De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Gewoon het concert van willy opnemen tijdens een repetitie. Scheelt examenvrees. Alleen het moment niet vertellen.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hulptroepen weer gearriveerd.
    Brandweer Den-Bosch wordt natuurlijk weer heel erg bedankt met wat lekkers voor ploeg C.[​IMG]
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als de hulptroepen vanavond klaarstaan, dan ga ik er voor :D
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het toestel van B. is tevens als stuntvliegtuig bedoeld. Vandaar de sterke motor die na 5 minuten al leeg is.
    Ik haal makkelijk 8 minuten met de F.C.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat meen je niet, komt de brandweer gewoon om een model uit de boom te halen?
    Dan hebben jullie wel goodwill gekweekt.

    En ik zei al meteen over het toestel van B, veel te grote uitslagen en veel te snel.
    Een zogenaamd stunttoestel kan ook langzaam vliegen, je hebt gas op de knuppel en die kan ook halfgas of minder.
    En als je dan de uitslagen halveert en eventueel ook nog op een dualrate zet vliegt het allemaal wat relaxter.

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hier ging het om de welbekende inschattingsfout. Kan gebeuren maar dan wel 1 keer. Daarna mag het niet meer
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat heb jij ook bij mijn Wot Trainer gedaan, via DualRate, en die vloog meteen prima.

    Een paar jaar geleden had ik een AcroWott op 6s. Alle uitslagen hadden we klein gezet. Hij vloog bijna als een trainer.
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, dus niet eigenwijs zijn en gewoon naar me luisteren.
    Ik zeg het niet voor niks.

    GJ
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik weet niet wat het kost. Ik schat zo´n 750 euro.
    Of je moet een brandverzekering hebben :D.
     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    10 van de 9 keer doe ik dat GJ :D.
     
    Thedo vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ga weer verder met mediteren voor vanavond. Even een nieuwe klankschaal pakken: zoemmmmmmm zoemmmmmmm
     
    Arnold 85, jve en Hans V vinden dit leuk.
  12. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Als je net zo vliegt als dat je schrijven kan, heb ik er alle vertrouwen in.......
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bij de vroegere slotrace-club schreef ik elke maand een humoristische rubriek. Dit n.a.v. ludieke gebeurtenissen in de afgelopen weken.
    Bij mij werkt dat therapeutisch. Al die gekke invallen moeten er op een of andere manier uit :D.
     
    Arnold 85 en MicropropSport vinden dit leuk.
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mijn vlieg-collega en ik zijn beiden gezakt.
    Hij is neergestort in de tweede ronde, ik in de derde.
    Details geef ik niet.
    Ik neem even een time-out.
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gezakt? Wat dan????
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben er op dit moment even te emotioneel bij betrokken.
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hou je haaks... later weg zetten en vliegen. Uren maken. Gaat goed komen!
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Collega B. schatte ik al in dat hij niet zelfstandig kan vliegen.
    Willy zei dat het windvlagen waren en een ondergaande zon.
    Naar mijn mening, als je om 7 uur start met brevet vliegen heb je om maximaal 7:30 je brevet.
    Ergens gaat er iets fout.
    Wil kan vliegen.
    Ik zou als examinator blind tekenen voor zijn brevet.

    GJ
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nou, dan toch maar mijn verslag over het examen. Dat vind ik lastig, want JVE (examinator) en ieder ander kan hier meelezen.

    Mijn schuimpje werd door een soort turbulentie alle kanten uit geblazen. De examinatoren hadden gelijk;
    ik was niet in staat om daar mee om te gaan. Ik vloog ongeveer zoals 4,5 jaar geleden. Wat een teleurstelling.

    De zon stond vrij laag, waardoor het vliegtuig slechts als een soort silhouet te zien was. Precies in die hoek
    zijn B. en ik neergestort. Ik ga dus never nooit meer examen doen bij een laag staande zon.
    En als het niet goed voelt, stop ik er onmiddellijk mee.

    Het was erg jammer dat er tijdens het examen een discussie ontstond over de eisen. Waarbij opgemerkt kan worden,
    dat ik over de eerste kwestie volkomen gelijk had en de andere kwestie discutabel is.
    Deze onrust zijn de prestaties vast niet ten goede gekomen.

    Na de eerste ronde wilde ik al stoppen, omdat het een zinloze bezigheid was. Uiteindelijk toch maar door gegaan.
    Als ik gestopt was, was het toestel nog heel geweest.

    Wat ik niet wist, is dat je 2 series alle figuren goed moet uitoefenen. Ik dacht als in 3 series elke oefening 2 keer
    goed gegaan is, dat je dan geslaagd was.

    Deed ik dan helemaal niks echt verkeerd? Jawel hoor.
    De figuren had ik verder van mij af, uit moeten voeren. Dat heeft de commissie ook 2 maal tegen mij gezegd.
    Maar het lukte op een of andere manier niet. Hij kwam telkens te dicht bij me.
     
  20. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Tuurlijk lees ik mee. Is ook niet erg.
    En natuurlijk, echt jammer dat het niet gelukt is. Wellicht speelde de windvlagen parten. Dan nog, een kist is niet de baas, de piloot stuurt en is in control van de kist.
    Hoe dan ook. Ik blijf het zeggen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ook met een beetje wind dient er stabiel gevlogen te worden.
    Genoeg gezegd, het was een leerzame avonden en er is voldoende feedback gegeven.
    Neem dit mee naar de volgende poging.
    Jammer dat beide kisten zijn neer gegaan, dat had niet gehoeven. Van de zon afvliegen is ook n keuze.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina