Aandrijf probleem

Wat voor zender en ontvanger gebruik je ook als weer?

Bij mij is hij gevoelig voor de 0-stand van de knuppel, maar de ratel staat iets te strak,
digitaal lees ik dan een andere waarde op de zender, maar dat accepteert de regelaar dan als 0. Het heeft iets marge.
Trims op 0 natuurlijk...

Mocht het een stok oude zender zijn, zijn de potmetertjes dan nog wel kuis?

Verder gaat het bij mij niet zo stroef. Je bevestigd toch wel met OK?

Met een maar minuutjes had ik de zaak wel door en in het gareel hoor?, in de lage toeren vond ik de regelaar wat achter blijven in finesse.
Een andere regelaar, die helaas niet meer gemaakt wordt, deed het 10x beter. Alleen ging die niet goed synchroon in opstart
Twee motoren tegelijk in toeren zetten. Altijd wat, maar met trim in het gareel gebracht.


Maar loop hem nog even na met de programmeerkaart.

Dan sluit je alles aan, op het laatst pas de stekker aan de ontvanger...
Zonder op ontvanger geeft hij een lange interval piep.
Dan aansluiten, dan geeft ie bij mij twee reeksen van piepjes.

Verder heb ik een andere programmeerkaart? Deze deedt het direct.
Weet niet over issues zijn met die kaart, en of het de juiste is...
Heeft ook andere timing-waarden, die mij bekender ogen.

IMG_0924.jpg

Min zender staat hier op... overigens... ik dacht... sluit em even aan op een
oude servotester van Robbe.... wel de regelaar totaal in de rats.
Kon alles nalopen... de reverse was ie kwijt. Dat heeft dus met het type puls van doen.
PPM signaal (kan N.P.S. goed uitleggen als elektronicus) en Corrien... en...

IMG_0919.jpg


Dan gaat de labvoeding er aan op 12,5 volt...

IMG_0920.jpg

Dan aansluiten op de power, hier een labvoeding...
wat je eerst hoort zijn de piepjes van de zender, de Jeti TX modulle...
De ontvanger is niet aangesloten. Gaskanaal staat op 0...


Dan gaat de ontvanger er aan... en krijg je de volgende geluiden.
Vergeet de steady beeps van de zender...
2 reekens stevige biepen uit de ESC...




N.P.S. hoe kijk jij daar tegenaan? Motor timing?
 
Laatst bewerkt:
Item 1 moet op optie 3 staan en item 5 zou ik op optie 5 zetten. Indien de motor niet achterwaarts loopt, probeer eens 2 van de motor aansluitingen met elkaar te wisselen.
Misschien kun je een video maken en hier instellen?
 
Ik heb de x9r taranis van frsky.
En ja alles al tig keer na gelopen en op ok gedrukt.
Draden omzetten heeft geen uitwerking.
Stand 1 staat op 3, stand 3 op 5, maar zelde dat ik um de andere kant kan op laten draaien net voor de 0 stand van voorwaards.
Jongens dit is om te huilen.
Grt peter.
 
Bij eerste klikje achterwaards geeft de motor een tikje de andere kant op verder niets.
Voorruit giert ie er overheen, en soms bij de lagere toeren een knal of dat de rem er op vliegt.
Dit kan toch niet goed zijn? Dat bruchles lijkt meer op trustlus, sorry maar gaat bij mij niet lekker zo.
Grt peter.
 
Bij eerste klikje achterwaards geeft de motor een tikje de andere kant op verder niets.
Je moet voor achteruit eerst de stick in de achteruit positie brengen, dan terug in de neutrale stand zetten en dan pas is de andere draairichting geactiveerd (“veiligheidsfunctie”)!
 
Ja, maar dat helpt ook niet.
Vooruit langzaam terug, netraal, achterwaards, neutraal, achterwaards klik nix.
Ik heb denk ik alles al geprobeert maar nope.
Grt peter
 
Niet als je de programmeerkaart gebruikt? Knuppel dan in nul.
Zalt zo even testen... brengt het ook zo weer in het gareel...

