de 250 is een vurig schichtig krengetje...
bijna niet te temmen.hij is zwaar voor zijn rotor, zodoende heeft hij ook aardig wat vervelende nukken
tel daarbij op dat hij crasht als een grote heli (dus boem is kapot)..
dus zodoende niet beginners geschikt.
als tweede, een heli is in principe 1 van de meest moeilijke dingen om jezelf aan te leren in de rc wereld.
zo'n beetje iedere fout is meteen een hoop schade.
en er zijn heel erg veel fouten die gemaakt kunnen worden.
als je het zelf gaat doen, moet je eerst leren afstellen. wat al een studie op zich is.
daarna moet je nog leren vliegen. en van het vliegen in zijn eentje zijn er al zat die het niet meer zien zitten na een tijdje.
voor het instellen, voor hoe de heli in elkaar zit, lees dit even door
https://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/
is ff lezen. maar het volledige afstellen wordt behandeld.
om te leren vliegen, is een club erg handig.
niet noodzakelijk. maar het is heel erg prettig om af en toe met mensen te praten die weten wat jij doet.
zij zien ook problemen veel eerder aankomen, kunnen je helpen, tips geven.
welke club is altijd persoonlijk. het groepje mensen moet je passen.
in een club kunnen ze vaak koppelen met jouw zender, en jou op die manier (grotendeels) schadevrij leren vliegen.
ik zeg grotendeels, omdat het altijd mis kan gaan.
maar als je in je eentje gaat leren vliegen, heb je altijd meerdere crashes.
een simulator met dummy zender is ook erg practisch.
kun je oefenen zonder schade.
het kost 1 keer wat, maar daarna scheelt het je vele crashes. doorgaans heb je in 1 a 2 crashes minder de simulator er al uit..
voor het achterhoofd (rijbewijs, kennis, handigheid), wat is je eigen ervaring in het hobbygebied?
heb je een auto, zit je nog op school, ben je handig, sleutel je wel eens etc