DHZ
In Memoriam
Met de "R" in de maand begint het vliegseizoen weer af te lopen, hoewel wij natuurlijk nog hopen op een aantal geschikte middagen.
Van het afgelopen seizoen staat deze demonstratie mij nog goed bij: het was geen speedkist of te-snel-vertrokken carrier-model maar een gevalletje "what you don't see is what you get" - verborgen gebreken. Is nog veilig geland. Hoef je met R/C niet te proberen!
Terwijl op het MBF bouwverslagen van Cox-aangedreven modellen belangstelling genieten vliegen hier in Groningen de 049's al lang hun rondjes. Wie er met korte lijnen een tank leeg kan vliegen (zonder om te vallen) geniet aanzien maar langzaam afgestelde motoren kunnen op hoon rekenen. Een van de oudere jongeren oefent al met 6-meter lijnen!
Behalve nouveautés vliegen er vertrouwde modellen zoals de Mustang Ace (2,5 cc ST diesel)
en de Suls Trainer (Webra 2,5 cc diesel).
Vrij nieuw is de "Junior Monitor" (met 2,5 cc AM diesel) waarvan nu eindelijk de startwagen betrouwbaar functioneert. Dat laatste mede dankzij Hans H. die een goed functionerende "dolly" voor een combat model ontwikkelde en erover adviseerde - waarvoor dank!
Er waren fraaie luchten op Vrijdag 30 Augustus. De beloofde windkracht 2 en de temperatuur van 24 graden werden ruim gehaald maar de wind kwam over het naastgelegen bos aanwaaien - met alle turbulentie die erbij hoort. Spannende vluchten dus weer, maar gelukkig geen brokken.
Van het afgelopen seizoen staat deze demonstratie mij nog goed bij: het was geen speedkist of te-snel-vertrokken carrier-model maar een gevalletje "what you don't see is what you get" - verborgen gebreken. Is nog veilig geland. Hoef je met R/C niet te proberen!
Terwijl op het MBF bouwverslagen van Cox-aangedreven modellen belangstelling genieten vliegen hier in Groningen de 049's al lang hun rondjes. Wie er met korte lijnen een tank leeg kan vliegen (zonder om te vallen) geniet aanzien maar langzaam afgestelde motoren kunnen op hoon rekenen. Een van de oudere jongeren oefent al met 6-meter lijnen!
Behalve nouveautés vliegen er vertrouwde modellen zoals de Mustang Ace (2,5 cc ST diesel)
en de Suls Trainer (Webra 2,5 cc diesel).
Vrij nieuw is de "Junior Monitor" (met 2,5 cc AM diesel) waarvan nu eindelijk de startwagen betrouwbaar functioneert. Dat laatste mede dankzij Hans H. die een goed functionerende "dolly" voor een combat model ontwikkelde en erover adviseerde - waarvoor dank!
Er waren fraaie luchten op Vrijdag 30 Augustus. De beloofde windkracht 2 en de temperatuur van 24 graden werden ruim gehaald maar de wind kwam over het naastgelegen bos aanwaaien - met alle turbulentie die erbij hoort. Spannende vluchten dus weer, maar gelukkig geen brokken.