Waterman Gosling Racer - peanut

Ja als je ziet hoeveel ribben t zijn moet je wel naar 0.5mm balsa om dat gewicht laag te houden.

De liggers zitten in de ribben en de achterlijst en voorlijst geven toch stiekem veel stevigheid. We zouden t niet doen als we t niet vaker hebben geprobeerd :hammer:
 
Volgende week ga we s proefdraaien met dat ding.

Voornaamste probleem is nu nog even het hout. De ribben en veel onderdelen worden van 0.5 mm hout gemaakt. Dus dat wordt of hout laten zagen of even een tripje maken naar een locatie waar een Van Dikte bank staat voor balsa...
Is die lokatie in nijmegen [emoji41] waar veel met balsa word gewerkt?
 
330 mm span, 83 mm dat valt in de catagorie vliegende schuurdeuren. 2.7 dm^2 aan opp.

Een mooie vleugelbelasting is 6-7 gram/dm^2, dus een gewicht van 15 a 16 gram totaal geeft een mooi vliegbeeld.

Zelf zonder v stelling moet dit goed gaan.
 
Totaal gewicht delen door opp van je vleugel.

Dus bijvoorbeeld vleugel van 1.5 dm^2 en gewicht van 15 gram geeft een vleugelbelasting van 10 gram/dm^2. Dat is dan weer veel. Zo kun je dus al een beetje een streefgewicht berekenen als je uitgaat van een streef belasting van 6-7 gram/dm^2
 
Totaal gewicht delen door opp van je vleugel.

Dus bijvoorbeeld vleugel van 1.5 dm^2 en gewicht van 15 gram geeft een vleugelbelasting van 10 gram/dm^2. Dat is dan weer veel. Zo kun je dus al een beetje een streefgewicht berekenen als je uitgaat van een streef belasting van 6-7 gram/dm^2

Dan zit ik goed met mijn Parlor Fly, 2.5 gram vleugelbelasting :yes::D
 
Das netjes inderdaad. Maar die getallen die ik geef zijn wel voor een peanut. Dat daar even geen verwarring over ontstaat.

Een lasersnijder. Tel je snel 250 tot 400 euro voor neer afhankelijk welke je wil voor een simpele...
 
Peanut formaat dan denk ik. Ik zou zo niet weten wat het originele vliegtuig moet zijn waar die Parlor Fly schaal op gebaseers is. Weet jij dat zo? Kan niks vinden en ben wel benieuwd...
 
330 mm span, 83 mm dat valt in de catagorie vliegende schuurdeuren. 2.7 dm^2 aan opp.

Een mooie vleugelbelasting is 6-7 gram/dm^2, dus een gewicht van 15 a 16 gram totaal geeft een mooi vliegbeeld.

Zelf zonder v stelling moet dit goed gaan.

Dus als ik het goed begrijp is er minder v stelling nodig bij lage vleugel belasting? Geldt dit ook voor laagdekkers?
 
Dit is een parasoldekker. Dus dat moet wel lukken. Laagdekkers zijn sowieso lastig af te stellen.

Kan me ook geen laagdekker bedenken zonder v stelling. Althans geen toestel dat als schaalmodel als peanut goed te bouwen is.
 
Back
Top