Nieuw E2k model is daar belangstelling voor ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Look, 4 nov 2017.

  1. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    SH-0255MG
    zijn ook fijne servos, gebruik ik al tijdje in de E2K-Slipher en Spilar
     
  2. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Bedankt.
     
  3. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Nu ik toch bezig ben met vragen, welke pipo kan ik het beste kopen?
     
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    als je wedstrijden wil gaan vliegen 4S/2200 max, wacht dan ff antwoord af van 1 van de pylon racers

    voor recreatief ben ik erg tevreden over de tattuu 2300mAh/4S die worden behoorlijk misbruikt in een EDF en geven geen krimp

    wel (met het kouder wordende weer) Lipo's warm houden, je gaat wel meteen volgas weg.
     
  5. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Oké weer bedankt.
     
  6. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    HK graphene houden het nu al 2 jaar uit bij mij. Dit zijn ook de zwaarste 2200 pakketten die ik ken. Ik bewaar ze nooit vol...
     
  7. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Tjarko, ik heb jou bouwverslag gelezen en mijn vraag is waarom geen twee losse servo's in de vleugel?
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
  8. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    ??? Op pagina 16 zie je dat ik twee aileron servo,s gebruik. Ik gebruik de ailerons namelijk ook als flaps.
    De kogelkopjes deed ik niet zo handig, methode van Martijn is veel beter, kogeltjes op de servo hevels solderen..
     
  9. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Mijn vraag is waarom deze naast elkaar en niet halverwege in de vleugel. Is de voor de luchtweerstand of heeft dit een andere reden. Hoe kom ik aan dit verenstaal?
     
  10. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Nog even over accu's: als je van plan bent wedstrijden te gaan vliegen (doen! Is echt leuk en gezellig), dan kun je volstaan met elcheapo 4s 2200mAh lipo's. Door de governor rpm limiter maakt het nl niet uit of je dure of goedkope accu's koopt. Ook goedkope cellen kunnen zo wel tot 4jr mee gaan. Tenminste ik heb cellen van ouder dan 4jr waar ik nog steeds 10 rondjes vol gas op max rpm mee ga. Wel even accu's voor verwarmen, anders heb je kans dat je max rpm niet haalt.

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
     
  11. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Ik heb al de YEP80 besteld om dit te bereiken.
     
  12. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Hoe kan ik de pipo voor verwarmen?
     
  13. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Even typo aanpassen. LiPo voorverwarmen kan in een daarvoor ontworpen LiPo-heater-box. Firma Robbe heeft ze in haar assortiment. Zelf bouwen kan ook.
     
  14. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Die yep moet nog wel voorzien worden van speciale firmware. Deze begrenst rpm op vast toerental van ca 15200. Samen met een 8x8 apc brandstof prop geeft dit 170 km/u snelheid. Yep kan geflasht worden door mij of door Wubbo. Kost verder niks. Stuur even een pb wanneer je zover bent. Flashen is het schrijven van de firmware in de controller chip van de yep.

    Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
     
  15. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Oké ik geef je wel een bericht. Alvast bedankt.
     
  16. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Inderdaad servos in de romp voor minimale luchtweerstand. 2mm verenstaal heeft elke goede modelbouw winkel
    Servo,s in de vleugel gaat ook prima. Wordt ook in wedstrijden gebruikt.
     
  17. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Bedankt voor de uitleg.
     
  18. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Hallo E2K piloten.
    Met heel veel belangstelling dit draadje gelezen.
    Ik zelf vlieg nu een jaar of 3,en wil steeds meer naar de snellere modellen.
    Maar voor dat ik weer een nieuw toestel aanschaf,heb inmiddels al 5 vliegklare kisten ,multiplex dogfighter,wing wing z84 ,ef1 formule speedwing,multiplex funjet,en een hurricane van Look,wilde ik eerst eens gaan kijken bij een E2K wedstrijd.
    Alleen vroeg ik mij af of er nog wel wedstrijden dit jaar gevlogen worden.
    Of een vereniging waar veel met dit soort kisten gevlogen wordt ?

    Mvg Ewald
     
  19. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Hoi Ewald,

    Helaas is het wedstrijdseizoen van 2019 voorbij. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik vlieg regelmatig E2k op het veld van Almere. Je bent van harte uitgenodigd om te komen kijken. Stuur anders even een pb.

    Peet
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
  20. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    180
    Even een vraag. Ik ben bezig om de vleugel passend op de romp te krijgen en merk nu dat als de vleugel met de voorlijst strak tegen de romp zit ik nog circa een halve centimeter aan de achterzijde teveel heb om deze in de uitsparing te kunnen plaatsen om deze strak op de romp te krijgen. De vleugel is 20.5 en de uitsparing 30. Doe ik iets fout?
     

Deel Deze Pagina