LB boven Groningen

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door DHZ, 1 sep 2019.

  1. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Met de "R" in de maand begint het vliegseizoen weer af te lopen, hoewel wij natuurlijk nog hopen op een aantal geschikte middagen.
    Van het afgelopen seizoen staat deze demonstratie mij nog goed bij: het was geen speedkist of te-snel-vertrokken carrier-model maar een gevalletje "what you don't see is what you get" - verborgen gebreken. Is nog veilig geland. Hoef je met R/C niet te proberen!


    Terwijl op het MBF bouwverslagen van Cox-aangedreven modellen belangstelling genieten vliegen hier in Groningen de 049's al lang hun rondjes. Wie er met korte lijnen een tank leeg kan vliegen (zonder om te vallen) geniet aanzien maar langzaam afgestelde motoren kunnen op hoon rekenen. Een van de oudere jongeren oefent al met 6-meter lijnen!


    Behalve nouveautés vliegen er vertrouwde modellen zoals de Mustang Ace (2,5 cc ST diesel)

    en de Suls Trainer (Webra 2,5 cc diesel).

    Vrij nieuw is de "Junior Monitor" (met 2,5 cc AM diesel) waarvan nu eindelijk de startwagen betrouwbaar functioneert. Dat laatste mede dankzij Hans H. die een goed functionerende "dolly" voor een combat model ontwikkelde en erover adviseerde - waarvoor dank!


    Er waren fraaie luchten op Vrijdag 30 Augustus. De beloofde windkracht 2 en de temperatuur van 24 graden werden ruim gehaald maar de wind kwam over het naastgelegen bos aanwaaien - met alle turbulentie die erbij hoort. Spannende vluchten dus weer, maar gelukkig geen brokken.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  2. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    "Met de "R" in de maand begint het vliegseizoen weer af te lopen"
    Ik heb begrepen dat het LB vliegseizoen onder Groningen wat langer duurt, in ieder geval tot 28 september. Wellicht een mooie gelegenheid om met een delegatie Groningers naar de LB dag in Almere af te zakken en een demo 6 meter lijn vliegen aan die "Hollanders" te geven? :)
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  3. HansH

    HansH PH-SAM

    Lid geworden:
    23 jun 2016
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern, Duitsland
    Leuk om te zien dat jullie zo actief zijn en dat de startwagen goed functioneert. Ik ben tijdens de zeer warme dagen mijn koele hobbykelder ingevlucht om snel een nieuw kistje te bouwen voor mijn startwagen:
    IMG_1300.JPG
    Het ding vliegt prima en kan door het hele programma raggen ( rondetijd <4 sec.) Opbouw is zoiets als deTeosawki met papierbekelde foam neuslijst, achterlijst is rond 4mm koolstofbuis. De motor is een ASP 2,5 cc met 8x4 prop.Hij is klaar voor een landingsgestel maar ik heb dat nog niet gemonteerd, startwagen werkt prima en scheelt gewicht en weerstand!
    De startwagen werkt zo (Klaas en Jan-Willem kennen dit filmpje al):



    IMG_1201.JPG
    Is een oude speedpan met alu hoekprofielen, gaat geweldig voor kleine modellen!
     
    Bruno van Hoek en Ton van Munsteren vinden dit leuk.
  4. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Het busje van de "Groningers" is meestal te vroeg!
     
    ArthurP vindt dit leuk.
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Is er al een onderzoekscommissie ingesteld? :confused:
    Want als ik jullie was, moest de oorzaak daarvan, hoe dan ook, boven water komen.:cool:
    Te laat is nog tot daar aan toe, maar te vroeg...:eek:
    Weet in ieder geval dat we intens met jullie meeleven.:D
    We zullen er daarom alles aan doen om jullie verdere verblijf tijdens de LB dag toch zo aangenaam mogelijk te maken. :yes:
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2019
    ArthurP vindt dit leuk.
  6. Bell-crank

    Bell-crank

    Lid geworden:
    25 jan 2014
    Berichten:
    48
     
  7. Bell-crank

    Bell-crank

    Lid geworden:
    25 jan 2014
    Berichten:
    48
     
  8. Bell-crank

    Bell-crank

    Lid geworden:
    25 jan 2014
    Berichten:
    48
     

Deel Deze Pagina