De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
De PDF kan ik als PDF niet openen. Is 'beschadigd'.
Kan hem wel openen in Illustrator, en kom ik weer uit in mijn oorspronkelijk opmaak, ook als
ik de extensie omzet naar .dxf... gaat dat keurig in Illustrator... en is de laag z'n naam alleen kwijt.
In Illustrator kan je elke laag een eigen benoeming geven.
.pdf veranderen in .dxf
 
Dat is allemaal mogelijk, en dan wordt het door Illustrator keurig gepikt.
Willekeurige grafisch vormgegeven opmaak...
Maar de .pdf die je geretourneerd hebt niet.
Als die geopend is geweest in Auto-Cad en terug gezet naar .pdf... is die omzetting niet goed gegaan. In Acrobat Pro opent deze dan niet meer als PDF.

En geeft deze melding...

Schermafbeelding 2019-08-19 om 20.51.58.png
 
Laatst bewerkt:
De dxf was ook niet leesbaar omdat het geen vloeiende lijn was.
Via Solidworks omgezet naar een leesbare dxf en daarna omgezet naar een .dat bestand dat te snijden is.
Wat een belachelijk dik profiel, lijkt wel iets van 18%.

GJ
 
Kwik Fly is natuurlijk sterk achterhaald in RC1 land. En bepaalde figuren zijn er zelfs zeer lastig mee uit te halen.

Klopt Bas, de modellen worden voor een bepaald vlieg programma ontworpen. "Vroeger" waren de figuren redelijk eenvoudig en had je dus geen hele bijzondere hoogstandjes nodig. De rompen uit die tijd worden in kunstvlucht jargon ook wel "potlood rompen" genoemd omdat ze zo slank zijn. Persoonlijk vind ik het veel mooier dan de huidige rompen. De huidige rompen zijn echter zo extreem hoog en dik om goed meskant lussen te kunnen vliegen en de snelheid laag te houden.

Met een model als de Kwik Fly of een ander model uit die tijd kun je het huidige programma niet vliegen. De aerodynamica, met name van de romp, schiet te kort.

Grt,

Arnoud.
 
Even terug naar Willy zijn verhaal.
Omdat hij dit weekend bij een speedmeeting was moet het weer harder.
Ik had een motor besteld, eigenlijk voor mijn eigen model maar daar mag Wil ook wel mee vliegen.
Gas op de knuppel zodat ik 4 kanalen over kan geven.
Prop en versetzte spinner zijn besteld.
Berekende snelheid op 4S: 200 km/u
Op 6S: 290 km/u en de aandrijving kan dat 1 minuut volgas aan.
Het zal volgende week wel binnen zijn, eens kijken of ie dat aankan.

GJ
 
Prima GJ... hop maar naar bouwdraadje Kaos... dat is toch ARF chaos...

Mooie uitleg Arnoud. Astro Hog was was ook zo een ‘early pattern flyer’...

Toch moet het leuk zijn om hem weer in oude luister te brengen.

Moderratie mag deze schrijfselen omkatten naar mijn Kaos doopceel... of een nieuw draadje? Vleugel voor een Kwik-Fly, maar dan anders?

Want uit balsa is deze vlot te bouwen.

Ik kan het vector patroon opbouwen uit veel en veel minder punten.


Bijkans schakel ik morgen weer even om naar 100% automonteur... carburatie oplossen. Dat is moe thuiskomen.
 
Morgen ga ik vrijwilligerswerk doen.
Thuiszitten is niet goed voor me dus ga ik technische klusjes doen.

GJ
 
Even terug naar Willy zijn verhaal.
Omdat hij dit weekend bij een speedmeeting was moet het weer harder.
Ik had een motor besteld, eigenlijk voor mijn eigen model maar daar mag Wil ook wel mee vliegen.
Gas op de knuppel zodat ik 4 kanalen over kan geven.
Prop en versetzte spinner zijn besteld.
Berekende snelheid op 4S: 200 km/u
Op 6S: 290 km/u en de aandrijving kan dat 1 minuut volgas aan.
Het zal volgende week wel binnen zijn, eens kijken of ie dat aankan.

