De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correct, rond is rond en recht is recht en als dat qua maatvoering met elkaar overeenkomt, heb ik af en toe de onhebbelijke eigenschap om een tikkeltje stevigere kwaliteit te nemen.
De prop meenemer gaat ook altijd krom, en alleen die vervangen is goedkoper dan dat het inclusief as is.

Achteraf gezien zou het zomaar kunnen dat de as nog goed is. In dat geval heb ik nu een reserve as.
 
Ik merk hieraan dat je niet van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte bent...:rofl:
Ach... alles komt om de zoveel jaar terug... 80~90 jaar geleden vlogen ze met kleine benzine motoren, en dat doe ik nu wéér...

Maar mode nul???? Nah... :rolleyes:
 
Ik ga leraar-leerling vliegen.
Er moet dus een zender bij komen.
Welke zender combineert met mijn Multiplex Cockpit 7?
Zijn er oudere modellen van Multiplex die met mijn zender kunnen communiceren?
 
Ja, bijna allemaal. Maak dan de sx die je hebt de leraarzender. Daar kun je een module inzetten dan gaat het draadloos. Tenminste als de leerling zender ook een 2,4 ghz zender is.
 
Ja, bijna allemaal. Maak dan de sx die je hebt de leraarzender. Daar kun je een module inzetten dan gaat het draadloos. Tenminste als de leerling zender ook een 2,4 ghz zender is.

Dat is mooi en draadloos is nog mooier.
Ik ga dus op zoek naar een tweede Multiplex zender, de ook 2,4 ghz is.
 
Dat is een 35Mhz zo te zien en als dat voldoet heb ik hier nog een cockpit sx 7kanaals liggen die je kunt overnemen (is dus een wat oudere 35Mhz)
 
Knoeiers!!!
Je kan gewoon een zender overnemen als je op dezelfde mode vliegt.
Gewoon afpakken, wij deden niet anders want vroeger had je geen mogelijkheid tot kabel of draadloos lessen.

GJ
 
En vroeger was alles beter!

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst leerling-leraar gevlogen met mijn vader (die al vloog voordat jij dat deed) en dat was een weergaloze ervaring om iemand te kunnen laten vliegen die dat door gezondheidsproblemen al 10 jaar niet gedaan heeft....veeeeeeel handiger dan zender uit iemands handen trekken!

Met de Twin Astir boven het duin kon ik het overnemen voordat hij door had dat hij de mist in ging , ideaal!
 
En vroeger was alles beter!

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst leerling-leraar gevlogen met mijn vader (die al vloog voordat jij dat deed) en dat was een weergaloze ervaring om iemand te kunnen laten vliegen die dat door gezondheidsproblemen al 10 jaar niet gedaan heeft....veeeeeeel handiger dan zender uit iemands handen trekken!

Met de Twin Astir boven het duin kon ik het overnemen voordat hij door had dat hij de mist in ging , ideaal!

Niet alleen dat: Je kunt de leerling laten vliegen tot 10 cm boven touchdown, zelfs met heli's... Probeer dat maar eens met "zender uit de handen grissen"...
:D :D :D

PS: ontzettend tof voor je pa, dat ie op die manier toch weer kan vliegen!
 
Knoeiers!!!
Je kan gewoon een zender overnemen als je op dezelfde mode vliegt.
Gewoon afpakken, wij deden niet anders want vroeger had je geen mogelijkheid tot kabel of draadloos lessen.
GJ

Wat er gebeurde;
Na twee prima vluchten inclusief overshoots, procedure turns, vlakke achten en landingen (het laatste kan niet echt anders:D), steeg ik op voor de derde vlucht.
Achteraf denk ik, wat cross op de wind gestaan te hebben. De Wot draaide ineens sterk naar rechts en meteen daarna omhoog.
Ik raakte weer eens in paniek, wist niet wat te doen. Volgens de instructeur trok ik up. Ik weet ook wel dat dit niet moet, maar ik deed het wel.
Vervolgens heb ik nog van alles geprobeerd om het toestel te redden, maar dat lukte me niet meer.

Daarna afgesproken om weer leraar-leerling te gaan vliegen. Het niet om kunnen gaan met vreemde situaties, kost me teveel vliegtuigen.
Inmiddels is mij hier een SX7 2,4 aangeboden.

Ik heb nog een FourStar 40 staan, die van GJ af komt. Daar ga ik de Axi motor in zetten en weer vrolijk verder.
Maar wel, zoals gezegd, met twee zenders. Ik moet leren, wat te doen, bij diverse ongemakkelijke situaties. Paniek is natuurlijk helemaal fout.
 
En vroeger was alles beter!

Ik heb afgelopen jaar voor het eerst leerling-leraar gevlogen met mijn vader (die al vloog voordat jij dat deed) en dat was een weergaloze ervaring om iemand te kunnen laten vliegen die dat door gezondheidsproblemen al 10 jaar niet gedaan heeft....veeeeeeel handiger dan zender uit iemands handen trekken!

Met de Twin Astir boven het duin kon ik het overnemen voordat hij door had dat hij de mist in ging , ideaal!

Wat mooi, dat jullie dat samen zo deden. Bravo!
 
Niet alleen dat: Je kunt de leerling laten vliegen tot 10 cm boven touchdown, zelfs met heli's... Probeer dat maar eens met "zender uit de handen grissen"...
:D :D :D

PS: ontzettend tof voor je pa, dat ie op die manier toch weer kan vliegen!

Die paar seconden kunnen net te lang zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top