Trex 250

Hallo allemaal net nieuw hier. Totaal geen ervaring.
Ik zoek iemand in omgeving Zoetermeer om mij te helpen met me heli.
Vlieg tips en instel tips.
Ik heb een spectrum zender met een trex 250 heli.
Wel het een en ander gelezen maar snap er weinig van.
Hoop dat iemand zin heeft om me te helpen?
Groet Marco.
 
T. rex 250 is nier echt geschikt als beginners heli , zou even een club in de buurt zoeken en je goed laten voor/in lichten op heli gebied .
Succes .
 
de 250 is een vurig schichtig krengetje...
bijna niet te temmen.hij is zwaar voor zijn rotor, zodoende heeft hij ook aardig wat vervelende nukken

tel daarbij op dat hij crasht als een grote heli (dus boem is kapot)..
dus zodoende niet beginners geschikt.

als tweede, een heli is in principe 1 van de meest moeilijke dingen om jezelf aan te leren in de rc wereld.
zo'n beetje iedere fout is meteen een hoop schade.
en er zijn heel erg veel fouten die gemaakt kunnen worden.
als je het zelf gaat doen, moet je eerst leren afstellen. wat al een studie op zich is.
daarna moet je nog leren vliegen. en van het vliegen in zijn eentje zijn er al zat die het niet meer zien zitten na een tijdje.

voor het instellen, voor hoe de heli in elkaar zit, lees dit even door
https://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/
is ff lezen. maar het volledige afstellen wordt behandeld.

om te leren vliegen, is een club erg handig.
niet noodzakelijk. maar het is heel erg prettig om af en toe met mensen te praten die weten wat jij doet.
zij zien ook problemen veel eerder aankomen, kunnen je helpen, tips geven.
welke club is altijd persoonlijk. het groepje mensen moet je passen.

in een club kunnen ze vaak koppelen met jouw zender, en jou op die manier (grotendeels) schadevrij leren vliegen.
ik zeg grotendeels, omdat het altijd mis kan gaan.
maar als je in je eentje gaat leren vliegen, heb je altijd meerdere crashes.

een simulator met dummy zender is ook erg practisch.
kun je oefenen zonder schade.
het kost 1 keer wat, maar daarna scheelt het je vele crashes. doorgaans heb je in 1 a 2 crashes minder de simulator er al uit..


voor het achterhoofd (rijbewijs, kennis, handigheid), wat is je eigen ervaring in het hobbygebied?
heb je een auto, zit je nog op school, ben je handig, sleutel je wel eens etc
 
Super die tips.
Ik ben 47 jaar.
Maak zelf rc vliegtuigjes via flite test.
Nog niet mee gevlogen ben pas begonnen. Had vroeger wel 3.5 cc auto’s 2 WD en 4 WD.
Alles verkocht ooit.
Heb nog wel de academi road runner.

Ik ga wel clubje zoeken is wel makkelijker. Zit op simulator te wachten besteld via Ali expres. Net als lader motoren etz etz. Leuk en goedkoop.
Zal de link gebruiken. Alvast bedankt voor de info.
 
De T-rex 250 is een uitdaging voor de ervaren helivlieger. Al stop je er nog zo`n dure setup in, het blijft een draak.
 
voor het instellen, voor hoe de heli in elkaar zit, lees dit even door
www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/
En het vergemakkelijkt de communicatie onderling en hier op het forum, qua heli-potjeslatijntermen en zo.

Zit op simulator te wachten ...
Op een simulator lijkt helivliegen makkelijk, daarom combineren met echt vliegen.
Enge/nieuwe dingen eerst proberen/oefenen op simulator, daarna zo snel mogelijk in het echie.
En op een heli zit geen reset-knop.

Ik ga wel clubje zoeken ...
Zou ik zeker doen, hulp zal je veel tijd, geld, frustraties en gevaarlijke situaties besparen.
Zoetermeer in titel op (laten) nemen)? voor meer lezers uit die omgeving.
Titel wijzig je middels klik op Topic Tools. Berichten en titels worden na twee dagen bevroren, na die periode wijziging aan moderatoren vragen middels klik op Meld onder je openingsbericht.

Vijf elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B.
 
desnoods kom je een keertje bij ons op de club langs..
bovenop de heinenoord tunnel bij barendrecht.
mv-europoort.
meestal op zaterdag zijn ze er wel. alleen niet al te laat komen, vaak wordt het rond 16:00 weer rustig.
 
Hoi Marco,

Welkom bij de helivliegersclub[emoji2] altijd fijn als er meer zijn die het echte vliegwerk aandurven of willen leren[emoji6]

Als ik het goed zie zijn we leeftijdsgenoten, als je geboortejaar 72 is.. en ook dan is het nog prima te leren en een erg leuke hobby om te hebben. Neem wel de al gegeven tips ter harte, heli vliegen is best lastig. En na 2 x je heli weer helemaal opbouwen, onderdelen bij elkaar zoeken etc kan je er zomaar klaar mij zijn. Een trex 250 is een hele leuke heli, en is zeker goed te vliegen mits goed afgesteld en het beste met wat ervaring. Voor buiten is hij eigenlijk aan de kleine kant, in een hal zit je zo tegen het plafond of de muur als je niet oppast. Buiten ben je hem zo kwijt qua orentatie en reageer je zomaar precies verkeerd.

