De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hulptroepen weer gearriveerd.
Brandweer Den-Bosch wordt natuurlijk weer heel erg bedankt met wat lekkers voor ploeg C.
4ef476063f9141512a80df6b0da1f13d.jpg
 
  • Like
Reactions: Cnn
Hij zal dan in ieder geval een stuk rustiger sturen dan met dat ding van hem met 30mm uitslagen op hoogte en rol.

GJ

Het toestel van B. is tevens als stuntvliegtuig bedoeld. Vandaar de sterke motor die na 5 minuten al leeg is.
Ik haal makkelijk 8 minuten met de F.C.
 
Dat meen je niet, komt de brandweer gewoon om een model uit de boom te halen?
Dan hebben jullie wel goodwill gekweekt.

En ik zei al meteen over het toestel van B, veel te grote uitslagen en veel te snel.
Een zogenaamd stunttoestel kan ook langzaam vliegen, je hebt gas op de knuppel en die kan ook halfgas of minder.
En als je dan de uitslagen halveert en eventueel ook nog op een dualrate zet vliegt het allemaal wat relaxter.

GJ
 
  • Like
Reactions: jve
Hier ging het om de welbekende inschattingsfout. Kan gebeuren maar dan wel 1 keer. Daarna mag het niet meer [emoji12]
 
Dat meen je niet, komt de brandweer gewoon om een model uit de boom te halen?
Dan hebben jullie wel goodwill gekweekt.

En ik zei al meteen over het toestel van B, veel te grote uitslagen en veel te snel.
Een zogenaamd stunttoestel kan ook langzaam vliegen, je hebt gas op de knuppel en die kan ook halfgas of minder.
En als je dan de uitslagen halveert en eventueel ook nog op een dualrate zet vliegt het allemaal wat relaxter.

GJ

Dat heb jij ook bij mijn Wot Trainer gedaan, via DualRate, en die vloog meteen prima.

Een paar jaar geleden had ik een AcroWott op 6s. Alle uitslagen hadden we klein gezet. Hij vloog bijna als een trainer.
 
Dat meen je niet, komt de brandweer gewoon om een model uit de boom te halen?
Dan hebben jullie wel goodwill gekweekt.

En ik zei al meteen over het toestel van B, veel te grote uitslagen en veel te snel.
Een zogenaamd stunttoestel kan ook langzaam vliegen, je hebt gas op de knuppel en die kan ook halfgas of minder.
En als je dan de uitslagen halveert en eventueel ook nog op een dualrate zet vliegt het allemaal wat relaxter.

GJ

Ik weet niet wat het kost. Ik schat zo´n 750 euro.
Of je moet een brandverzekering hebben :D.
 
Mijn vlieg-collega en ik zijn beiden gezakt.
Hij is neergestort in de tweede ronde, ik in de derde.
Details geef ik niet.
Ik neem even een time-out.
 
Collega B. schatte ik al in dat hij niet zelfstandig kan vliegen.
Willy zei dat het windvlagen waren en een ondergaande zon.
Naar mijn mening, als je om 7 uur start met brevet vliegen heb je om maximaal 7:30 je brevet.
Ergens gaat er iets fout.
Wil kan vliegen.
Ik zou als examinator blind tekenen voor zijn brevet.

GJ
 
Nou, dan toch maar mijn verslag over het examen. Dat vind ik lastig, want JVE (examinator) en ieder ander kan hier meelezen.

Mijn schuimpje werd door een soort turbulentie alle kanten uit geblazen. De examinatoren hadden gelijk;
ik was niet in staat om daar mee om te gaan. Ik vloog ongeveer zoals 4,5 jaar geleden. Wat een teleurstelling.

De zon stond vrij laag, waardoor het vliegtuig slechts als een soort silhouet te zien was. Precies in die hoek
zijn B. en ik neergestort. Ik ga dus never nooit meer examen doen bij een laag staande zon.
En als het niet goed voelt, stop ik er onmiddellijk mee.

Het was erg jammer dat er tijdens het examen een discussie ontstond over de eisen. Waarbij opgemerkt kan worden,
dat ik over de eerste kwestie volkomen gelijk had en de andere kwestie discutabel is.
Deze onrust zijn de prestaties vast niet ten goede gekomen.

Na de eerste ronde wilde ik al stoppen, omdat het een zinloze bezigheid was. Uiteindelijk toch maar door gegaan.
Als ik gestopt was, was het toestel nog heel geweest.

Wat ik niet wist, is dat je 2 series alle figuren goed moet uitoefenen. Ik dacht als in 3 series elke oefening 2 keer
goed gegaan is, dat je dan geslaagd was.

Deed ik dan helemaal niks echt verkeerd? Jawel hoor.
De figuren had ik verder van mij af, uit moeten voeren. Dat heeft de commissie ook 2 maal tegen mij gezegd.
Maar het lukte op een of andere manier niet. Hij kwam telkens te dicht bij me.
 
Tuurlijk lees ik mee. Is ook niet erg.
En natuurlijk, echt jammer dat het niet gelukt is. Wellicht speelde de windvlagen parten. Dan nog, een kist is niet de baas, de piloot stuurt en is in control van de kist.
Hoe dan ook. Ik blijf het zeggen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ook met een beetje wind dient er stabiel gevlogen te worden.
Genoeg gezegd, het was een leerzame avonden en er is voldoende feedback gegeven.
Neem dit mee naar de volgende poging.
Jammer dat beide kisten zijn neer gegaan, dat had niet gehoeven. Van de zon afvliegen is ook n keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top