Zo ver ben ik met de buis niet de strijd aan gegaan.
Als ligger nog niet gebroken in eHawk... rest wel aan gort...
Diagonaal kruislings roving (ruit) dun met een afstand van 3 cm.... geeft al zeer veel sterkte...
Dubbel glassen 25 gr 1,5 mm balsa, aan weerszijden geeft enorme stijfheid.
Piepschuim is een spacer zoals bekend, dat schuim geeft geen sterkte.
Heb het Kwik-Fly profieltje klaar. Tekeningen van Outerzone erg vertekent, onbruikbaar.
Dus een eigen kopie-plannenset die ik ooit in DE had aangeschaft gebruikt, en die was goed recht, een goede scan geweest.
Dat nog eens even vergeleken met de plannen van Top Flite MkIII, en de Kwik-Fly-E...
Bar-Fly...
Enig inlezen leverde een Eppler E169 op... die het toch echt totaal niet was,
in de tapering na dikste punt, ligger, veel te vlak.
Kwam zelf eerst uit op een REA101 il... ook niet helemaal...
Trof ik een RAF30-il en daar leek het verduiveld veel op... Na de dikte op 175% te hebben aangepast een 98% match?! Grappig.
Het profiel is nu 1:1 met de vleugel en de plannen van Graupner, via sjabloon getest
en op de lichtbak. Zonder Profili en daarmee geen coördinaten!
Onderstaand de screendump van de digitale tekening... Heb hem in vector staan.
De dot-lijn is voor printer-calibratie 10x10mm langs de tekenliniaal.
De voorlijst is een 10x10 balsa-lat. Voorste ligger 6x6 achterste ligger 5 x 10.
V-stelling zou 4 graad moeten zijn...
Voor de liefhebbers om te downloaden, gratis en voor niks de bestandjes.
Zaakje is opgemaakt in Adobe Illustrator...
Als het lukt GJ? Heel graag... mocht je geen puf hebben wegens gezondheid...
Lees ik het wel... dan moet ik zelf maar gaan boogschieten...
Sterkte GJ.
Groet Bas