Nieuw nieuw

Dat begrijp ik helemaal... Daar hebben ze winkels, en bouwdozen voor uitgevonden ;)
 
Dat begrijp ik helemaal... Daar hebben ze winkels, en bouwdozen voor uitgevonden ;)

Heb je helemaal gelijk in maar soms ga je nog wel eens uit van hoe je anderen behandeld, dat je dat ook nog wel eens terug krijgt... Afspraak is afspraak en open en eerlijk... Maar zucht 3x op rij de deksel op de neus...
 
Dat lijkt me geen verkeerd toestel als eerste trainer.

Tip: ga zelf op zoek naar filmpjes en reviews om een indruk te krijgen.
 

Zo te zien redelijk stabiel te vliegen...
Alleen bij de start kwam de staart wel dichtbij de grond, en bij landen is hij wat minder vergevingsgezind zo te zien....
Ik vraag me af of starten op gras ook wel gaat?
 
Een maat van me heeft dat ding, en het vliegt goed, maar is nagenoeg onbruikbaar op gras (landingsgestel, met name neuspoot, vrij zwak).
Niet geschikt om te leren landen...

In dat opzicht kun je het beste iets zoeken wat geen neuspoot heeft. Niet omdat "neuspoot" op zich ongeschikt zou zijn, maar omdat de meeste ARF kisten gewoon een waardeloze neuspoot hebben...
Zelfs de al eerder genoemde en veel geprezen Calmato heeft niet echt een overtuigende neuspoot af fabriek.
 
Een maat van me heeft dat ding, en het vliegt goed, maar is nagenoeg onbruikbaar op gras (landingsgestel, met name neuspoot, vrij zwak).
Niet geschikt om te leren landen...

Super, dan laat ik deze voorbij gaan... Ook de vleugels leken me achteraf niet handig te demonteren en monteren iedere keer...

Hopelijk heeft iemand hier nog een Tubdra of bush plane ofzo haha of weet iemand nog een goede site behalve marktplaats?
 
Die FMS Cessna 182 lijkt me geen prettig beginnerstoestel. Het ziet er leuk uit zo'n schaalmodel dat begrijp ik maar het zorgt er ook voor dat het een minder geschikt lestoestel is.

Door die wielkapjes bijvoorbeeld start zo'n toestel meestal wat lastig vanaf een grasveld. De Tundra die voorgesteld is heeft dit bijvoorbeeld niet.

Maar als je vandaag naar Tubbergen gaat vraag dan vooral ook eens wat ze daar voorstellen. Het is een goed vertrekpunt voor het lessen als je met een eventuele instructeur afstemd wat zijn mening over een goed lestoestel is.
 
Die FMS Cessna 182 lijkt me geen prettig beginnerstoestel. Het ziet er leuk uit zo'n schaalmodel dat begrijp ik maar het zorgt er ook voor dat het een minder geschikt lestoestel is.

Door die wielkapjes bijvoorbeeld start zo'n toestel meestal wat lastig vanaf een grasveld. De Tundra die voorgesteld is heeft dit bijvoorbeeld niet.

Maar als je vandaag naar Tubbergen gaat vraag dan vooral ook eens wat ze daar voorstellen. Het is een goed vertrekpunt voor het lessen als je met een eventuele instructeur afstemd wat zijn mening over een goed lestoestel is.

Was ik inderdaad ook van plan hoor haha... en dan werden mijn vermoedens bevestigd haha
 
nee, ookal is het wel een hoogdekker, Piper achtige vliegtuigen hebben een relatief korte romp en lange vleugels. Als je kan vliegen prima, maar als trainer minder geschikt ivm het haak effect
 
Ga er als een leidraad maar vanuit, ook al is het geen echte wet van Meden en Perzen, dat alles wat "schaal" is, per definitie minder geschikt is.
Er is een reden waarom het lelijke eendje en het Renaultje 4 er uit zagen zoals ze deden, en diezelfde reden is ook waarom trainer vliegtuigen er uit zien zoals ze doen: Functioneel zijn en niks overbodigs.

Ik bedoel dit niet flauw of lullig of op geen enkele manier neerbuigend, maar dit word een herhaling van zetten.

Jij blijft terugkomen op hoe het er uit ziet, en wij blijven hameren op dat je daar niet naar moet kijken.

Op een gegeven moment heeft dat geen zin meer. Dan bekruipt mij het gevoel "Koop dan wat je mooi vind, en zie maar hoe dat in de praktijk uitwerkt".

Meer kunnen we ook niet doen, je kunt een paard naar zijn drinkbak brengen, je kunt het dier niet dwingen om te drinken.
 
Als je nu praat over "ik wil leren vliegen" dan is DAT toch echt het soort deal waar ik onmiddelijk bovenop zou springen....
Prima vliegtuig met uitstekende reputatie, zender waar weinig aan af te dingen valt, accu, lader, alles in een koop...
 
Vandaag wezen kijken/ vliegen bij ikarus erg leuke en vriendelijke mensen.. Maar twijfel of het echt wat voor me is... Ook de reistijd viel me niet mee...
Weet iemand of er dichterbij Hengelo een vliegclub is?
 
Hallo Erik.

Weet niet wat de reistijd was, maar van jou uit Hengelo naar Nijverdal is ook zeker 20 minuten rijden.
Kijken kun je altijd en je bent van harte welkom.

Groetjes René
 
Back
Top