aan de binnenkant ballooning tegen willen gaan maar de tape liet snel los. Verder heb ik die bandjes met secondelijm gemonteerd. Blijkbaar niet goed genoeg. De stukken van de insertfoam vlogen me om de oren. Vol water en zand.

    Verder heb ik wat van je adviezen opgevolgd. Helaas niet alles, en ook niet perse van een merk want het is en blijft een dure hobby ;)


    Volgende upgrade wordt toch wel die dust-cover. In je video te zien werkt dat echt goed.
     
  9. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg

    Hoi Floyd,

    Leuk dat je je geabonneerd hebt op mijn Youtube kanaal. Fijn om te horen dat je iets hebt gehad aan sommige tips en adviezen van mijn kanaal en dit topic. Het is zeker niet nodig om alles van een merk te kopen, die servomount bijvoorbeeld die je nu van Aliexpress hebt besteld is ook gewoon van sterk aluminium gemaakt en zal prima voldoen. Let wel dat wanneer je de rood geannodiseerde versie hebt gekozen, deze niet overeen komt qua kleur met het rood van het Arrma aluminium. Daarom kun je beter zwart of iets anders kiezen, anders gaat het vloeken denk ik.

    Qua banden, helaas moet je helaas laten weten dat mijn HRC velgen bijna allemaal gesneuveld zijn. 3 van de 4 zijn gescheurd of compleet aan flarden. Het was gisteren wel enorm koud in het bos toen ik ben gaan rijden. Plastic wordt met temperaturen rond de 0 graden altijd wat bros/breekbaar. Gelukkig had ik die Aliexpress knobby bandjes al besteld die jij dus ook hebt gehad, dan ga ik die maar eens proberen. Ik zal het tapen van de banden achterwegen laten want ik rij toch vooral 4S met de Senton dus dan is dat niet echt nodig perse. Doordat ik die gaatjes aan de binnenkant van de velgen weer dicht ga maken en nieuwe gaatjes aan de buitenkant zal maken zal er geen zand en water in blijven zitten. Daarmee hoop ik het exploderen van de band zoals jij hebt meegemaakt te kunnen voorkomen. De HRC banden zijn wel nog goed, misschien kan ik een setje velgen vinden ergens waar ik de banden weer op kan gebruiken.

    Dat extra setje bandjes om te proberen welke je hebt besteld zien er ook goed uit. Deze zullen wellicht lekker rijden onroad. Mogelijk dat die nog een beetje kunnen slippen, wat positief is. Ik heb dus deze voor onroad: https://nl.aliexpress.com/item/4pcs...108.1000016.1.248dc8afEFbmyT&isOrigTitle=true Ze doen het erg goed, maar misschien wel te goed. Ze hebben zoveel grip dat de Senton bij hard insturen om kiept in bochten. Driften is praktisch ook onmogelijk met deze banden, behalve wanneer het asfalt nat is. Echte race bandjes dus, voor auto's die zeer laag zijn afgeveerd en een heel laag zwaartepunt hebben. Misschien wanneer ik de Senton ooit nog eens ga verbreden, en de vering helemaal naar beneden draai dat hij niet meer om kiept in de bochten. Er is wel mee te rijden, maar dan moet je echt goed opletten wat je doet. Die banden die jij nu hebt gekozen zijn misschien perfect, wel goede grip voor onroad maar niet teveel waardoor hij nog steeds kan slippen in de bochten en met hard optrekken. Dan kun je wellicht wat driften zelf, ook leuk :thumbsup:
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    die bandidos zijn wel tof omdat ze bredere wand hebben, kleinere velgen. Beetje oldschool. Had ik nog niet eerder gezien .
     
  11. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Ja die zijn wel cool, helaas heb ik daar een verkeerd plaatje gebruikt... die originele Bandidos SC van duratrax zijn hex 12 i.p.v. hex 17. Daar heb je dus niet veel aan met een Arrma truck. Foutje! Ik kan wel deze replica's vinden maar of ze van gelijke kwaliteit zijn dat weet ik niet...

    Je kunt wel alleen de originele banden kopen zonder velg. Je moet er dan wel even de juiste hex 17 velgen bij zoeken...
     
