VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Update : 400

Het is al weer de Vierhonderdste update, maar zeker nog niet de laatste update.

De diverse messing borgingsplaatjes met de asjes tijdelijk gemonteerd in de boven en onderarmen van de 10 draaistellen.


Weer (te) veel foto's gemaakt, foto's zeggen soms meer dan woorden.

IMG_8140.jpg


IMG_8143.jpg


IMG_8144.jpg


IMG_8145.jpg


Tijdelijk de Wedico velgen gemonteerd met de Wedico banden.
IMG_8161.jpg


IMG_8164.jpg


Alle messing borgingsplaatjes met de stalen asjes in de boven en onderarmen gemonteerd.
IMG_8169.jpg


IMG_8173.jpg


IMG_8175.jpg


IMG_8181.jpg



Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Update : 401

Nu zullen velen onder jullie denken, wat is hij nu eigenlijk aan het bouwen, wat gaat het worden.
Hij heeft het wel steeds over een Goldhofer 5 bij 3 dieplader, maar hoe ziet die Goldhofer 5 bij 3 met gieksleuf dieplader er nu eigenlijk uit.


Goed, hier komt een foto van de Goldhofer 5 bij 3 dieplader met gieksleuf met de 4 assige Volvo FH 16
Hier uitgevoerd met het uitschuifbare breed diepbed.
Het Smalbed, het Breedbed en het Ketelbed zijn onderling uitwisselbaar, c.q. te verwisselen.

Zoals jullie zien, is dit best een zware "jongen"
GOLDHOFER DIEPLADER  5 bij 3.jpg


De Goldhofer Smalbed dieplader die ik aan het bouwen ben, vanaf de tekening van Goldhofer, ziet er iets anders uit, maar komt wel redelijk overeen met deze Goldhofer 5 bij 3 dieplader.
Helaas was bij Goldhofer geen tekening van de bovenstaande dieplader beschikbaar.
Ik zal t.z.t. aangeven als de Goldhofer smalbed dieplader verder is (af) gebouwd, wat de verschillen zijn.
Elke Goldhofer dieplader wordt bij Goldhofer gebouwd naar de wensen van de client.
Er is eigenlijk geen enkele dieplader die men bij Goldhofer bouwt gelijk, soms kleine verschillen, maar soms ook best grote verschillen.
 
Je kan wel zien dat hier een modelbouw kunstenaar aan het werk is, dit gaat een hele mooie dieplader worden als hij eenmaal klaar is.
En niet te vergeten de Wedico Volvo,s die Pieter gebouwd heeft die zien er ook fantastisch uit.
Dit is een bouwverslag om van te genieten elke keer een stukje verder en de vele details, ga zo verder Pieter.
Een compliment is hier zeker op zijn plaats modebouw van de hoogste klasse.
 
Je kan wel zien dat hier een modelbouw kunstenaar aan het werk is, dit gaat een hele mooie dieplader worden als hij eenmaal klaar is.
En niet te vergeten de Wedico Volvo,s die Pieter gebouwd heeft die zien er ook fantastisch uit.
Dit is een bouwverslag om van te genieten elke keer een stukje verder en de vele details, ga zo verder Pieter.
Een compliment is hier zeker op zijn plaats modebouw van de hoogste klasse.


Hallo Marceline,

Bedankt voor dit mooie compliment.
Smiley  2 Dikke duimen - kopie.jpg

Ik doe mijn best en probeer de Goldhofer dieplader zoveel mogelijk volgens de Goldhofer tekening na te bouwen.
Helaas is het in de modelbouw niet altijd mogelijk op alles 100% na te bouwen en moeten er soms concessies gedaan worden.
Ik probeer dit wel zo veel mogelijk te beperken en zal mijn best doen om de Goldhofer dieplader 1:14 functioneel na te bouwen na de 1:1 Goldhofer dieplader op de foto, maar dan met het smal diepbed.
Ik ben al een heel eind op weg, maar de Goldhofer 5 bij 3 smalbed dieplader is nog lang niet af.
 
