Complimenten !
Als ik zie waar ik al tegen aan loop met de bouw van mijn LZV, kan ik mij heel goed voorstellen hoeveel voeten in aarde dit project wel niet heeft
Hallo Dobermann,
Bedankt voor je complimenten.
Ik weet precies wat ik wil gaan bouwen, dat is het probleem niet, veel meten aan de Goldhofer 1:1 dieplader, maten opschrijven. foto's maken.
Daarna omrekenen van de 1:1 naar de schaal 1:14 is best veel werk en dan uitproberen hoe en of het het werkt.
En ja, dan moet je soms concessies doen, omdat het niet altijd lukt om elk onderdeel precies 1 op 1 na te maken.
Tot nog toe ben ik er steeds nog uitgekomen.
De Goldhofer bouwtekening is in de schaal 1:100, dus ook steeds weer alles omrekenen naar 1:14
Het is echt een groot project, maar het komt goed, als ik tijd van leven heb en gezond blijf, want dat is het allerbelangrijkste, dan zal de Goldhofer dieplader medio 2022 rijklaar zijn.
Het is een heel mooi project en een uitdaging om de dieplader zo goed mogelijk na te bouwen naar de 1:1
Ik werk er iedere keer weer met heel veel plezier aan, het verveeld nooit.
En natuurlijk loop ik soms ook tegen problemen op.
Omdat de ruimte in het achterdek beperkt is, ben ik al enige tijd op zoek naar 4 planetaire reductie motoren van 24 a 25 mm rond, met een uitgaande as van 6 mm en een toerental van 40 tot 45 toeren per minuut en met een koppel van 10 kg/cm. voor de Master hydrauliek cilinders.
Helaas zijn deze motoren niet zomaar voor handen met zo'n groot koppel.
Motoren genoeg, maar of te groot, of veel te weinig koppel hooguit 2.2 tot 5 kg/cm.
Nu ben ik bezig met een bedrijf in China om de motoren te laten maken/bouwen, maar het probleem is de communicatie, de mevrouw waarmee ik in contact ben, begrijpt mij niet, haar Engels is slecht en hierdoor begrijpt zij mij niet goed.
En ja, mijn Chinees is Nul, komma, nul.
Een Vertaal programma werkt ook niet echt, want ze begrijpt ze nog steeds niet goed, wat ik wil hebben, maar uiteindelijk komen we hier ook wel weer uit.
Ik wil 12 Volt motoren hebben, maar ze stuurt me steeds documentatie van 6 volt motoren.
Dus moeten we dit probleem nog even oplossen, hahaha.
Ook een gerespecteerd modelbouwer heeft mij advies gegeven, dat het ook mogelijk is om de mastercilinders, middels de schroefspindels aan te drijven met 6 Volt motoren.
Uiteindelijk komt het wel goed.