Hallo Allemaal,
Omdat ik niet alles of nauwelijks iets van de gele Goldhofer 5 bij 3 smalbed dieplader kan laten zien, volgens gemaakte afspraak met Goldhofer, wil ik jullie dit toch niet onthouden, hoe vervolgens Goldhofer de ophanging van het smalbed van het achterdek en de 3 assige interdolly wordt gekoppeld.
Bij sommige concullega dieplader fabrikanten, zie je vaak dat het achterdek niet horizontaal meer staat, als de dieplader zwaar beladen is, dit zelfde geldt ook voor de interdolly.
Goldhofer heeft dit als volgt opgelost : Met diverse verschillende diktes hulpstukken, dit zelfde is ook toegepast bij de gele Goldhofer 5 bij 3 smalbed dieplader, die ik aan het nabouwen ben.
Deze constructie ook bij mijn Goldhofer smalbed dieplader toepassen.
In mijn geval geen interdolly, maar komen de diverse vulstukken tussen de beweegbare nek en het smalbed
Dit filmpje is van een collega Zwaar Transportbedrijf. (overigens is Goldhofer niet blij dat dit filmpje is geplaatst YouTube)
Afstellen interdolly en smalbed, zie vulstukken. (zie bij : 3:35)
Zie bij : 4:00 Afstellen achterdek en smalbed, zie vulstuk. (zie bij : 4:00)
Bedieningspaneel op het zwanenhals (zie bij : 4:55)
Ik ga ook op mijn Zwanenhals een bedieningspaneel bouwen, waardoor ik handmatig de nek, het afkoppelen van het smalbed van de nek en het achterdek kan bedienen.
Bovendien kan ik het zwanenhals met nek en het smalbed loskoppelen van het achterdek, zodat ik de dieplader makkelijker kan vervoeren in 3 transportkisten.
Goldhofer 5 bij 2 smalbed dieplader met verbredingsstukken.
P.S.
Broshuis past deze constructie tegenwoordig nu ook toe op de nieuwste Broshuis diepladers.