Update : 402

Hallo allemaal,

We gaan weer verder.

Nu alle draaistellen gemonteerd zijn, ziet het er als volgt uit.

Ik zie nu op de foto's dat de draaistellen niet allemaal aan de bovenkant vlak staan, met name nummer 1 en 5 staan niet vlak, niet op gelet met de foto's maken.
Bovendien staan de draaistellen zonder velgen en banden lager.
IMG_8182.jpg


IMG_8196.jpg


IMG_8193.jpg


Het achterdek worst 590 mm lang.
IMG_8200.jpg


IMG_8199.jpg


IMG_8205.jpg


De 5 draaistellen liggen nu ondersteboven en nu liggen de 5 draaistellen wel op gelijke hoogte.
IMG_8215.jpg


IMG_8217.jpg


IMG_8218.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

 
Complimenten !

Als ik zie waar ik al tegen aan loop met de bouw van mijn LZV, kan ik mij heel goed voorstellen hoeveel voeten in aarde dit project wel niet heeft :worship:
 
Complimenten !

Als ik zie waar ik al tegen aan loop met de bouw van mijn LZV, kan ik mij heel goed voorstellen hoeveel voeten in aarde dit project wel niet heeft :worship:


Hallo Dobermann,

Bedankt voor je complimenten.

BEDANKT DUIM OPHOOG 2.jpg


Ik weet precies wat ik wil gaan bouwen, dat is het probleem niet, veel meten aan de Goldhofer 1:1 dieplader, maten opschrijven. foto's maken.
Daarna omrekenen van de 1:1 naar de schaal 1:14 is best veel werk en dan uitproberen hoe en of het het werkt.
En ja, dan moet je soms concessies doen, omdat het niet altijd lukt om elk onderdeel precies 1 op 1 na te maken.
Tot nog toe ben ik er steeds nog uitgekomen.
De Goldhofer bouwtekening is in de schaal 1:100, dus ook steeds weer alles omrekenen naar 1:14
Het is echt een groot project, maar het komt goed, als ik tijd van leven heb en gezond blijf, want dat is het allerbelangrijkste, dan zal de Goldhofer dieplader medio 2022 rijklaar zijn.
Het is een heel mooi project en een uitdaging om de dieplader zo goed mogelijk na te bouwen naar de 1:1
Ik werk er iedere keer weer met heel veel plezier aan, het verveeld nooit.

En natuurlijk loop ik soms ook tegen problemen op.
Omdat de ruimte in het achterdek beperkt is, ben ik al enige tijd op zoek naar 4 planetaire reductie motoren van 24 a 25 mm rond, met een uitgaande as van 6 mm en een toerental van 40 tot 45 toeren per minuut en met een koppel van 10 kg/cm. voor de Master hydrauliek cilinders.
Helaas zijn deze motoren niet zomaar voor handen met zo'n groot koppel.
Motoren genoeg, maar of te groot, of veel te weinig koppel hooguit 2.2 tot 5 kg/cm.

Nu ben ik bezig met een bedrijf in China om de motoren te laten maken/bouwen, maar het probleem is de communicatie, de mevrouw waarmee ik in contact ben, begrijpt mij niet, haar Engels is slecht en hierdoor begrijpt zij mij niet goed.
En ja, mijn Chinees is Nul, komma, nul.
Een Vertaal programma werkt ook niet echt, want ze begrijpt ze nog steeds niet goed, wat ik wil hebben, maar uiteindelijk komen we hier ook wel weer uit.
Ik wil 12 Volt motoren hebben, maar ze stuurt me steeds documentatie van 6 volt motoren.
Dus moeten we dit probleem nog even oplossen, hahaha.
Ook een gerespecteerd modelbouwer heeft mij advies gegeven, dat het ook mogelijk is om de mastercilinders, middels de schroefspindels aan te drijven met 6 Volt motoren.
Uiteindelijk komt het wel goed.
 
Back
Top