Met de knuppel naar achter? Vrees dat je dan weer in de programmeermodus komt...
Ik heb hierboven wat filmpjes gemaakt... gaan weer bouwtijduren in zitten.

Ik denk dat het aan de programmeerkaart ligt?
Dan moet je het via de zender doen... biepen tellen... ik tel liever mooie beppen... haha...
En dan via de manual... die staat dacht ik op de site van HK.

Brushless... 'Bruchles'... is een Engelsman die zonder kleerscheuren net de Autobahn heeft verlaten...
en met het zweet in de nek een koffie besteld in een wegrestaurant... Haha...
'Ich bin 'F@#$$&^king' bruchles, Yoeh Germans are Bluddy Madman' :D:eek:
 
Laatst bewerkt:
Heb je die zwei filmjens beogenshaut hier oben, dort, da...
Die stehen dort nicht für die Kat sien Sat...e-litennavigazionen :yes::D:p

Zo offline... andere zaken!

Gr Bas
 
Morgen shauf ich das an, ich zits nu an der snaps.
Schenk mal ein, wir willen allen besoffen zein.
Ond da is fud die kats zein siepfel.
Grt peter.
 
Meine deuts ist fiel besser als mijne englies, in schreiben dan.
Spreche kein probleem mit engels, aber das scheis leute fon hk telefoonnier nicht mit mir.
2 stunde an chat gezessen, abber nicht die tereug die koste fur das terueg zending betstalemn.
Ich hab deine felieur direct ab besteld abber hoite doch bekommen hier.
Of te wel ik ben niet blij nu!
Grt peter
 
Sorry mannen, ik was gister erg boos en later wat te veel gedronken, verhelpt dat mijn probleem....nee, maar lucht wel op.
Vandaag maar eens kijken hoe dat op te lossen.
Grt peter.
 
Aanbod regelaars voor bootjes is redelijk nihil.

Komt in allerlei gedaantes, maar feitelijk bijna het zelfde. Zijn maar een paar fabrieken die alles maken.

Tevoren weet je niet wat je koopt.

De HiModel regelaars hebben/hadden ook zo hun trekken. Fikten de BECs van door. Kreeg je volle accuspanning op je servo! Bij aansluiten ging het al mis.

Is dan ook van de markt gehaald, maar geen alternatief of verbeterde versie.

En dan zijn de vliegregelaars donders goed van dat merk!
 
Tssss esc ingesteld zoals in de handleiding staat met biepjes tellen.
Reseltaat het zelfde, een tikje achteruit verder nix.
Nu eerst de zender opladen die is leeg.
Schiet mij maar in een rubber, snap hier echt niet wat er loos is.
Grt peter.
 
Sorry mannen, ik was gister erg boos en later wat te veel gedronken, verhelpt dat mijn probleem....nee, maar lucht wel op.
Vandaag maar eens kijken hoe dat op te lossen.
Grt peter.

Gelieve je voorgaande uitlatingen achterwege laten. Het helpt dit topic niet en jezelf niet in het nog serieus hulp krijgen.Dat je een hekel aan Engels en het lezen van manuals hebt is iets waar je toch aan moet werken want met heel veel spul zit je hieraan vast. Naar mijn idee volgens je uitingen hier heb ik het idee dat je het niet eens serieus probeert.

Maar terug op je probleem, als eens met het kanaal op "reverse" geprobeerd?
 
Dat had ik ook niet moeten doen, mijn excuses hier voor.
En ja toch echt serieus mee bezig, tracht het manuel te ontcijferen.
En heb geen hekel aan engels hoor, spreek het prima, lezen echter slecht.
Hoe bedoel je kanaal op revers, in de esc of zender?
Grt peter
 
Bij outputs op de zender zie je duidelijk bij min het pijltje de andere kant op wijzen. En visa versa.
Dus het probleem zit daar niet.
Grt peter
 
Back
Top