Update : 340
Hallo allemaal,
Verder gegaan met de onderarmen van de 10 draaistellen van de Goldhofer dieplader.
Sessie : 1
Weer veel te veel foto's gemaakt.
Een poging gedaan om de onderarmen ook nog naar binnen en buiten te laten scharnieren, maar dit levert te weinig resultaat op en heel veel meer werk oplevert.
1 (proef) onderarm gemaakt, maar hier niet verder mee gegaan, omdat de (proef)onderarm maar 1.5mm naar binnen en 1.5mm naar buiten kan scharnieren en dan de banden tegen de binnenwand van het achterdek komen/draaien, omdat er domweg niet meer ruimte is, het is echt woekeren met de ruimte om alles passend te krijgen/maken en binnen de buitenmaat van de dieplader te blijven, zodat deze niet te breed wordt.
Helaas moet ik hier een concessie doen en afzien van het naar binnen en buiten draaien mogelijk te maken.
Omdat wij meestal op een vlakke ondergrond rijden op de rijbaan is dit scharnieren van minder belang.
Alleen wanneer ik het achterdek aan één kant op het wegdek laat liggen en de andere kant helemaal naar boven lift, zullen de banden aan de binnenkant iets loskomen van het wegdek.
Maar ja wanneer komt dit voor, eigenlijk nooit.
Bovendien bij de 1:1 Goldhofer dieplader waar we de onderarmen kunnen scharnieren, het achterdek aan één kant op het wegdek laat liggen en de andere kant helemaal naar boven lift, (60 cm) komen aan de binnenkant ook de banden iets los van het wegdek, omdat de onderarmen ook maar bepekt kunnen scharnieren. Dit kan je alleen maar doen bij een onbeladen dieplader. Bovendien is dit niet best voor de dieplader zelf, want het smalbed tordeert ten opzichte van de interdolly, de nek en het zwanenhals. Dit kan/mag je zeker niet doen bij een beladen dieplader !!
Ik wil jullie toch niet onthouden en laat even wat foto's zien van de gemaakte draaibare (proef)onderarm.
Het frezen van het scharnierpunt van de onderarm, wat aan de bovenarm.
De bestaande (11e) (proef) onderarm wordt doorgezaagd en aangepast.
De gefreesde scharnierpunt in de bestaande onderarm gemonteerd en gesoldeerd.
In het bestaande gedeelte waarin de pendelas voor de 2 velgen met 2 banden worden gemonteerd een gat van 6 mm geboord voor het scharnierpunt.
Ook in het nieuwe gefreesde scharnierpunt een gat van 6mm geboord.
Beide losse delen in de freesbankklem vastgeklemd om deze 2 delen aan de onderkant precies op maat te frezen en netjes af te werken.
Nu moet de bovenkant van de onderarm die aan de bovenarm wordt gemonteerd nog bewerkt/uitgefreesd worden.
Einde 1e sessie