Wat wij in deze discussie vergeten denk ik.
Dat wij 20 tot 50 jaar ervaring hebben.
Bijvoorbeeld zoals Bert schrijft ik gebruik weinig of geen nitro.
Ik los dit eenvoudig op door de compressie aan te passen met een dunnere koppakking ring.
En ik zet er ook wel een ontsteking op.
Is natuurlijk een goede oplossing.
Maar wie van de beginnende of minder ervaren modelvliegers kan dit verzinnen en wie heeft de juiste dunnere ring in zijn bezit.
En een motor afstellen is ook niet eenvoudig omdat dit een gehoor kwestie is.
En een minder ervaren modelvlieger heeft vaak ook geen idee waar hij naar luisteren moet.
Of welke brandstof hij moet gebruiken.
Ja en als OS dan ook nog een ontwerpfout maakt (in een bepaalde serie) is natuurlijk het hek helemaal van de dam.
En dan blijkt het moeilijk en soms onmogelijk om de brandstof motor goed te krijgen.
En een goede levensduur te genereren.
En dan is het logisch dat men overstapt naar elektro vliegen.
Want dat is aansluiten en het werkt in de meeste gevallen.
Henk.
Dat wij 20 tot 50 jaar ervaring hebben.
Bijvoorbeeld zoals Bert schrijft ik gebruik weinig of geen nitro.
Ik los dit eenvoudig op door de compressie aan te passen met een dunnere koppakking ring.
En ik zet er ook wel een ontsteking op.
Is natuurlijk een goede oplossing.
Maar wie van de beginnende of minder ervaren modelvliegers kan dit verzinnen en wie heeft de juiste dunnere ring in zijn bezit.
En een motor afstellen is ook niet eenvoudig omdat dit een gehoor kwestie is.
En een minder ervaren modelvlieger heeft vaak ook geen idee waar hij naar luisteren moet.
Of welke brandstof hij moet gebruiken.
Ja en als OS dan ook nog een ontwerpfout maakt (in een bepaalde serie) is natuurlijk het hek helemaal van de dam.
En dan blijkt het moeilijk en soms onmogelijk om de brandstof motor goed te krijgen.
En een goede levensduur te genereren.
En dan is het logisch dat men overstapt naar elektro vliegen.
Want dat is aansluiten en het werkt in de meeste gevallen.
Henk.