Het moest er toch een keer van komen, in plaats van vooral rondneuzen nu een bouwverslag hier op het modelbouwforum. Na een paar kleinere kisten te hebben gebouwd wilde ik een grotere kist, het is de Hawker Sea Fury schaal 1/5.6 van Jerry Bates geworden.
De 3-blads Jerry Bates tekeningen heb ik vorig jaar besteld by rc-europe. Ik heb niet gekozen voor de short kit, ik ga de onderdelen zelf maken. September vorig jaar ben ik gestart met de ribben van de vleugel en de fuselage delen. Hier is in het kort de stand van zaken.
Neusdeel van fuselage:
De rest van de ribben heb ik ook al gemaakt, ik zal het achterdeel van de romp eerst los bouwen van het voorste deel en daarna pas samenvoegen.
En een stukje vleugelmiddenstuk droog passend in elkaar gezet:
Van de ribben R2 heb ik het balsa van de wielkast laten zitten voor de stevigheid tijdens het bouwen van de vleugel. Deze delen ga ik pas verwijderen als de vleugelbovenkant is ingedekt.
Ook de vleugel bouw ik eerst in delen vooraleer samen te voegen tot een complete vleugel uit een stuk met een span van 210cm.
Het wordt een MLD versie, hieronder de 6-40 op HrMs Karel Doorman (18 Jan 1954):
En om een indruk te geven van het kleurschema:
Veel meer (bouw)fotos gaan volgen, met bovenstaande wil ik de spits afbijten.
Clear skies, Jurgen
De 3-blads Jerry Bates tekeningen heb ik vorig jaar besteld by rc-europe. Ik heb niet gekozen voor de short kit, ik ga de onderdelen zelf maken. September vorig jaar ben ik gestart met de ribben van de vleugel en de fuselage delen. Hier is in het kort de stand van zaken.
Neusdeel van fuselage:
De rest van de ribben heb ik ook al gemaakt, ik zal het achterdeel van de romp eerst los bouwen van het voorste deel en daarna pas samenvoegen.
En een stukje vleugelmiddenstuk droog passend in elkaar gezet:
Van de ribben R2 heb ik het balsa van de wielkast laten zitten voor de stevigheid tijdens het bouwen van de vleugel. Deze delen ga ik pas verwijderen als de vleugelbovenkant is ingedekt.
Ook de vleugel bouw ik eerst in delen vooraleer samen te voegen tot een complete vleugel uit een stuk met een span van 210cm.
Het wordt een MLD versie, hieronder de 6-40 op HrMs Karel Doorman (18 Jan 1954):
En om een indruk te geven van het kleurschema:
Veel meer (bouw)fotos gaan volgen, met bovenstaande wil ik de spits afbijten.
Clear skies, Jurgen