  12. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Mooie nieuwe filmpjes weer op YouTube, die Baja from hell is echt bruut! De Senton is daarnaast opeens wel een heel klein autootje geworden :p Leuk dat je ook drones/quadcopters reviewed. Toevallig ben ik me aan het orienteren op een beginners setje, liefst met camera voor het maken van wat casual filmpjes, niets serieus want dan kun je beter direct een Mavic DJI kopen. Vlieg al een tijdje met foamies/parkjets gemaakt van Depron. Het meest met dit model: de Raptor F44. Eigenlijk ooit mee begonnen omdat dit volgens mij de meest goedkope manier was van vliegen... uiteraard de laatste jaren wel ingehaald met die super goedkope copters en drones.... Hier mijn keuzelijstje tot nu toe... mocht je tips hebben, graag! ;) Ik heb namelijk wel sterk het gevoel dat deze drones het allemaal net niet zijn.
    1. TIANQU XS809W RC Quadcopter 2MP WiFi Camera
    2. Eachine E58 WIFI FPV 2mp camera
    3. Visuo XS809HW WIFI FPS 2mp camera
    Jammer dat je HRC set kapot is. De mijne zitten er net onder inclusief de servomount. En dat merk je direct! Wat stuurt hij nu strak zeg! De HRC banden bevallen me tot nu toe goed. Ik heb er op de klinkers bij ons in de straat nog best veel grip mee. Na jouw verhaal ga ik er echter niet mee rijden wanneer het vriest! :p Die Aliexpress banden moeten nog binnenkomen net als de locknuts. Ben erg benieuwd na het horen van jouw ervaring.
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Te mooi om waar te zijn :)
    De replica's zijn fake tyrewalls.. De velg binnenin is toch groter...
    En de banden zonder velgen is tof, maar zo'n velgen die passen met 17 hex.. Waar vind je dat dan...
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De shortcourse banden voor een 1:10 auto hebben vaak een 2.2 inch buiten velg diameter en 3 inch aan de binnenkant.
     
  15. Jetten

    Jetten

    Lid geworden:
    15 jan 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nederweert
    Gaaf om te zien dat er een Senton topic is, en leerzaam tegelijk (ik ben na heel wat jaren eindelijk weer terug in de RC wereld).
    Ik heb zojuist na (veel te) lang wachten mijn V3 binnen gekregen uit de VS.
    Als het goed is heeft deze her en der wat extra verstevigingen gekregen, maar mocht dit niet baten weet ik in ieder geval wat ik kan updaten :)
    Morgen eerst maar eens de diffs shimmen.
    Zijn er nog andere waar ik absoluut aan moet denken voor mijn eerste bash?
     
  16. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    De Senton V3 is ook heel erg gaaf, die nieuwe kap vind ik erg mooi. Het shimmen van de diffs is zeker een aanrader. Daarnaast zou ik de kap verstevigen, of op zijn minst voorzien van een laagje ducttape hier en daar. Zeker op de plekken rondom de body posts gaat de lak er vanaf schuren. Door de kap te beplakken aan de binnenkant met ducttape op de plekken waar hij gaat schuren, voorkom je dat de verf er vanaf gaat en wordt hij waarschijnlijk ook nog steviger. Voordat je de tape aanbrengt, de kap even goed ontvetten. Ik zelf gebruik remmenreiniger van de Action, maar ik zie de Amerikanen ook veel gebruik maken van 91% rubbing alcohol om te ontvetten. Een beschermde of zelfs verstevigde kap gaat veel langer mee, en je hebt er meer plezier van omdat hij mooier blijft (mits je daar waarde aan hecht natuurlijk).

    Zoals je in voorgaande berichten in dit topic hebt kunnen lezen zijn er nog talloze andere upgrades mogelijk voor de Senton. Geen van allen zijn verder echt noodzakelijk voor de eerste bash, behalve misschien die servo mount in aluminium. De nieuwe V3 schijnt wel al steviger te zijn uitgevoerd dan de voorgaande versies, maar het blijft plastic en geeft dus mee. Voor het meest strakke stuurwerk, en om je servo zo min mogelijk onnodig te belasten zou ik voor een aluminium kiezen. Je kunt voor verschillende opties gaan zoals de echte toppers van Hot Racing, GKA Customs of Voltage Hobbies. Maar die van Aliexpress die gebruiker Floyd hierboven heeft besteld zal ook prima voldoen.