GJ

Even wat uitleggen. Ik was dit weekend bij een Speedtreffen in Osnabrück. Daar vloog niks langzamer dan 200km pro Stunde.
Op een gegeven moment kwam er een wat grotere Speeder. Iets als een Monster of een Crocolade. Deze ging door de 400km
grens. Gruwelijk hard en behoorlijk duur zo'n toestel.
Daarom is het zo leuk dat G.J. toestellen ontwerpt en bouwt, die 200-300km halen en aanzienlijk betaalbaarder zijn.
 
Leren vliegen met een Speeder;
De Speeder die GJ voor mij gebouwd heeft is gecrashed.
De eerste keer dat ik er mee vloog, heb ik hem heel kunnen houden. GJ leerde mij het toestel helemaal verticaal te leggen in de bocht.
Gisteren was het de tweede keer. Er zat een "betere" prop op, waardoor hij zo'n 180km/uur ging. Na een paar voorzichtige rondjes, dacht ik aan het dwars leggen in de bocht. Ik legde hem echter net iets te ver in de bocht, waardoor hij naar beneden ging. En dan is 180km ineens wel heel snel. Ik kreeg hem nog enigszins zacht aan de grond, maar door het gewicht van motor en lipo, was toch de romp door midden. Sorry GJ.
Tot mijn (blije) verbazing zag ik het toestel goed, ook toen hij wat verder weg was. Verder vind ik mezelf nu een sukkel.
 
GJ heeft een vleugel voor me gemaakt, voor een speeder. Het is een zeer snel profiel geworden met een brede koorde.

"Dopieman" heeft mij de onderkant leren foliën. De rest heb ik zelf gedaan.
Bovenkant groen en onder zwart.
Best moeilijk bij randen en bij de aelerons. Hoe snij je, hoe knip je, waar langs, waar tegen?

Op YouTube zie ik alleen maar mannetjes die met een strijkijzertje over mooie rechte stukken gaan. Maar hoe je randen mooi recht krijgt?
 
Laatst bewerkt:
Samsung foto's 7 sept. 2019 466.jpg
Samsung foto's 7 sept. 2019 467.jpg
Samsung foto's 7 sept. 2019 470.jpg


Dit wordt de tweede speeder die G.J. voor mij bouwt. Deze zal behoorlijke snelheden kunnen halen.
 

Bijlagen

  • Samsung foto's 7 sept. 2019 471.jpg
    Samsung foto's 7 sept. 2019 471.jpg
    406 KB · Weergaven: 129
Gisterenavond, in een enthousiaste bui, de doos met daarin de Massimo eens open gemaakt.
De handleiding en de tekeningen leveren mij alleen maar meer vragen op.
Na 5 minuten ergernis, de doos maar weer dicht gedaan.
Jammer maar helaas.
 
Dat spul moet je uitleggen op te bouwtafel. Alles rustig besnuffelen. Wat hoort waar.
Potmeters van het IQ een beetje fine-tunen... en dan ontstaat gestalte.

En anders... bestel een Westerly bij een kit cutter... gewoon om te bouwen...
Klassiek, niet snel... maar om het bouwen en het 3D inzicht te trainen...
Een makkelijker puzzel.

De Venture gaat toch wel lukken hoop ik?
 
De massimo schudt je in elkaar in een avond.
Stelt echt niks voor, je kan niet eens een fout maken, ook al zou je dat willen.
Enige verwarrende kan zijn de plaatjes voor de servo's, je moet kiezen of je de roeren via de boven of de onderkant aan wil sturen dus moet je kiezen waar het plaatje komt.
Maar dit is amper een bouwdoos te noemen, het is meer alles op zijn plek leggen en dan secondelijm erop druppelen.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top