Als ik je een tip mag geven, en doe daar echt mee wat je zelf wil, ook ik ben soms gewoon eigenwijs en doe het zoals ik denk dat het wel wil.. maar achteraf soms wel geleerd door/met schade en schande[emoji6]

Zelf leren is best mogelijk maar kost je ff wat tijd en doorzettingsvermogen en veel sleutelen, dat garandeer ik je. Op zich is dat niet verkeerd, ik denk dat het sleutelen en weten hoe zo'n heli in elkaar zit, zelf kunnen afstellen eigenlijk een voorwaarde is om echt te leren vliegen. A je kan zelf repareren, B je weet hoe je moet afstellen of bijstellen. C alles laten doen kost ook vaak meer tijd, en je moet durven vragen... en het is eigenlijk nog leuk ook.

Als beginnersheli. . Wellicht is een 450 een betere keus, vaak nog goed en goedkoop te krijgen, is net wat handelbaarder in de lucht en beter zichtbaar. Wat ook een goede beginnersheli is is de blade 230s (v2) past aan je spectrum zender en kan je aanpassen aan je leercurve, van bijna coaxiaal vlieg gedrag tot volledig 3d. Maar er zijn meer goede alternatieven.

Maar heel veel succes en laat gerust weten hoe het je vergaat met vliegen[emoji2]
 
Goedenavond. Ja 72 goed jaar he[emoji5].
Ik heb ooit een walkera gehad 25 mm bladen viel idd niet mee te vliegen.
Deze T Rex 250 was spot goedkoop.
Idd nadat ik em kocht pas gaan kijken wat ik gekocht had. Stom idd maar goeie leer.
Ga zeker leren van iedereen die hierop reageert.
Zou wel fijn zijn om met meerdere mensen om een tafel te kunnen zitten en de hobby te leren hoe en wat.
Ik sta open voor alle hulp. Met voor een ieder wel bekend tijd gebrek. Werken kost tijd. Ik ga uitkijken naar een 450 mits niet te duur.
Bedankt voor de reactie. Groet Marco.
 
die 250 is zowieso niet nutteloos..
ligt een beetje aan de electronica..

ALS de originele electronica erop zit..
kunnen de swash servo's in een 450 gezet worden.
zo ook de stabilisatie (of is het een eerste generatie 250 met flybar?)
staartservo kan, maar niet voor lang. op een 450 worden die in de regel vlot vervangen voor een slag zwaarder.
goeie servo's zijn duur.. (50 eur per servo schrik ik absoluut niet van)

als de voorgaande eigenaar er een goedkope setup op heeft gezet, moet je daar mee opletten.
stabilisatie is dan nog te gebruiken, servo's moet even naar gekeken worden.


en qua werk.. dat zit bij wel meer mensen in de weg van de hobby :D

let wel ff op met zomaar een 450 kopen..
2e hands is er gigantisch veel rommel op de markt.
en er wordt heel erg vaak onwaarheden verteld.
hou in het achterhoofd dat een heli ALTIJD voorgevlogen moet kunnen worden.
kan dat niet.. om wat voor reden ook.. vaak zoeken naar problemen.

2e hands kan wel, maar dan moet je echt even iemand meenemen die weet hoe zo'n ding werkt.
of het moet zo goedkoop zijn, dat je de electronica kan vervangen voor het verschil in geld.
want daar zit meestal het hele probleem..
frame en aandrijflijn kun je zien en voelen. servo's, motor en regelaar niet.
 
Hoi Marco,

Overweeg ook deze eens, kost je compleet ws minder dan 1 crash met een 250[emoji6] en ik denk ook nog goedkoper dan een goede 2e hands 450 zeker een flybarless model.

Nee ik heb geen aandelen[emoji6] denk gewoon dat dit ideale beginners heli's zijn. De kleine broer kan ik niet meer vinden. Deze is ongeveer maat 250 maar vliegt een heel stuk makkelijker. Zeker in 6g modus.

Het is plastic, dat klopt, echter dat is vaak sterker en vergevingsgezinder dan aluminium. Door het lage gewicht heb je een grotere kans om een crash te overleven zonder schade. Onderdelen zijn goedkoop.

Daarnaast, net als de een stuk duurdere blade 230s, een motordriven tail. Dit is ook een stuk mind er kwetsbaar dan een torque tube of riem aangereden staart zoals de 250 heeft. Deze vliegt ook nog gewoon als je de staart iets krom hebt na een crash. Bij een grotere heli heb je liever een aan de rotor gekoppeld systeem maar dat komt vanzelf als je deze goed kan vliegen

 
Laatst bewerkt:
IMG_4730.JPG

Is dit degene die jullie bedoelen?
 
Top, dan moet ik even sparen Hihi heb de laatste paar maanden veel uitgegeven aan onderdelen.
Ben met foam vliegtuigen aan het bouwen zal foto sturen
 
Alles op flite test .com. Daar download je de pdf bestand - print alles uit snij de foam zoals de print. Foam in nl op foam direct .nl
Via flite test staan video’s hoe alles te monteren. Alle electra koop ik via Ali express goed en goedkoop.
 
Back
Top