    Succes en veel plezier!!
     
  17. Jetten

    Jetten

    Lid geworden:
    15 jan 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nederweert
    Bedankt voor je reactie en tips!

    Door tijdgebrek gister pas begonnen met de eerste diff. Alles exact volgens het tutorial gedaan, maar de diff liep heel hakerig. Ik heb uiteindelijk 1 van de grote shims maar weer verwijderd waarna alles soepel loopt.
    Het demonteren van de “planetary gear” uit de diff cup bleek erg moeilijk te gaan, nog tips hoe dit sneller kan?

    Wat betreft de body, heeft de V3 body al versterkings strips op de plekken waar hij kan schuren of waar belast wordt. Ik zal eens kijken of er nog wat extra nodig is.
     
  18. Tomberland

    Tomberland

    Lid geworden:
    12 jan 2016
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Midden-Limburg
    Dat is vreemd om te horen, ik heb wel twee grote shims onder de planetary gears gedaan zoals in het filmpje en alles loopt soepel in mijn diffs. Misschien heb jij dikkere shims gebruikt? Een beetje stroef hoeft niet zo'n probleem te zijn, dat gaat zich meestal wel zetten na de eerste paar minuten rijden. Maar het moet zeker niet aan lopen. Het zal op zich geen probleem zijn om met 1 shim te rijden. Het gaat er gewoon om dat de tandwielen zo strak mogelijk op elkaar aansluiten zonder aan te lopen.

    Het verwijderen van die planetary gear kan inderdaad soms lastig zijn. Hij zit vaak vanwege de diff olie een beetje vastgezogen in de diff cup. Ik pak meestal een spitsbek tang en zet die recht op die gear. Dan probeer ik hem recht naar boven eruit te trekken. Meestal wanneer je een goede tang gebruikt en het tandwiel goed vast hebt komt hij zo wel eruit.
     
  19. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Ik ben Roy 35 jaar en heb mij bezig gehouden met het bouwen van speedbootjes. Ik was al voorzien van een savage x en een Tamiya TT-02 nu ook een Arrma Senton aangeschaft.
    Ik heb mud guards van T Bone racing rear en een dusty motors hoes. Auto wordt namelijk ontzettend smerig.

    Tijdens het rijden merk ik dat de voorwielen best wel opbollen.
    Is hier wat aan te doen bijvoorbeeld andere veren aan de achterzijde?

    Er zijn mij een aantal dingen opgevallen aan de wagen tijdens het rijden.

    - Opzwellende voorbanden.
    - Bewegende stuurservo
    - Tijdens jumps duikt de senton met zijn neus naar beneden

    Is hier iets aan te doen?


    De mud guards van T Bone racing rear bevallen goed geen troep op de achterste schokbrekers meer.

    Ik rij de auto overigens op 2x 2s 5400mah
    Dit bevalt goed tot nog toe.

    Gr Roy 1523714469289.jpg
     
  20. Floyd

    Floyd

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    29
    Opzwellende banden: bedoel je ballooning? Dus wanneer je flink gas geeft de banden uitzetten? (dunner en hoger) Daar voor heeft het vervangen van veren geen nut. Je zult of duurdere banden moeten kopen van een goeie kwaliteit of je zult je banden moeten intapen. Zoek maar eens op RC ballooning op youtube. Filmpjes zat.

    Die bewegende stuurservo heb ik opgelost met een nieuwe (metalen) servomount. Daar kun je wederom de duurdere Arrma upgrades voor kopen of, zoals in mijn geval, kiezen voor het merkloos alternatief via aliexpress

    Duiken tijdens jumps heeft vooral te maken met de schans je je stuurkunsten... door meer gas te geven tijdens je 'airtime' zal de auto naar achteren helen. Remmen in de lucht resulteert in duiken. Je kunt je body ook qua hoogte anders mounten. Bijvoorbeeld de 2 achterste body mounts iets lager doen. Zelfde geld voor de veren.
     

Deel Deze Pagina